هدف از پرورش مرغ بومی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

هدف از پرورش مرغ بومی

پرورش مرغ بومی 

یکی از گزینه های اثر گذار در کسب و کار پرورش مرغ بومی است .  مرغ بومی می تواند مثل بقیه مرغ ها یک نژاد به حساب آید. ویژگی منحصر به فرد این گونه مرغ ها در این است که مقاومت بالایی در گرما و سرما دارند و این مزیت خوب باعث شده است تا یک بخش تولیدی مرغ بومی برای تولید کنندگان سود بالاهی داشته باشد.
بر اساس تحقیقات انجام شده دریافتیم که یک بخش تولیدی مرغ بومی نیز با توجه به دیدگاه ها هزینه کمتر، درآمد زیادی را به مرغ داری برای خود داشته که بعد از پرورش و حفظ آن ها به سراغ مرغ بومی می روند.
پرورش دهندگان بر این حرف خود استوار هستند که پرورش مرغ بومی باید با دقت بالایی انجام گیرد و هر افتی در پرورش آن ها تخم گذاری به چند رو عقب می افتد.
در بیان دیگر باید این را دقت داشته باشید که دمای محیط مرغ های بومی باید میان 18 تا 24 باشد و همچنین نوردهی و مناسب به مرغ ها برسد. در تحقیقی دیگر باید با فضای بیرون از مرغ داری هم باید مراقبت نمود تا انواع بیماری وارد محیط نشود.
پرورش مرغ بومی از نمونه کسب و کارهای خوبی است که می توان درآمد خوبی را از آن بدست آورد .

دوره آموزش پرورش مرغ بومی

بعد از پرورش طیور صنعتی ، پرورش مرغ بومی بیشترین بازدهی از درآمد را دارد

مرغ بومی چیست ؟

مرغ بومی یکی از انواع گوناگون از مرغ های از نوع طیور است که روستائیان زیادی برای پرورش دهی آن ها آماده هستند.  این گونه از مرغ ها تا حدودی در برابر انواع بیماری ها بادوام هستند و با گونه های سیستم اداره و کنترل و پرورش مرغ تناسب دارند. حتی ، تخم آن ها مغذی تر می باشد این گونه تخم ها دارای خاصیت های بیشتری است از این رو سود آوری هم بیشتر و بهتر است.
با توجه به خصوصیت های مناسب بهداشتی که تمامی افراد باید در قبال آن محصولات غذایی ارکانیگ را برای پرورش مرغ بومی استفاده کنند.
پرورش مرغ بومی بر عکس دیگر پرندگان صنعتی بازده اقتصادی زیادی را دارا هستند. پرورش این نوع پرندگان با کمترین هزینه در بازار مصرف اقتصادی را ندارد.

مزایای مرغ بومی : 

- مرغ بومی در مقابله با دیگر پرندگان صنعتی دارای استواری بیشتری است.
- پرورش مرغ بومی همچنین دارای خطرات کمتری نسبت به بقیه پرورش پرندگان دیگر دارد.
توجه داشته باشید زمانی که قرار است پرورش مرغ بومی را ، راه بیندازید باید تمامی نکات ایمنی و بهداشتی نظیر واکسیناسیون برای جلوگیری از مرگ و میر مرغ مورد توجه قرار دهید.
نکات قابل توجه در پرورش مرغ بومی :
- توجه به حداقل میزان سرمایه از قبل مشخص شده.
- آماده سازی محل پرورش از قبل تهیه شده .
- تهیه تجهیزات اولیه و خرید آنها.
- ضدعفونی کردن محیط پرورش
- خرید مرغ و جوجه در ابتدای کار
- شروع به پرورش مرغ بومی
- و در آخر بهترین بخش سرمایه و عرضه محصولات و فروش آن ها.
برای آن که با دیدگاه روشنی به پرورش مرغ محلی نگاهی داشته باشیم بدون هیچ ابهامی به کار ادامه داده و سودی را نیز دریافت می نمایند همچنین این درآمد باید بدون هیچ مشکلی سرمایه مورد نظر باشد و توجه به این دارد که با چه میزانی شروع می کند.
- یکی از امکانات پرورش مرغ بومی که نیاز است لانه های تخم گذاری مرغ ها هستند که باید بتوانند داخل آن ها تخمگذاری کنند.

