هنر فنگ شویی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

هنر فنگ شويي
معرفي هنر فنگ شويي 

اصطلاح فنگ شويي که غالبا با کلمه  هنر همراه مي شود مهارت هنر چيدن اشيا و ادوات مورد نياز در محيط ها و فضاهاي مختلف  بر اساس اصول ،  قوانين ، قواعد اين هنرمي باشد. پايه و اصول هنر فنگ شويي بر مبناي ايجاد هماهنگي ميان انرژي هاي موجود دراشيا مي باشد . پيروان هنرفنگ شويي بر اين باورند که همه اشيا با توجه به ماهيت و جنسيت خود داراني انرژي هاي مختلفي هستند و در صورتي ايجاد هماهنگي ميان انرژي هاي موجود در اشيا  مي توان از  پيامد هاي مطلوب و مثبت  اين هماهنگي کسب موفقيت و پيشرفت کرد و بر عکس در صورتي که اين انرژي ها به صورت نامتناسب ، متضاد و ناهماهنگ در کنار يکديگر قرار گيرند پيامد آن اتلاف انرژِي و وقفه در انجام امور خواهند شد و پيامد هاي نامطلوب بسياري  به دنبال خواهند داشت .
مفهوم واژه يا اصطلاح فنگ شويي باد و آب مي باشد ووجه تسميه  اين هنر به دليل اعتقاد محکم پيروان اين هنر بر اثرات انرژي حرکت باد و آب در محيط و انتقال آن به ساير عناصرجاندار و بي جان  موجود در محيط مي باشد. 

هنر فنگ شویی هنر چیدمان اشیا است .

تاريخچه هنرفنگ شويي 

ريشه و زادگاه هنر فنگ شويي را مي توان  در شرق باستان جستجو کرد .همانگونه که قبلا نيز به آن اشاره کرديم اين هنر در پي چيدمان اصولي و ايجاد هماهنگي ميان انرژي هاي موجود در کليه فضاها مي باشد اعم از فضاهاي مسکوني ، اداري ، و غيره و غيره . تاکيد و تمرکز اين هنر بر ايجاد هماهنگي ميان انرژي هاي مثبت موجود به منظور مقابله با انرژي هاي منفي و دستيابي به بهترين و بالاترين سطح انرژي در محيط به منظور درست يابي به موفقيت بيشتر در روند انجام امور است . 
با توجه به ان که اين زادگاه و محل پيدايش اين هنر را قاره آسيا و به خصوص شرق آسيا مي دانند ، قوانين و قواعد اين هنر براي مردم کشور ما نيز غريب و نا مانوس نيست ، تا جايي که برخي از قواعد و قوانين اين هنر به صورت باورها و اعتقادات سنتي در ميان مردم کشور ايران نيز وجود دارد و نسل به نسل نيز ميان آن ها مي گردد حال آنکه کمتر کسي از ريشه و اساس اين باورها مطلع است و تنها به عنوان يک رسم و يک باور کهن آن را پذيرفته و به آن عمل مي کنند . از جمله معروف ترين اين باورها مي توان به سنت کهن و پا بر جاي خانه تکاني در آستانه تحويل سال نو در ميان ايرانيان اشاره کرد . طبق  اين سنت قديمي و کهن  مردم بر اين باورند که زدودن آلودگي و کثيفي در آستانه حلول سال نو و هم زمان با زندگي شدن دوباره طبيعت مي تواند منجر به افزايش انرژي هاي مثبت شده و تاثيرات مثبت به سزايي در روند کسب موفقيت خواهد داشت . يکي ديگر مصاديق هنر فنگ شويي در فرهنگ ايراني به تن کردن لباس نو ، آراستگي ظاهري و زدودن کينه و کدورت از دل ها در لحظه تحويل سال نو است ، بر اساس رسوم کهن نو شدن طبيعت و همراه با نوکردن جتمه هاي و زدودن دل هااز زنگار کينه مي تواندمنجر به ايجاد سيلي از انرژي هاي مثبت در ميان افراد شود و سرآغازي پر انرژِي و مثبت براي سال جديد باشد . 
پاشيدن آب به عنوان مظهر روشنايي  و پاکي پشت سر مسافران ، روشن کردن شمع در هنگام دعا در سقا خانه  هاي قديمي و در مراسمات مذهبي به کارگيري المان هايي از قبيل آب ، آينه ريال شيشه هاي رنگي رو به آفتاب در معماري سنتي ايراني نيز گواه بر  وجود  عقايدي هماهنگ با اصول هنر فنگ شويي در ميان مردم ايران است . 
پيروان هنر فنگ شويي عميقا بر اين باورند که طيف وسيعي  ازمصائب ،  مشکلات ونابه ساماني ها ي موجود در زندگي روزمره  افرد به دليل عدم تناسب ، هماهنگي و برخا به دليل وجود نا هماهنگي و نا همخواني ميان انرژي هاي جاري در محيط به دليل  چيدمان غير اصولي در فضا است . پيروان هنر فنگ شويي عقيده راسخ دارند که برقرا کردن  تناسب و هماهنگي بين عناصرموجود در فضا و انرژي هاي آن ها مي تواند تاثيرات مثبت زيادي در روند زندگي روزمره افراد از خود به جاي گذارد.
پيروي کردن ازتکنيک هاي  فنگ شويي در روند چيدمان دکوراسيون داخلي فضاهاي مختلف علاوه بر مبحث ايجاد تناسب ميان انرژي هاي مثبت و هماهنگي ميان آن ها و مبارزه با انرژي هاي منفي و و ساير مباحث از اين قبيل مي تواند منجر به افزايش هماهنگي ميان مبلمان و تجهيزات محيط شود که پيامد آن افزايش بهره وري محيط و ايجاد آسايش و آرامش هر چه بيشتر در محيط خواهد بود .  
و دقيقا به همين دليل است  بعضي از متخصصان دکوراسيون داخلي و کارشناسان طراحي دکوراسيون داخلي به منظور افزايش دانش، مهارت و قابليت هاي حرفه اي خود در دوره هاي آموزشي هنر فنگ شويي شرکت مي کنند ، و معتقدند آموزش هنر فنگ شويي مي تواند پکيج کاري و هنري آن ها را تکميل نمايد . 

