نقاشی کشیدن روی بوم را از کجا شروع کنیم

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

نقاشی کشیدن روی بوم را از کجا شروع کنیم ؟

همه افراد روی کره زمین توانایی کشیدن نقاشی را دارند ولی تعدادی هستند از این توانایی به درست درست استفاده می کنند ولی تعدادی هم هستند که بعد از مدتی نقاشی کشیدن دست از کار کشیده اند می توان اینگونه برداشت کرد که بعلاوه بر توانایی، علاقه هم در این کار مهم می باشد.  
برای آن که به استعداد خود از همین ابتدا دست پیدا نمایید لازم نیست برای شروع کار اثر خلاقانه ای را ارایه دهید. زیرا هر آن چه لازم باشد پارس به شما عزیزان نیز در دوره آموزش نقاشی روی بوم نیز آموزش می دهد.
پس می توانید خوشحال باشید زیرا هر آن چه در طراحی به دنبالش هستید می توانید از این دوره به دست آورید، تنها کافی است که با دقت فراوان نیز دوره را به صورت حرفه ای دنبال نمایید.
با رعایت اصول اولیه نقاشی روی بوم بعدها می توان اثر خلاقانه ای به جای گذارید. این اصول شامل کار با رنگ می باشد. در استفاده از رنگ روغن و اکرلیک لازمه تا به غلیظ و رقیق بودن رنگ توجه نمایید. شما باید به تمامی مراحل با دقت توجه و تا یک مرحله را به درستی انجام نداده اید به سراغ دیگر مراحل نقاشی رجوع ننمایید.
تمرکز کامل بر روی کار نتیجه مثبتی در بردارد.
در ابتدای کار لازم است تا آن چه که قصد طراحی آن را دارید به عنوان نمونه چهره، منظره و ... باید با دقت و تمرکز به آن نگاه کنید . با چند بار نگاه کردن به الگو جای سوژه ها را به ذهن خود سپرده و آن چه برداشت شده است را بر روی بوم آورده شود.
در مرحله دوم از طراحی روی بوم استفاده از قلم موهای بزرگ می باشد ، تجربه نشان داده استفاده از قلم موهای مناسب نیز برای راحتی کار برای نقاش مناسب تر است از این رو از نقاشی کردن بیشتر لذت خواهید برد و آزادانه تر بر روی بوم حرکت می کند. 
اصول صحیح به دست گرفتن قلم از روش های مهم نقاشی روی بوم می باشد. 
شناسایی و تشخیص رنگ ها دیگر مراحل شروع کار نقاشی برروی بوم می باشد. با شناسایی نوع رنگ می توان تکنیک های هر رنگ را شناسایی و آن ها را فرا گرفت.

ثبت نام دوره آموزشی نقاشی روی بوم

مدرک نقاشی روی بوم بعد از آزمون اعطا می گردد

رنگ های مورد استفاده بر روی بوم 

- رنگ اکرلیک 
- رنگ روغن
- رنگ گواش

لوازم مورد نیاز نقاشی روی بوم 

قلموها 
قلمو در انواع و اندازه های مختلف قرار دارد که بیشترین استفاده از قلموهای گرد و تخت می باشد.
قلم موهای سری گرد و نوک تیز داشته و برای طراحی خط های باریک و همچنین نقطه گذاری مهم هستند.
قلم موهای صاف سری مربع شکل داشته که کاربرد آن در طرح های مستطیلی می باشد.
پالت 
پالت وسیله ای است که بیضی شکل که رنگ بر روی آن گذاشته می شود و حفره ای دارد که برای جای شست و گرفتن در دست می باشد. این پالت در جنس های چوبی و پلاستیکی و یا کاغذی و همچنین شیشه ای درست شده اند که از آن ها استفاده می شود.
سه پایه نقاشی 
برای آن که بوم در حالت ثابت قرار بگیرد لازم است از یک سه پایه استفاده شود این سه پایه در جنس های چوبی و فلزی نیز موجود است.
کاردک 
برای ترکیب و یا جمع کردن رنگ ها لازم است از ابزاری به نام کاردک استفاده کرد.
روغن 
برای آن که نقاشی روی بوم با استفاده از رنگ های رقیق تر استفاده شود لازم است از روغن برای رقیق کردن رنگ استفاده کرد تا بهتر با هم ترکیب شوند.
حلال بعد از نقاشی و استفاده از رنگ لازم است تا قلم موها نیز تمیز گردد زیرا خشک شدن رنگ بر روی قلم مو باعث خرابی قلم می شود پس داشتن و استفاده از حلال مناسب در کنار نقاشی روی بوم مناسب می باشد. 

