مدیریت امور اداری

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

اهمیت مدیر امور اداری

مدیریت امور اداری چیست ؟

مديريت امور اداري در يک سازمان وظيفه ايجاد هماهنگي و هدايت کليه خدمات اداري سازمان و پشتيبانب آن را بر عهده دارد. اين شرح وظايف در يک سازما يا ارگان کوچک مي تواند توسط يک فرد انجام شود اما در سازمان ها و ارگان هاي بزرگ به دليل حچم زياد کار و اهميت سرعت در روند انجام امور مديريت امور اداري با تفويض اختيار به کارمندان شاغل در بخش امور اداري به نحوه عملکرد و نتايج کار آن ها نظارت خواهد کرد .
مجموعه فعاليت هاي تحت نظارت مديريت امور اداري در يک سازمان يا ارگان بسيار وسيع و گسترده است و ايجاد نظم و هماهنگي و هدايت اين پروسه منجر به افزايش قابل توجه راندمان کاري سازمان يا ارگان مربوطه خواهد شد .
از ديگر وظايف بسيار مهم و حائز اهميت مديريت امور اداري نظارت بر رعايت . اجرا شدن کليه استانداردها و قوانين مصوب در سازمان يا ارگان مربوطه است .

دوره آموزشی مدیریت امور اداری

نظارت بر نحوه عملکرد تجهيزان ، بررسي ميزان فرسودگي آن ها ، ارزيابي ميزان تاثير اين فرسودگي ها بر هزينه هاي و راندمان کاري پرسنل ، تصميم گيري براي تعويض و يا خريدن تجهيزان جديد همه و همه در حوزه وظايف و اختيارات مديريت امور اداري است . لازم به ذکر است مجموع اين تصميم گيري ها در صورتي که توسط يک مدير امور اداري متخصص و متبحر انجام شود مي تواند تاثيرات بسياري در افزايش ميزان راندمان کاري و بهبود روند کاري  شرکت ، سازمان ها و ارگان هاي بزرگ داشته باشد و بالعکس تصميم گيري هاي غير تخصصي و ناشيانه قطعا و به طور حتم مي تواند منجر به کاهش راندمان کاري پرسنا سازمان يا ارگان مورد نظر شود .
همانطور که قبلا نيز اشاره حيطه وظايف و اختيارات مديريت امور اداري بسيار وسيع و گستره است و رسيدگي به اموري از قبيل امور استخدامي سازمان ها و ارگان ها با توجه به ويژگي ها و تخصص هاي تعيين شده توسط سازمان ، پيگيري موارد درون سازماني از قبيل جابجايي ، ترفيع ، نظارت بر اجراي دستورالعمل ها و آئين نامه اي مصوب سازمان ، تهيه نمودارهاي ارزيابي عملکرد پرسنل ، برنامه ريزي و بودجه بندي براي امور رفاهي و غيره و غيره .
با توجه به رويکرد سازمان و حوزه فعاليت هاي آن در بسياري از شرکت ها برگزاري مزايدات و مناقصات ، نظارت بر پرسنل انبار ، نظارت بر شرايط و روش نگهداري و انبار کردن تجهيزات ، رعايت ايمني کالا ها ، نظارت بر عملکرد پرسنل واحد خدمات  نيز بر عهده مدير امور اداري است .
با توجه به شرح وظايف اشاره شده مدير امور اداري بيشترين ساعات زمان کاري خود را درون سازمان و در بخش ها و واحد هاي مختلف سازمان مي گذراند .
در ادامه شرح وظايف ياده شده را به صورت يک ليست ارائه خواهيم کرد .
ليست وظايف مدير امور اداري
نظارت بر روند و نحوه عملکرد پرسنل واحد امور اداري و هدايت اين رويه
نظارت بر کليه قراردادها ، تجهيزات و موجودي هاي سازمان يا ارگان مربوطه
پيش بيني و تخمين ميزان تجهيزات و لوازم مورد نياز پرسنل و نحوه توزيع و مصرف آن ها
نظارات بر روند انبار و نگهداري ماشين آلات و تجهيزات
نظارت بر رعايت کليه استانداردهاي جهاني و قوانين و مقررات مصوب درون سازماني در راستاي افزايش ضريب ايمني در محيط کار
نظارت بر انجام کليه امور پرسنلي از قبيل  امور استخدامي، امور داخلي سازمان  مانند ترفيع، جابجايي، پاداش، تنبيه، مرخصي وغيره ،  ارزيابي عملکردپرسنل واحد هاي مختلف و مقايسه با شاخص استاندار تعيين شده براي آن واحد ، رسيدگي به امور بيمه، وام و...

