نشست هم اندیشی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعضای کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ نشست مذکور، با حضورعلی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان، علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش، یعقوب نماینده، مدیرکل دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان و اعضای انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور،  به صورت وبیناری برای کل کشور، در سالن مهارت سازمان برگزار شد.

در این نشست، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه باید کانون انجمن های صنفی برنامه محور باشد گفت : اگر قرار است سرمایه ها و ظرفیت هایمان را به اشتراک بگذاریم و همسو حرکت کنیم باید با صاحبنظران نیز هم اندیشی داشته باشیم .

هاشمی: مشورت و اتکا به آراء جمعی موجب اتخاذ تصمیمات موثرتری می شود

هاشمی با بیان اینکه، تریبون باید یک هدف گذاری، چشم انداز و افق داشته باشد گفت: هر کس حامل مشورت باشد و در تصمیم گیری ها متکی به آرا باشد، تصمیمات اتخاذ شده موثرتر و کمتر مورد سرزنش قرار می گیرد.

وی افزود: رئیس، مجری است و محقق کننده کار جمعی و کانون، تابع اعضای هیات مدیره است که هر کدام نمایندگی بخشی از افکار مخاطبان خود هستند.

هاشمی بیان داشت: فردی که قانون گرا و نظم پذیر است و حق و حقوق برایش ارزشمند است انعطاف، مدارا و تحمل در او باید رشد کند و قانون تعادل ، احترام و احقاق حق را به دنبال دارد.

وی افزود: به جامعه محور بودن مهارت معتقد هستیم و نقش حاکمیتی خودمان را باید ادامه بدهیم و ادامه نقش مهارتی را به آموزشگاه های آزاد منتقل کنیم.

در پایان رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه، یکپارچگی نظام آموزشی مهارت یک ضرورت است و باید بی نظمی و قانونگریزی در این حوزه بررسی و رسیدگی شود، افزود: باید یک نشست هیات مدیره کانون تشکیل شود و اساسنامه آموزشگاه های آزاد آسیب شناسی شود، به صورت شفاف صحبت شود، همدلی وجود داشته باشد تا کانون جان تازه بگیرد.

حاتم زاده معاون آموزش: نیازمند تریبون ملی مهارت هستیم؛ کانون انجمن های صنفی باید کنار هم قرار گیرند

در ادامه این نشست، علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با بیان اینکه، امروز برای اولین بار از تشکل های صنفی تقدیر می شود و در سال‌های آینده نیز این روال ادامه خواهد داشت، گفت: نیاز است ادبیات مشترکی بین سازمان و انجمن های صنفی ایجاد شود .

وی با اشاره به اینکه، کانون باید مطالباتی را هم به عنوان بخش خصوصی از دولت داشته باشد، افزود: زمانی که قانون نظام جامعه را مطالعه می کنیم در هر بخشی جایگاهی برای انجمن صنفی پیش بینی شده  است .

حاتم زاده تصریح کرد: ما نیاز به یک تریبون ملی داریم. کانون یا انجمن های صنفی تا زمانی که در کنار هم قرار نگیرند تریبون ملی اتفاق نمی افتد و برای بیان آن در دولت باید برای ارتقاء جایگاه مهارت آموزی تلاش کنیم .

نماینده: کانون انجمن های صنفی به عنوان حلقه واسط بین سازمان و جامعه صنفی پشتوانه ارزشمندی است

در ادامه این نشست، یعقوب نماینده، مدیرکل دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: کانون به عنوان حلقه واسط بین جامعه صنفی برای سازمان پشتوانه بزرگی است و همیشه تعامل را بین ما و انجمن های صنفی برقرار کرده است .

وی افزود: در طول سال گذشته با کانون همکاری های خوبی از قبیل تفاهم نامه های آموزشی با نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، سازمان زندان ها و... داشته ایم .

نماینده با اشاره به اینکه، وجود کانون مقتدر و منسجم برای ما ارزشمند است و انتظار ما این است که اختلاف نظرها در کانون منجر به یک نتیجه گیری مطلوب باشد، گفت: با توجه به حیطه وظایف گسترده کانون، توقعات از آنها بالا است .

مدیرکل دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان بیان داشت: کانون انجمن های صنفی 29 استان را تحت پوشش قرار داده و در آن ۲۳۰ انجمن صنفی وجود دارد.

همچنین در نشست مذکور به تبیین مسائل و مشکلات کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد پرداخت شد.

بنابراین گزارش؛ در این نشست، توسط رئیس سازمان از اعضای کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های فنی و
حرفه ای آزاد برتر کشور شامل: غزال رضوی نسب ( رئیس انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و مراقبت و زیبایی استان زنجان) ، رقیه رضائیان ( رئیس انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و طراحی دوخت استان البرز ) و شیوا ناصر شریفی ( رئیس کانون انجمن های صنفی و کارفرمایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان همدان ) با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

نشست هم اندیشی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعضای کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور برگزار شد

 

منبع :

http://www.irantvto.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=9692&newsview=86578

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.