آموزش نقاشی با رنگ روغن روی بوم :

برای آن که یاد بگیرید که چگونه از رنگ روغن برای نقاشی استفاده نمایید لازم است به روش های مختلف آن را با تمرکز زیاد دنبال نمایید می توان اینگونه گفت روش های آن زیاد سخت نمی باشد ولی نیاز به تکنیک های خاص خودش است. ابتدا می توان از یک بوم در اندازه های کوچک برای ابتدای کار استفاده شود و با رنگ روغن نیز مشغول به طراحی و رنگ آمیزی شوید.

دوره آموزش نقاشی روی بوم یکی از دوره های پر مخاطب مرکز آموزش مجازی پارس است

وسایل مورد نیاز در دوره نقاشی اکرلیک :

- اکرلیک ریوز یا مای مری 
- بوم نقاشی در ابعاد مختلف
-  قلم موی سر تخت و گرد
- کارکرد نقاشی
- ظرف آب
- پالت کاغذی
نکته جالب درباره رنگ اکرلیک ، رنگ های اکرلیک نیز در برابر نور مقاوم می باشند.
رنگ های اکرلیک زود خشک می شوند به همین دلیل می توانید به صورت مستقیم از تیوپ رنگ در هنگام رنگ آمیزی کار نمایید . تنوع رنگ و انعطاف پذیری و همچنین دوام و بافت این گونه از رنگ های اکرلیک باعث شده تا به یکی از پرکاربردترین رنگ ها در میان نقاشان باشد.
در دوره آموزش نقاشی روی بوم می توانید بعد از آموزش کامل مدل نقاشی های زیادی با دست خودتان طراحی و رنگ نمایید.

نقاشی روی بوم با رنگ گواش :

نقاشی با رنگ گواش یکی از روش های سخت نقاشی کردن است زیرا تکنیک های مخصوصی را دارد. نقاشی با رنگ گواش همانند نقاشی با پاستیل و مداد رنگی می باشد که هر کدام نیز قانون ویژه خود را دارند.
آشنایی با انواع بوم نقاشی :
و اما بوم نقاشی که در نوع های مختلف وجود دارد فرق آن ها بین پارچه های هر بومی است که بیشترین طرفدار این نوع تابلوها در پارچه کرباس مشاهده شده است و همچنین پارچه کتانی که به عنوان گران ترین پارچه شناخته شده و دیگری فیبر الیاف مصنوعی که معمول می باشد.
آشنایی با پارچه های بوم :
1- کرباس (Cotton duck) :
پارچه کرباس یکی از پر استفاده ترین پارچه های برای بوم به حساب آمده است که در وزن های مختلف که ضخامت هر کدام را مشخص کرده در بازار عرضه شده است . ارزان ترین پارچه شل است و به آسانی پاره شده به این صورت که هنگام قلم زدن باید مراقب بود تا پاره نشود.
2- کتانی :
پارچه کتانی بهتر از کرباس به حساب آمده است زیرا بافت فشرده تری داشته و کتان بلژیکی بهترین کتان در نوع خود قرار گرفته است. این نوع پارچه کش دار می باشد . پارچه های کتانی سطحی صاف و ایده آل برای طراحی دارند. 
3- بوم با الیاف مصنوعی : خیلی ها هنوز بر این اعتقاد دارند که پارچه بوم الیاف مصنوعی مشکل ندارند از این رو هر نوع پارچه ای برای بوم می شود استفاده نمود. الیافی که وزن آن مناسب باشد موقع رنگ آمیزی آسیبی نخواهد دید.

تکنیک های نقاشی روی بوم قابل یادگیری است

ثبت نام دوره آموزشی نقاشی روی بوم

دوره آموزش نقاشی روی بوم

علاقمندان به نقاشی روی بوم می توانند با مراجعه به مراکز معتبر همانند مرکز آموزش مجازی پارس برای افزایش مهارت خود و آشنایی با اصول و تکنیک های نقاشی روی بوم در دوره آموزش نقاشی روی بوم نیز شرکت کنند و بعد از شرکت در این دوره به مدرک نقاشی روی بوم و گواهینامه نقاشی روی بوم را برای خود دریافت کنند و با دریافت این مدرک بعد از آزمون وارد بازار کار نقاشی شوند و بعد از آن گالری کار خود را راه اندازی نمایند و به در آمد بالایی برای خود برسند.

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.