کارشناس بورس

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

آشنايي با بورس

تعريف بازار

بورس يک کلمه با ريشه فرانسوي است . معني کلمه بورس در زبان فرانسه کيف پول است . براي تعريف بازار بورس ابتدا لازم است تعريف کاملي از کلمه بازار و مفهوم آن ارائه نمائيم . بازار محلي براي انجام انواع داد ستد و فعاليت هاي تجاري است به اين صورت که هر مکاني که در آن هر گونه فعاليت هاي خريد و فروش بين فروشنده و خريدار ايجاد شود  را بازار مي نامند به عبارت ديگر بازار مکاني است که فروشنده گان مي توانند کالا و خدمات خود را براي فروش عرضه و ارائه نميند و خريداران نيزمي توانند کالا و خدمات مورد نياز خود را در اين مکان پيدا کنند به زبان ساده تر بازار مکاني است که به فروشنده و خريدار کمک مي کند مخاطبان مورد نظر خود را در زمان کوتاه تري پيدا کنند و به روند انجام معاملات و فعاليت هاي اقتصادي سرعت مي بخشد .

بازار بورس در سراسر دنیا یک بازار پر رونق و رو به رشد است .

تعريف بورس

بورس مکاني است که انواع مختلف کالا در ان به فروش مي رسد .

انواع کالا 

کالاها به طور کلي به دو دسته تقسيم بندي مي شوند ، کالاهاي واقعي و کالاهاي کاغذي . کالاهاي واقعي کالاهايي هستند که به چشم قابل رويت اند و موجوديت فيزيکي دارند ، از اين قبيل کالا ها مي توان به زمين ، ساختمان ، ماشين و انواع ديگر کالاهاي قابل رويت اشاره کرد . کالاهاي کاغذي اما شامل اوراق و اسناد بهادار از قبيل سهام و اوراق مشارکت هستند .تاريخچه بورس
اولين بازار بورس اولين با در اواخر قرن 14 ميلادي و در کشور هلند برگزار شد ، اما اولين بازار بورس رسمي دنيا نزديک به دو قرن پيش برپاشد و امروزه با گذشت زمان بازارهاي بورس پيشرفت هاي چشمگيري کرده اند و همراه با روند پيشرفت همه جانبه دنيا اين بازار ها نيز در راستاي رونق هر چه بيشتر خود از انواع تجهيزات و امکانات روز نيز استفاده مي کنند .

کسب مدرک کارشناس بورس نیازمند شرکت در دوره های آموزشی است .

انواع بورس

بازارهاي بورس جهاني به طور کلي به دسته تقسيم بندي مي شوند که در ادامه به اين تقسيم بندي ها اشاره خواهيم کرد .
بازار بورس کالا
بازار بورس ارز
بازار بورس اوراق بهادار
بازار بورس کالا :
بازار بورس کالا بازاري است که در آن کالا هايي مشخص و با ارزش به صورت دائمي و منظو در حال خريد و فروش هستند، کالاهايي که در بازار بورس به معرض خريد و فروش قرار م يگيرن مي تواند شامل هر نوع کالايي باشد اما به طور عمده شامل حال کالاهايي است که به عنووان مواد اوليه مورد استفاده و بهره برداري قرار مي گيرند مانند نفت ، طلا، گندم و غيره .
دربازار بورس بازار بورس هر کالا را به نام خود آن کالا نامگذاري مي کنند ، به طور مثال بازار بورس نفت ، بازار بورس طلا ، بازار بورس گندم و غيره و غيره .
بازار بورس ارز :
در بازار بورس ارز همانطور که از نام آن نيز مشخص است خريد و فروش پول انواع کشورهاي دنيا انجام مي گيرد ، اين شاخه از بورس که در ساير کشور هاي دنيا به شدت پر رونق و پر منفعت است در ايران وجود ندارد .
بازار بورس اوراق بهادار :
بورس اوراق بهادار مکاني براي خريد و فروش انواع دارايي هاي مالي از قبيل اوراق مشارکت ، اوراق و اسناد سهام  و غيره است .

مدرک بورس به منزله تخصص و تبحر در این حوزه است .


