مزایای آموزش مجازی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

مزاياي آموزش مجازي

آموزش مجازي يا همان دوره هاي آموزش از راه دور | Virtual Learning يکي از روش هاي آموزشي به نسبت نوين است که در سال هاي اخير بواسطه شرايط زندگي افراد و افزايش مشغله هاي روزمره آن ها در سراسر دنيا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است . 
آموزش مجازي يا آموزش از راه دور به شيوه اي از آموزش اطلاق مي شود که فرادهنده و فراگيرنده به لحاظ فيزيکي در يک مکان مشترک حضور ندارند وبا استفاده  از انواع مختلف تکنولوژي از قبيل کتاب ، جزوه ، فايل هاي صوتي و تصويري ، آموزش هاي آنلاين و غيره براي پر کردن اين خلاء اقدام مي نمايند . 
آموزش مجازي که در ابتدا به صورت مطالعه عناوين ، سرفصل هاي آموزشي و محتواي معرفي شده توسط سازمان هاي آموزشي متولي بود و تنها شرکت در آزمون هاي نهايي به صورت حضوري بود در گذر زمان به صورت مدرن در آمده و با استفاده از تجهيزات و تکنولوژي روز به آموزش هاي الکترونيک و آنلاين تبديل شده است به اين صورت که منقاضيان با استفاده از آموزشي هاي الکترونيکي و آنلاين آموزش هاي لازم را دريافت مي کنند و در نهايت به صورت آنلاين نيز در آزمون هاي آموزشي شرکت مي کنند . 

 آموزش مجازی دارای مزایای بسیار است.

تاريخچه آموزش مجازي| آموزش از راه دور 

برخي از محققان بر اين باورند که ريشه  آموزش مجازي | آموزش از راه دور به زمان هاي بسيار قديم برمي گردد وبرخي از  از محققان معنقدند که ريشه اين سيستم آموزشي  به زمان افلاطون و شاگرد او  ديونسيس برميگردد.
اما آنچه از شواهد و قراين و مستندات تاريخي به جاي مانده بر مي آيد ، بيانگر اين است که اولين با آموزش مجازي | آموزش از راه دور در سال 1728ميلادي از طريق ارسال پستي انجام شده است . 
آموزش از طريق رسانه ملي سرآغاز آموز هاي مجازي| آموز از راه دور در ايران محسوب مي شود و پس از آن در سال 1350 شمسي براي نخستين بار دانشگاه ابوريحان بيروني به صورت کاملا رسمس و حرفه اي به ارائه هشت رشته تحصيلي در قالب آموزش هاي مجازي |آموزش از راه دور پرداخت . پس از آن در يک دوره هفت ساله هيچ کونه فعاليتي در حوزه آموشز مجازي | آموزش از را ه دور در ايران صورت نگرفت اما مطالعات ، تحقيقات وبررسي هاي انجام شده درد اين دوران منجربه تاسسيس شعب مختلف دانشگاه هاي پيام نور شد . دانشگاه هاي پيام نور به صورت تخصصي در حوزه آموزش مجازي | آموزش از راه دور فعاليت مي کنند و امروزه نيز در زمره بزرگترين مراکز آموزش مجازي |آموز ار راه دور در ايران قرار دارند . 
در گذر زمان و با توجه به نياز جوامع و استقبال علاقه مندان و متقاضيان از دوره هاي آموزش مجازي در رشته هاي مختلف برخر مراکز آموزشي معتبر نيز اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي به صورت مجازي کردند . 
از سردمداران اين حوزه مي توان به مرکز آموزش مجازي پارس اشاره کرد . 

آموزش های الکترونیکی به نوعی زیر مجموعه آموزش مجازی هستند .