 

مدیریت امور اداری یک پست سازمانی  حائز اهمیت است .

اهميت مديريت امور اداري

باتوجه به حوزه بسيار وسيع و گسترده شرح وظايف و مسئوليت هاي مدير امور اداري مي توان اين پست را يکي از مهم ترين ، حساس ترين ، تاثير گذار ترين و پرکاربرد ترين پست هاي سازماني به شمار آورد .مديريت امور اداري در واقع به نوعي پل ارتباطي ميان بخش ها و واحدهاي مختلف سازمان محسوب مي شود .
با توجه به اهميت و حساسيت بيش از حد اين پست سازماني انتخاب يک مدير امور اداري متخصص و متبحر يکي از بزرگترين تصميم گيري ها براي هر سازمان يا ارگان به شمار مي آيد .
از اين رو صاحبان صنايع و مشاغل ، سازمان هاي خصوصي ، نيمه خصوصي و حتي دولتي هر چه در زمينه انتخاب يک مدير امور اداري توانا و قابل حساسيت بيشتري به خرج داده و بر خود سخت بگيرند در زمينه آسودگي خاطر و اعتماد و اطمينان در مراحل بعدي کار را براي خود و سازمان مربوطه فراهم کرده اند .
از اين رو ه به کليه مديران ارشد و صاحبان صنايع و مشاغل ، سهامداران ، سرمايه گذاران ، کارآفرينان و غيره و غيره توصيه مي شود در پروسه انتخاب مدير اموراداري نهايت دقت را به کار گيرند و در آينده از نتايج و تبعات آن بهره مند شوند .

اشتغال در پست  مدیر امور اداری نیازمند حضور ذهن و سرعت عمل بسیار است.

رشته مديريت امور اداري

اين رشته به عنوان يک رشته به نسبت جديد در کليه واحدهاي دانشگاهي اعم از دانشگاه هاي دولتي ، آزاد ، پيام نور ، علمي و کاربردي و در برخي مراکز آموزشي معتبر تحت عنوان دوره هاي آموزشي مديريت امور اداري  به علاقه مندان ارائه مي شود.
با توجه به حوزه بسيار گسترده شرح وظايف ، مسئوليت ها و تصميم گيري هاي پست مديريت امور اداري و همچنين اجرا و نظارت بر فعاليت هايي از جنس هاي مختلف و بسيار متفاوت که مستلزم کسب آگاهي و دانش در زمينه هاي مختلف مي باشد ، ورود به اين عرصه به طور حتم نيازمند شرکت در دوره هاي آموزشي مديريت امور اداري در مراکز معتبر دانشگاهي يا آموزشگاهي دارد .
بديهي است ورود به اين عرصه و قبول حجم وسيعي از مسئوليت ها بدون کسب تخصص ، دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز منجر به بروز مشکلات و خسارات بزرگ و جبران ناپذيري خواهد شد . از اين رو شرکت در دوره هاي آموزشي مديرامور اداري براي علاقه مندان ورود به اين حرفه از واجبات به شمار مي رود و همچنين به کار بردن نهايت دقت در استخدام نيرو براي پست مديريت امور اداري نيز يکي از ملزومات غير قابل اجتناب در راستاي بهبود عملکر سازمان ها و ارگان ها به شمار مي رود .

مدرک مدیریت امور اداری به افرادی ارائه می شود که دوره های آموزشی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

دوره آموزشي مديرامور اداري 

با توجه به اهميت پست سازماني مديريت امور اداري ، وجود موقعيت هاي شغلي بسيار مناسب براي افراد واجد شرايط و سطح در آمد قابل قبول اين حرفه دوره هاي آموزشي مدير امور اداري با استقبال قابل توجه علاقه مندان مواجه شده است .

دوره آموزشی مدیریت امور اداری

از اين رو برخي مراکز معتبر آموزشي در کنار مراکر معتبر دانشگاهي اقدام به ارائه دوره آموزش مدير امور اداري کرده اند .
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است که علاقه مندان را در راستاي نيل به اهداف خود همراهي مي کند . فراگيران پس از شرکت در دوره هاي آموزشي مدير امور اداري مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز اين حرفه موفق به اخذ مدرک مدير امور اداري نيز خواهند شد وواجد شرايط مورد نياز براي ورود به بازار کار و پذيريش مسئوليت هاي سنگين اين پست سازماني خواهند شد .
با توجه به وجود موقعيت هاي شغلي مناسب با سطح درامد قابل قبول شرکت در دوره هاي آموزشي مديريت امور اداري و اخذ مدرک مدير امور اداري به کليه علاقه مندان ورود به اين حرفه به شدت توصيه مي شود .

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.