مهندسی شبکه چیست

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

 مهندسی شبکه چیست

تاریخچه شرکت سیسکو

شرکت سیسکو، یکی از شرکت های جهانی است که همه محصولاتش به شبکه ارتباط داشته و آنها را در سه گروه و با نام های متفاوت "لینکسیس" ، "سیسکو"، "ساینتیفیک" به مشتری ها معرفی و ارایه می کند. این شرکت، کارش را با ساخت و معرفی روترهای (رهیاب) چند پروتکل شروع کرد اما با گذشته زمان و پیشرفت انواع تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی، به تنوع محصولاتش افزود و توانست با وجو رقیبان خود، آنها را تا حد امکان توسعه داده و تمام نیازهای مشتری های بالقوه و احتمالی را با موفقیت  تامین کند. 
در سال 1363 شمسی ، دو مهندس به نام های "لیونارد بوساک" و " سندی لرنر" که در دانشگاه استنفورد و در بخش کامپیوتر به طور جدی فعالیت داشتند، شروع به ساخت محصولاتی کردند که بعدها در قالب محصولات سیسکو ارایه شدند و تاریخچه شرکت سیسکو، به همان زمان بر میگردد. 
اگر چه این شرکت، اولین تولید کننده روتر محسوب نمیشد، اما توانست روتر چند پروتوکلی را اختراع کند که پروتوکل های مختلف شبکه را به هم مرتبط میکرد. اما، بعد از مدتی این پروتوکل دیگر چندان مهم و حیاتی نبوده و شرکت توانست با تولید و ارایه بسته های IP و دیگر خدمات مفید، در رده موفق ترین وگرانترین شرکت های تولیدی قطعات سخت افزار کامپیوتر قرار بگیرد.  
سر فصل های این مقاله شامل تاریخچه شرکت سیسکو، فرصت های شغلی برای مهندسین شبکه CCNA، مهندسی شبکه چیست، آموزش مهندسی شبکه CCNA ، دوره مهندسی شبکه CCNA ، مدرک مهندسی شبکه CCNA ، گواهینامه مهندسی شبکه CCNA ، استخدام مهندس شبکه CCNA و درآمد مهندس شبکه CCNA هستند. 

مهندس شبکه با انواع نرم و سخت افزار سر و کار دارد.

فرصت های شغلی برای مهندسین شبکه CCNA

با توجه به اینکه ، آموزش CCNA شامل دوره های کوتاه مدت بوده و افرادی که در این حیطه فعالیت دارند، دارای دانش زمینه ای هم هستند، بنابراین به سرعت میتوانند، به این حوزه تسلط پیدا کرده و کار خود را به طور رسمی آغاز کنند.  فرصت های شغلی برای مهندسین شبکه CCNAبسیار زیاد و متنوع بوده و آنها میتوانند با توجه به دانش و مهارت خود، در مشاغلی مانند تدریس و یا ادمین سیسکو مشغول به فعالیت شوند. 
علاوه بر این، فردی که آموزش های  CCNA را پشت سر گذاشته و در آزمون های بین المللی شرکت کرده و مدرک مهندسی شبکه CCNA دریافت کرده باشد، راحت تر میتواند از میان مشاغل موجود انتخاب کند و به صورت حرفه ای به فعالیت در حیطه مورد علاقه اش  مشغول شود. 

مهندسی شبکه چیست

مهندسی شبکه به دو بخش مهندسی نرم افزا و سخت افزار طبقه بندی میشود. نرم افزار شامل شامل برنامه ها و سیستم عامل هایی است که بر روی سیستم نصب میشوند و سخت افزار، به تجهیزاتی اطلاق میشود که کاربران را به سرور متصل میکند.  
پیش از وارد شدن به دوره های مهندسی سخت افزر و یا نرم افزار، افراد علاقمند باید در دوره Network+ که یک دوره مبانی شبکه است و افراد را با مایکروسافت و سیسکو آشنا میکند شرکت نمایند تا مهارت های لازم در این زمینه را به دست آورند. همچنینف این دوره بسیار حایز اهمیت است زیرا به نوعی پیش نیاز دوره CCNA محسوب شده و میتواند مجموعه ای از مفاهیم اولیه را بیاموزد. 
قابل ذکر است که، در دوره های مایکروسافت ، نحوه راه اندازی شبکه ها  با استفاده از نرم و سخت افزارها آموزش داه میشود و سیستم عامل ها و برنامه های مختلف به کاربران معرفی شده و نحوه کار با آنها را می آموزند. در نهایت ، در دوره های سیسکو، با به کارگیری سخت افزار، شبکه های کامپیوتری راه اندازی شده و مفاهیمی مانند نگهداری روتر، ساختاربندی فیزیکی شبکه و راه اندازی سیسکو توضیح داده میشود. 