فنگ شویی هنر چیدمان اشیا بر اساس انرژی آن ها است .

دوره هاي آموزشي فنگ شويي 

هنر فنگ شويي که در قديم تنها به صورت تجربي و از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شد امروزه به صورت آکادميک و در قالبت دوره هاي آموزشي برنامه ريزي شده به متقاضيان و علاقه مندان اين هنر ارائه مي شود و فراگيران مي توانند با شرکت در دوره هاي آموزشي فنگ شويي با اين هنر و تکنيک هاي منحصر به فرد آن آشنا شوند . 
دردروه هاي آموزشي فنگ شويي فراگيران با  انواع عناصر موجود در طبيعت اعم از باد ، خاک ، آب و آتش  ، انرژِي هاي موجود در اين عناصر ، نحوه  چيدمان  و قرار داد ن اين عناصر در کنار يکديگر به منظور افزايش سطح انرژي هاي مثبت فضا آشناي خواهند شد  . در سال هاي اخير با راه افتادن موج  طرفدارن و علاقه مندان به استفاده از روش هاي انرژِ درماني و اعتقاد به تاثيرات انرژِ در روند انجام کارها هنر فنگ شويي بيش از پيش مورد توجه و استقبال عموم افراد قرار گرفت و همين امر منجر به استقبال چشمگير طيف وسيعي ازخانم هاي خانه دار از دوره هاي آموزش فنگ شويي شد .همچنين اين دوره هاي آموزشي فنگ شويي با استقبال قابل توجه علاقه مندان به طراحي دکوراسيون داخلي و معماران داخلي قرار گرفت . 
کارشناسان طراحي داخلي و متخصصان دکوراسيون داخلي با شرکت در دوره هاي آموزشي فنگ شويي مي توانند علاوه بر دانش و تجارب حرفه اي خود با سبک جديدي از چيدمان در دکوراسيون داخلي آشنا شوند . از سوي ديگر بسيار ي از متقاضيان به منظور آشنايي با اصول فنگ شويي براي چيدمان منازل شخصي خود اقدام به شرکت در دوره هاي آموزش فنگ شويي مي نمايند . 
در سال هاي اخير برخي از مراکز معتبر آموزشي با توجه به استقبال متقاضيان از دوره هاي آموزشي فنگ شويي در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان و علاقه مندان اين هنربا کسب مجوزهاي لازم از سازمان ها و مراکز ذيصلاح  اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي فنگ شويي کرده اند . 

هنر فنگ شویی از آسیا برخاسته است .

يکي ازمعتبرترين مراکز آموزشي که اقدام به برگزراي دوره هاي آموزشي فنگ شويي کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . اين مرکز با همکاري با اساتيد برجسته و به نام هنر فنگ فنگ شويي موفق به برگزاري دوره هاي آموزشي فنگ شويي در بالاترين سطح شده است .  با توجه به اين که کليه دوره هاي اموزش مرکز آموزش مجازي پارس به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين ارائه مي شوند فراگيران مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه از آموزش هايي با کيفيت بسيار مطلوب برخوردار شوند .
لازم به ذکر است فراگيران با شرکت دردوره هاي آموزشي فنگ شويي مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز موفق به ا خذ مدرک فنگ شويي معتبر از اين مرکز نيز خواهند شد . از سوي ديگر با توجه به اين که کليه مدارک صادر شده از سوي مرکز آموزش مجازي پارس مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي کشور مي باشد دريافت اين مدرک علاوه بر افزايش شانس افراد براي ورود به بازار کار در حوزه طراحي دکوراسيون مي تواند تاثير به سزايي در روند اخذ ويزا نيز داشته باشد .

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.