با سرمایه اولیه می توان به پرورش مرغ بومی مشغول شد

انواع مرغ بومی :

نژادهای مرغ بومی در تمامی کشورهای موجود است که از نظر کارشناسی  نمی توان کلمه نژاد را به کار گرفت.
بهترین محل برای پرورش مرغ بومی را در کنار انسان به کار گرفته اند. زیرا روش صحیحی برای مراقبت از مرغ بومی است. نگهداری مرغ بومی در اطراف شهر ابتدایی ترین قدم در راه پیشرفت در بخش از زندگی است،ولی باید با دقت کامل انجام گیرد.
دیگر مزیت های پرورش مرغ بومی، جوجه های مرغ های بومی هستند زیرا به آسانی می تواند از جوجه ها نگهداری نمایند.

آموزش پرورش مرغ بومی :

پرورش مرغ بومی در محیط های زیادی انجام می گیرد، که پرکاربردترین آن ها مورد توجه افراد می باشد.
- پرورش مرغ بومی در چمنزارهای آزاد 
- پرورش مرغ بومی در منزل
- پرورش مرغ بومی در باغچه
مرغ های بومی در چمنزارها به صورت آزادانه در چرخش هستند این گونه ها به صورت تجاری پرورش داده می شوند.


شغل پرورش مرغ بومی :

پرورش دهندگان مرغ بومی شغلی است که از زمینه پرورش پرندگان که دارای برتری هایی از نمونه مراحل پرورش مرغ بومی ، تغذیه مرغ بومی ، جوجه کشی مرغ بومی، و همچنین از ارزیابی و بررسی در رابطه با تهیه وسایل و امکانات مورد لازم پرورش مرغ بومی، و همچنین رعایت بهداشت و جلوگیری از بیمارهای مرغ بومی می باشد علاوه بر این ها با مشاغل دیگر همچون تاسیسات پرورش مرغ گوشتی ، پرورش دهنده مرغ تخم گذار در ارتباط هستند.

تغذیه پرورش مرغ بومی : 

هدف از دوره پرورش مرغ بومی رسیدگی به مرغ های بومی می باشد. درباره تغذیه آن ها می توان گفت به دلیل قسمتی از خوراک مصرفی که از طبیعت دریافت می کنند می توانند سبب ایجاد تغییر در تنوع غذایی شوند. یکی از تکنیک های مرغ بومی، رها نمودن آن ها در سبزه زارها و استفاده از مواد غذایی موجود در محیط های آزاد می باشد.
جایگاه مرغ بومی : 
محل های مرغ بومی باید به صورت دوره ای باشد به این صورت که بعد از پرورش مرغ بومی باید سقف، دیوارها و کف نیز ضدعفونی شود.  حتی توجه شود که محل آن ها هر 45 روز باید ضدعفونی گردد.
محل تخم گذاری سبب ارتقای تعداد و حفظ کیفیت تخم مرغ ها می شود. به همین منظور با مواردی همچون شکستگی تخم مرغ ها مواجه نمی شویم. به همین منظور برای محل تخم گذاری به گونه ای از پوشال پر باشد تا جمع آوری تخم ها به راحتی انجام گیرد. 
مرغ های بومی بیش از 5 تا 11 سال عمر می کنند ولی همگی به نژاد آن ها بستگی دارد که چند سال عمر می کنند.

راه های متفاوت پرورش مرغ :

- استفاده از مرغ بومی که تخم گذار هستند
- استفاده از تخم مرغ های نطفه دار برای جوجه کشی
- استفاده از 1 تا 2 ماه جوجه و پرورش دهی آن ها.

هدف از پرورش مرغ بومی :

هدف از نگهداری پرورش مرغ بومی تولید پروتئین با استفاده از پسمان های به وجود آمده از کشاورزی و همچنین باقی مانده های غذا در روستا است که به اقتصاد خانواده ها کمک می نماید. در ادامه آن استراتژی های مدیریت در بخش های کوچک در مرغداری صنعتی انجام می شود.
پر ریزی مرغ های بومی در یک دوره خاص از تخم گذاری اتفاق می افتد ولی باید توجه داشته باشید هر چقدر از روش به مدت زمان طولانی انجام گیرد تخم گذاری بهتر انجام می شود. مرغ های تخمی اغلب بیشتر از دوازده ماه از تخم گذاری سبب کاهش پر می شود.

دوره های آموزشی پرورش مرغ بومی همراه با مدرک پرورش مرغ بومی است

دوره آموزش پرورش مرغ بومی

 

دوره آموزش پرورش مرغ بومی :

مرکز آموزش مجازی پارس برای افراد علاقمند به پرورش مرغ بومی در خانه برای بدست آوردن کسب سود ، دوره آموزش مرغ بومی را برگزار نموده است که افراد بتوانند به نکات ریز و درشت آن در آموزش پی ببرند و پارس علاوه بر آموزش به دانشپذیران به تمام علاقمندان مدرک پرورش مرغ بومی و گواهینامه پرورش مرغ بومی نیز اعطا می فرماید. 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.