مزیت های اتوکد

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

مزیت های  اتوکد

تعریف اتوکد| AutoCAD

اتوکد، یکی از نرم افزارهای کاربردی و مفید است که میتوان آنرا روی دسکتاپ  نصب کرده  و با استفاده ازکنترل کننده های گرافیکی داخلی  سیستم راه اندازی کرد. این نرم افزار ، کار معماران، طراحان و گرافیست ها را تسهیل کرده و در رسم طرح ها و نقشه های مختلف به آنها کمک میکند. 
این نرم افزار با استفاده از کامپیوتر کار میکند اما برنامه های مشابه پیش از این، روی مینی کامپیوترها نصب شده و با استفاده از اپراتورهایی راه اندازی می شدند که ترمینال گرافیکی جدا داشتند. علاوه براین،  از جمله ویژگی ها و مزیت های این نرم افزاراین است که، جز برنامه هایی است که روی موبایل و وب نصب شده و بنابراین، به عنوان Autodesk 360 درجه شناخته میشود. مهندسین و طراحانی که دوره اتوکد را گذرانده و گواهینامه اتوکد در یافت کرده بانشد، بهتر میتوانند با این نرم افزار طراحی کار کنند. 
سرفصل هایی که در این مقاله به تفضیل شرح میدهیم شامل تاریخچه اتوکد، تعریف اتوکد، اهداف اتوکد، آموزش اتوکد، دوره اتوکد ، مدرک اتوکد ، گواهینامه اتوکد ، مزیت های اتوکد، و کاربرد اتوکد هستند.

ثبت نام دوره آموزش اتوکد

اتوکد برای طراحی در رشته معماری کارایی دارد.

تاریخچه اتوکد

نرم افزار اتوکد، از برنامه interact CAD مشتق شده و تاریخچه اتوکد ، به سال 1357 شمسی بر برمیگردد. قابل ذکر است که اولین نسخه های  اتوکد در سال 1361 شمسی تهیه و تنظیم و در دسامبر همان سال منتشر شد. علاوه بر این، اتوکد در 1366 شمسی همزمان با رشد و ارتقا محصولات  Autodesk، به سرعت جهانی و شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفت. 
از جمله ویژگی های اتوکد این است که برای سهولت استفاده در کشورهای مختلف،  به چندین نسخه با زبان های  چینی، روسی، چک، انگلیسی، فرانسه، آلبانیایی، پرتغالی، ایتالیایی، آلمانی و کره ای ارایه شده است. علاوه بر این، نرم افزار اتوکد قابلیت استفاده برای حوزه های مختلفی مانند مدیریت، معماری، گرافیک و طراحی را دارد. 

آموزش اتوکد 

اتوکد یکی از نرم افزارهای کاربردی است که یادگیری اصول آن مستلزم آگاهی از اصول اولیه کامپیوتر و اشنایی با گزینه های خود نرم افزار است. بنابراین، افرادی که با این نرم افزار کار تخصصی انجام میدهند نه تنها باید آموزش اتوکد را گذرانده باشند بلکه در این زمینه تجربه عملی داشته و بتوانند طرح و یا نقشه های خاص را رسم کنند. علاوه بر این، افراد و یا مهندسینی که گواهینامه اتوکد دریافت کرده باشند، میتوانند نحوه کار کردن با این نرم افازر به به دیگران نیز آموخته و در کارهای طراحی و معماری از آن کمک بگیرند. 
به منظور آموزش نحوه کار با  نرم افرار اتوکد، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش اتوکد را برای مهندسین و افراد علاقمند ارایه کرده است. دوره اتوکد  به دانش پذیران کمک می کند تا دانش عملی خود را در این زمینه افزایش داده و نحوه کشیدن انواع طرح ها را در این محیط فرا گرفته و از آنها برای انجام انواع پروژه های شخصی استفاده کنند. همچنین، در پایان دوره به دانش پذیرانی که در ازمون آنلاین دوره نمره قابل قبول کسب کرده باشند، مدرک اتوکد  اعطا میکند. 
میتوان از اتوکد برای رسم طرح های مهندسی استفاده کرد.