تعريف شاخص بورس

يکي از مهمترين و پرکاربردترين اصطلاحات متداول و رايج در بازار بورس شاخص بورس است . اصطلاح شاخص معادل اصطلاح انگليسي index است.کلمه شاخص به طور کلي به مفهوم نشانگر است . کلمه شاخص در حوزه بورس به منزله نشانگر تغييرات وضعيت بهاي يک کالا در بازه هاي زماني مختلف است .

تعريف شاخص قيمت

شاخص قيمت نيز يکي ديگر از اصطلاحات بسيار رايج و متداول در بازار بورس است . اين عدد نشان دهنده ميزان افزايش و کاهش ارز بورس کليه شرکت ها و سازمان هايي است که سهام آن هار در بورس اوراق بهادار پذيرفته شده است .
به منظور درک و تفهيم هر چه بهتر اين اصطلاح با ارئه يک مثال آن را توضيح خواهيم داد .
اگر شاخص قيميت بورس يک شرکت در يک سال 20 باشذد به اين مفهوم است سطح قيمت هاي کلي سهام اين شرکت در يک سال معادل 20 درصد بوده است .

مزاياي بازار بورس

با توجه به اين که ورود به بازار بورس در صورت دارا بودن دانش ، تخصص و تجربه هاي مورد نياز در اين عرصه مي تواند منجر به سرمايه گذاري هاي بسيار پر منفعتي براي افراد و سرمايه گذاران باشد مي توان از آن به عنوان يک کسب و کار پر منفعت نام برد ، از اين رو بسياري از سرمايه گذاراني که داراي دانش ، تخصص و تجربه کافي در اين عرصه نيتند اما تمايل به استفاده از مزاياي بازار بورس دارند با استفاده از مشاوران بازار بورس و متخصصان بازار بورس براي سرمايه گذاري در اين زمينه اقدام مي کنند .

دوره هاي آموزشي بورس

با توجه به اين که يکي از خصوصيات بازار بورس رخ داد ن اتفاقات غير قابل پيش بيني و عجيب است  ورود به اين بازا ر علاوه بر دانش ، مهارت و تخصص به قدرت ريسک بالا و روحيه ريسک پذير نياز دارد اما بخش از تصميم گيري ها و رسکايه گذاري هاي منطقي که بر اساس دانش و تجربه اخذ شده باشند مي تواند منجر به کسب موفقيت هاي بسيار بزرگ در اين بازار شود .
تنها را ه کسب دانش ، تخصص و مهارت در زمينه بورس شرکت در دوره هاي آموزشي بورس و کارشناس بورس است ، زيرا اين عرصه براي تجربه اندوزي عرصه اي بسيار پر خطر محسوب مي شود .
از اين رو به علاقه مندان سرمايه گذاري در بازار بورس به صورت اکيد توصيه مي شود که در اولين مرحله اقدام به شرکت دردوره هاي آموزشي بورش نمايند و پس از کسب دانش و تخصص مورد نياز براي ورود به بازار بورس و سرمايه گذاري دز اين عرصه اقدام نمايند و در غير اين صورت از راهنمايي و مشاوره کارشناسان بورس و متخصصان بورس استفاده نمايند .
با توجه به استقبال نسبتا مطلوب افراد براي سرمايه گذاري در بازار بورس در سال هاي اخير ، دوره هاي آموزشي بورس با استقبال خوبي از سمت متقاضيان و علاقه مندان مواجه شده است . در همين راستا برخي از مراکز معتبر آموزشي در راستاي برطرف نمودن نياز مخاطبان اقدام به برگزراي دوره هاي آموزشي بورس کرده اند .
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است . اين مرکز با ارائه دوره هاي آموزشي بورس علاقه مندان را در مسير کسب موفقيت همراهي مي کند . با توجه به اين که اين مرکز دوره هاي آموزشي بورس را به صورت مجازي نيز ارائه مي نمايد علاقه مندان مي توانند با صرف کمترين زمان ، هزينه و انرژي با اصول ، مباني و تکنيک هاي مورد نياز براي ورود به اين عرصه آشنا شده و از مزاياي  آن بهره مند گردند .
لازم به ذکر اسن فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي مجازي مرکز آموزشي پارس علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به بازار بورس و سرمايه گذاري موفق به اخذ مدرک بورس از اين مرکز نيز خواهند شد .

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.