مزاياي آموزش مجازي | اموزش از راه دور          

آموزش مجازي | آموزش از راه دور  داراي فوايد و مزايا بسيار زياد قابل توجهي براي فراگيران و سيستم هاي آموزشي  است که درادامه  به برخي از مهمترين آن ها اشاره خواهيم کرد . 
عدم نياز به حضور فيزيکي يکي از مهم ترين وموثرترين مزاياي آموزش مجازي | آموزش از راه دور است .در کليه سيستم هاي آموزش مجازي به دليل اين که  استاتيد و دانشجويات با استفاده از تجهيزات مختلف الکترونيکي از قبيل بسته هاي آموزشي وو آموزش هاي  آنلاين از قبيل ويدئوکنفرانس و غيره  با هم در ارتباط هستند بنابراين  الزامي براي حضور فيزيکي همزمان در يک مکان خاص وجود ندارد . عدم نياز به حضور فيزيکي طرفين منجر به کاهش هزينه هاي آموزشي ، صرفه جويي در انرژي و زمان خواهد شد و به همين دلايل شرايط ادامه تحصيل براي افراد پر مشغله و افراد کم بضاعت نيز فراهم خواهد شد . همچنين با استفاده از سيستم آموزش مجازي | آموزش از راه دور فراگيران مي توانند براي خود به صورت مستقل برنامه ريزي کرده و در ساعات مختلفي از شبانه روز با توجه به برنامه زندگي شخصي خود به فراگير مباحث و مطالب مورد نظر مشغول شوند . 
کاهش هزينه هاي آموزشي : کاهش چشمگير هزينه هاي توليد محتواي آموزش در سيستم آموزش مجازي |آموزش از راه دور به ميزان چشمگير و قابل توجهي کاهش پيدا مي کند . افزايش تعداد مخاطبان در اين سيستم منجر به کاهش هرچه بيشتر هزينه هي خواهد وشد و از سوي ديگر محتواي آموزشي توليد شده قابليت استفاده مجدد را خواهد داشت . کاهش هزينه هاي آموزشي تاثير مستقيم به سزايي در افزايش تعداد تحصيل کرده ها در جوامع خواهد داشت . 
ايجاد تناسب درآموزش و سرعت يادگيري افراد : در سيستم آموزش مجازي |آموزش از را ه دور فراگيران سرعت آموزش را بر اساس توانايي ها و قابليت هاي خود تنظيم مي کنند و افراد مستعدتر زمان کمتري براي آموزش اختصاص مي دهند و افراد با ضريب هوشي کمتر مي توانند با صرف زمان بيشتر و اسفاده چند باره از محتواي آموزشي روند آموزش خود را پيگيري نمايند.
آموزش محتوا بر اساس نياز : يکي ديگر از مزاياي بسيار موثر و کاربردي آموزش مجازي |آموزش از راه دور صرفه جويي در زمان و انرژي  به لحاظ تمرکز برسرفصل ها و عناوين آموزشي مورد نظر و از سوي ديگر افزايش کيفيت آموزش مطالب مورد نظر است . 
استفاده ازجذابيت ديداري و شنيداري: با توجه به اين که در سال هاي اخير تکنولوژي به کمک آموزش مجازي |آموزش از راه دور آمده است مي توان به نقش ابزارهاي الکترونيکي در هرچه جذاب تر کردن روند آموزش اشاره کرد . به اين دليل که استفاده از فايل هاي متنوع صوتي و تصويري در مقايسه با کتاب هاي يکنواخت و خسته کننده از جذابيت و قدرت جذب بيشتري برخوردار است . که منجر به ايجاد علاقه و انگيزه هاي آموزش در افراد خواهد شد . 
به روز بودن محتوا: يکي ديگر از مزاياي بسيار چشمگير و حائز اهميت در سيستم آموزش مجازي | آموزش از راه دور افزايش سرعت عرضه و توليد محتواي جديد است به اين دليل که سرعت توليد محتواي الکترونيکي در مقايسه با  محتواي چاپي و فيزيکي بسيار بالاتر است  و از سوي ديگر سرعت عرضه و انتقال محتواي آموزشي  جديد به فراگيران بسيار بالاتر از ساير روش ها است . حال آنکه ايجاد تغيير و ويرايش محتواي آموزشي چاپي در قالب کتاب و جزوه به علت هزينه هاي بالاي توليد و عرضه محتوا بسيار پرهزينه ، زمان بر و دشوار است . 
افزايش کيفيت يادگيري: بهبود سطح آموزش نيز يکي ديگر از مزاياي استفاده از سيستم آموزشي مجازي | آموزش از راه دور است . استفاده از محتواي سمعي و بصري  درقالب رسانه هاي مختلف منجربه  درگير شدن قسمت هاي مختلف مغز فراگيران خواهد شد و  کمک مي کند تا محتواي آموزش داده شده براي مدت زمان طولاني تري  در ذهن فراگيران ثبت شود که در مقايسه با محتويات آموزشي يکنواخت ارائه شده در کتاب ها و جزوات آموزشي که بسيار فرار هستند  و به سرعت از ذهن مخاطب پاک مي شود مزيت بسيار مهمي به شمار مي آيد . 
کمک به برقراري عدالت آموزشي: با استفاده ازسيستم آموزش مجازي | آموزش از راه دور  امکان استفاده از آموزش براي کاربران و فراگيران مناطق دوردست و محروم نيزفراهم مي شود و به گسترش هرچه بيشتر عدالت و به اين طريق برابري در سيستم آموزشي کمک مي کند .
امکان استفاده از اساتيد برجسته : با توجه به اين که در سيستم آموزش مجازي | آموزش از راه دور نيازي به حضور فيزيکي استاتيد نيست مي توان از دانش  اساتيدي که در دانشگاه هاي مختلف حضور دارند استفاده کرد.
با توجه به تمامي مزاياي برشمرده براي سيستم هاي آموزش مجازي| آموزش از راه دور لازم به ذکر است يکي از مهم ترين مسائل در حوزه آموزش مجازي تحقيق و بررسي در مورد مرکز آموزشي مورد نظر و حصول اطمينان از اعتبار و سابقه مرکز مورد نظر است .

معرفي مرکز آموزش مجازي پارس 

مرکز آموزش مجازي پارس يکي از پيشرانان و سردمدارن حوزه آموزش مجازي کشور است . اين مرکز با ارائه بيش از 1000 عنوان رشته آموزشي در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين با رعايت کليه قوانين و مقرارت مصوبه و در حد استانداردهاي جهاني يکي از بهترين هاي حوزه آموزش مجازي است . 
مرکز آموزش مجازي پارس با اخذ کليه مجوزهاي لازم از کليه سازمان ها و مراجع قانوني ذيصلاح درپايان دوره هاي آموزشي به فراگيران مدرک معتبر و قابل ارزيابي و استعلام آنلاين ارائه مي دهد . 
از اين رو فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي مجازي | آموزش از راه دور علاوه بر کسب دانش ف مهارت ، توانيي و قابليت هاي مورد نياز موفق به کسب مدرک معتبر نيز خواهند شد .

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.