همه مهندس های شبکه باید دوره مبانی شبکه را گذرانده باشند.

آموزش مهندسی شبکه CCNA

با توجه به رشد و پیشرفت روز افزونی که امروزه در سیستم های کامپیوتری و شبکه ها  مشاهده میکنیم بنابراین  به مهندسین خبره ای نیاز داریم که بتوانند تماما بر این سیستم ها نظارت داشته و در مواقع ضروری، از آنها پشتیبانی کنند. با این حال ، افرادی که در جایگاه مهندسین شبکه فعالیت دارند باید دارای گواهینامه مهندسی شبکه CCNA معتبر و تحصیلات آکادمیک باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، به سرعت آن را شناسایی نموده وبتوانند اقدامات حرفه ای و مفید و موثری انجام دهند.
 به منظور ارتقا سیستم های شبکه ای، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش مهندسی شبکه CCNA را برای افراد علاقمند به حوزه شبکه ارایه نموده است. دوره مهندسی شبکه CCNA ، به دانش پذیران امکان میدهد تا با استفاده از سرفصل های مفید و کاربردی ، اطلاعات و تجربیات علمی به دست آورده و از آنها در جهت بهبود سیستم های شبکه ای بهره ببرند. علاوه بر این ، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین حد نصاب نمره را کسب کنند،  مدرک مهندسی شبکه CCNA اعطا میکند.

استخدام مهندس شبکه CCNA

افرادی که آموزش CCNP  را با موفقیت پشت سرگذاشته باشند، میتوانند مشکلات و نقص های شبکه را شناسایی کرده و به سرعت برطرف کنند علاوه بر این، در صورتی که این مهندسین از قبل سابقه کاری مفید داشته و در حوزه امنیت شبکه نیز تجربه های لازم را کسب کرده باشند، بر ابزار های کنترل شبکه و البته به زبان انگلیسی هم آشنایی داشته باشند، بسهولت در آزمون استخدام مهندس شبکهCCNA پذیرفته شده و این موضوع تا حد زیادی به اشتغال شان کمک میکند. 
 قابل ذکر است که صرفا مهندسینی می توانند در این حوزه به طور موفقیت آمیز فعالیت کنند که گواهینامه CCNP دریافت کرده و بتوانند خدمات لازم را به دیگران ارایه دهند. علاوه بر این، مهندس شبکه باید مهارت های معیت و گاهی تعریف شده ای داشته باشند تا هم در شرکت کارایی لازم را داشته و هم عملکرد کلی آن را ارتقا دهند. وظایف و مهارت های خاصی که مهندسین شبک باید داشته باشند عبارتند از : 
تشخیص انواع عیوب شبکه و توضیح شفاف آنها برای کارفرما
توانایی به کارگیری نیروی متخصص و ایجاد روحیه همکاری بین آنها
توانایی سازماندهی افراد و ظایف شان و اولویت دادن به برخی از وظایف تخصصی
توانایی عملی کردن پروژه ها و استفاده بهینه از راهکار های مناسب 

استخدام مهندس شبکه منوط به داشته تجربیات عملی است.

درآمد مهندس شبکه CCNA

استفاده از کامپیوتر برای همه ابعاد زنگی انسان ضروری است و این تکنولوژی و فناوری به همه افراد معمولی و متخصص امکان میدهد تا ابتدا نیاز خود و سپس، نیاز مشتریان را براورده کنند. علاوه بر این، برخی از حوزه ها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید درآن کار های تخصصی تری انجام شود ، از این رو، باید هزینه بیشتری هم برای این امور پرداخت کرد. 
یکی از این حوزه های مهم، مهندسی شبکه CCNA است که مهارت و توانایی در آن تا حد زیادی  به آموزش های CCNA و مطالعه و کسب اطلاعات عمیق تر و جانبی تر وابسته است. علاوه براین، این مهندسین میتوانند در شرکت های دولتی و خصوصی کار کرده و خدمات شبکه را به مشتریان ارایه دهند. قابل ذکر است که وجود این مهندسین شبکه بسیار با ارزش بوده و درآمد مهندش شبکه CCNA میتواند بیش از 2 میلون تومان در ماه باشد که البته با توجه به میزان مهارت و تجربه مهندسین افزایش پیدا میکند.

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.