 

مزیت های اتوکد

اتوکد نیز مانند دیگر نرم افزارها دارای مزیت ها و معایب احتمالی است. با این حال، مزیت های اتوکد بیشتر از  محدودیت های ان بوده و به واسطه آنها میتوان حوزه های زیادی را پوشش داد. علاوه براین، میتوان ازاین نرم افزار در کنار دیگر نرم افزار ها استفاده کرده و طرح های خلاقانه ای ایجاد کرد. از جمله مزیت های استفاده از اتوکد میتوان به موار زیر اشاره کرد:
اتوکد از ابزار ها طراحی مهندسی پرکاربردی  است که کارایی های وسیع و فراوانی دارد. 
میتوان از اتوکد در زمینه طراحی لباس استفاده کرد. 
اتوکد، با پردازنده های گرافیکی هماهنگی دارد. 
با استفاده از کد میتوان لایه های مختلف نقشه ها را مدیریت کرد.
استفاده از اتوکد در پرینت سه بعدی، الزامی است .
برای بازیابی برخی از فایل ها میتوان ار اتوکد استفاده کرد.
از اتوکد برای طراحی انواع محصولات صنعتی و محصولات مشابه استفاده میشود.  
میتوان اتوکد را همراه با دیگر نرم افزار ها مانند 3MAX استفاده کرده و طرح های نوآورانه رسم کرد. 

کاربرد اتوکد

اتوکد، از جمله نرم افزار های کاربردی است که کار طراحی انواع نقشه را برای  مهندسین تسهیل میکند. کاربرد اتوکد این است که میتوان با استفاده از آن طرح های دو بعدی مسطح و یا سه بعدی عمق دار ایجاد کرده و جزئیات طرح را بهتر متوجه شد. علاوه بر این، مهندسین میتوانند این طرح ها را راحت تر تجزیه و تحلیل کرده و تناسب و صحت شان را بررسی کنند. البته، در صورت وجود هر گونه اشکال، آنها میتوانند طرحها را تغییر داده و یا اصلاح کنند. مهندسینی که آموزش اتوکد را گذرانده باشند، میتوانند این اشکالات را به سرعت شناسایی کنند.  
علاوه براین، در اتوکد امکان تهیه طرح طبق مشخصات پروژه ، شبیه سازی گرافیکی ، استفاده از فرم های طرح آماده  و اطمینان از کیفیت طرح وجود دارد. همچنین، میتوان عملی بودن کشیدن  یک طرح را با استفاده از طرح های دستی بررسی کرده و سپس ، انرا با اتوکد رسم نمود. مهندسینی که گواهینامه اتوکد دریافت کرده باشند، در تشخیص عملی بودن انواع طرح ها خبره و ماهرتر هستند. 

تسلط بر طراحی با اتوکد، لازمه کار مهندسین است.

ثبت نام دوره آموزش اتوکد

اهداف اتوکد

اتوکد، یکی از نرم افزارهای مهندسی که  محیط آن  مشابه نرم افزار 3max  بوده اما با آن تفاوت هایی دارد. کارکردن با این نرم افزار مستلزم آگاهی از کاربرد و اهداف اتوکد است و کاربر باید از انواع قابلیت ها و توانایی های آن هم اطلاع داشته و امکان پذیری طراحی با این نرم افزاررا نیز از قبل بررسی کند. 
علاوه بر این، ارایه دهندگان این نرم افزار به این موضوع می اندیشند که این نرم افزار برای همه افراد و مهندسینی  که با اصول پایه کامپیوتر آشنایی جامع و کامل دارند ، قابل یادگیری و استفاده باشد. همچنین، آنها در صدد هستند که در نسخه های جدید اتوکد نیز همان کارایی های قبلی گزینه ها را حفظ کرده اما  تعداد گزینه ها را افزایش دهند تا نتیجه و محصول کار کاملتر و قابل اصلاح باشد. این نرم افزار، مخصوصا برای مهندسینی که برای طراحی های مختلف به آن نیاز دارند مفید بوده و آشنایی به همه نسخه های ان برایشان الزامی است. 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.