حوزه آموزش متولیان متعددی دارد

به نقل از خبرگزاری جوان آنلاین،  مدیرعامل هلدینگ پارس : حوزه آموزش متولیان متعددی دارد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرعامل هلدینگ پارس ادامه داد: البته این نکته را هم تاکید کنم که عدم تعهد و وفای به عهد کسانی که روحیه قانون شکنی و اخلال دارند نیز مزید بر علت شده است.

این فعال حوزه آموزش با اعلام اینکه عللی که امیررضا ثابت، سرکرده کلاهبردارانی که در فضای مجازی قصد اخاذی داشتند را به این راه کشانده است، تفرعن شدیدی است که در وجود ایشان است.

وی ادامه داد: کسی قبل از این او را امیررضا ثابت صدا نمی کرد و تاکید داشته که به او امپراطور بگویند. در این زمینه حتی ایشان نماینده وزیر علوم را مورد اهانت قرار داده و برخوردهای بدی با ایشان داشته است.

مدیرعامل هلدینگ پارس با اشاره به اینکه وی بارها تعهد داده بود ولی بر این موضوع پایبند نبود و بارها به علت روحیه قانون شکنی و اخلالگری مورد بازخواست قرار گرفته بود اظهار داشت: عدم وفای به عهد ایشان از مشکلاتی بود که باعث شده وی به دادگاه کشیده شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه خلأهای قانونی یا بسترهایی در ساختن ثابت و ثابت‌ها موثرند نیز گفت: چون این فرد دوستانی در دستگاه های نظارتی و امنیتی داشته و فکر می کرده که با اعمال نفوذ هر چیزی را می تواند حل کند، با تکیه بر این موضوع به تخلفاتش ادامه داده ، در حالیکه این نگاه بسیار خطرناک است و این آفت بزرگی بود که به جان ایشان افتاد.

شکری ساز در ادامه پیرامون مشکلات مربوط به حوزه آموزش نیز اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما متولی آموزش بیش از یک سازمان است و شامل فنی و حرفه ای، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش می شود که هر کدام با خط مشی های متفاوت کار می کنند و همین موضوع می تواند نقصان های زیادی را ایجاد کند و جای پای مناسبی برای خلافکاران باشد.

وی افزود: در برخی مواقع حتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی از دستگاه ها و نهادها وعامرین به معروف در حوزه آموزش ورود پیدا کرده اند و به هر حال زمانی که چندین آیین نامه موازی درحوزه ای مثل آموزش باشد، سبب می شود که قوانین متعارضی نوشته شود .به عنوان مثال امیررضا ثابت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری یک سمینار مجوز می گیرد و پس از آن سر از مباحث حوزه آموزش عالی درمی آورد، در حالیکه اگر همه اینها متقن بود و از یک مرجع خاص مجوز دریافت می کرد، وقتی مجوزش ابطال می شد، نمی توانست با جاهای دیگری قرارداد ببندد مدیرعامل هلدینگ پارس افزود: باید یک وزارت آموزش داشته باشیم و همه فعالیت ها تحت لوای این سازمان انجام شود.

حوزه آموزش متولیان متعددی دارد

شکری ساز ادامه داد: خلا دومی که وجود دارد این است که چون آموزش و پرورش نهاد مقدسی است و همیشه تعلیم و تربیت در کنار هم قرار می گیرند، هم از حیث قرآنی و هم نگاه آموزشی نگاه تربیتی وجود دارد، باعث می شود که در این موارد تعامل صورت گیرد و اگر خطایی پیش می آید از آن خطا بگذرند، در حالیکه باید اقتدار بیشتری وجود داشته باشد و این موضوع آفتی است که باید در دستگاه های آموزشی در مورد آن با قاطعیت بیشتری عمل شود.

وی بااظهار تاسف از اینکه یکسری از دستگاه های دیگر مثل سیستم های قضایی ونهادهای غیر نهادهای آموزشی نگاهشان این است که تخلفات در حوزه آموزشی تخلفات جدی نیست و اعتقاد دارند که اختلاس های نفت و سلطان های طلا و ارز مهم هستند، گفت: این در حالی است که این بزرگترین اشتباه محسوب می شود.

شکری ساز ادامه داد: آلمان و ژاپن کشورهایی بودند که در جنگ به کل نابود شدند و آنچه که این کشورها را به کشورهای جهانی تبدیل کرده توجه به مقوله آموزش است، یعنی این دو کشور با بها دادن به آموزش ارزش افزوده ای به آنها داده که باعث شده این کشورها در عرصه جهانی بدرخشند.

مدیر عامل هلدینگ پارس تصریح کرد: زیربنای اقتصاد یک کشور قطعا مباحث آموزشی آن کشور است به این خاطر که زیربنای یک کشور حوزه آموزش است و نباید درجه دو به آن نگاه شود.

وی اضافه کرد: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران این اولین دادگاه علنی با این حجم گسترده بود که در حوزه تخلفات آموزشی برگزار شد و به نظر من نگاه حاکمیتی به حوزه آموزش عالی باید نگاه بسیار بزرگ، موشکافانه، دقیق و مطالبه گری باشد تا اگر خدا بخواهد دیگر از این پدیده ها نببینیم.

 

منبع :

خبرگزاری جوان آنلاین

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.