توسعه آموزش مجازی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

توسعه آموزش مجازی

تاریخچه آموزش مجازی |virtual learning

تاریخچه آموزش مجازی به بیش از 250 سال قبل بر میگردد. این آموزش ها در ابتدا به صورت پست کردن مطالب درسی و کتاب ها بوده و البته از تکنولوژی های امروزی خبری نبود. علاوه براین، افرادی که در راس این نوع از آموزش بودند از روش هایی مانند مکاتبه ای، آکادمیک، ارشادی، ترویجی و ماهواره ای برای اینکار استفاده میکردند. 
با گذشت زمان و پیشرفت و ایجاد انواع تکنولوژی، موسسات آموزش مجازی نیز تاسیس شده و شروع به کار کردند.  اولین موسسه مجازی در انگستان و در سال 1380 شمسی آغاز به کار کرده و توانست با استفاده از شیوه های نوین و مدرن و به کار گیری فناوری های جدید و کامپیوتر،  تغییراتی را در امر اموزش به وجود آورد. تاسیس و ایجاد موسسات آموزش مجازی در کشور ما هم به زمانی وارد شدن اینترنت به کشور بر میگردد و از آن زمان به بعد، نه تنها موسسات مجازی بلکه دانشگاه ها نیز از این فناوری استفاده کردند. 
سرفصل هایی که در این مقاله به تفضیل شرح میدهیم شامل تاریخچه آموزش مجازی ، تعریف آموزش مجازی، آموزش مجازی، دوره های آموزش مجازی، لیست دوره های آموزش مجازی و تفاوت آموزش مجازی با انواع دیگر آموزش هستند. 

آموزش مجازی با استفاده از کامپیوتر انجام میشود.

تعریف آموزش مجازی

آموزش مجازی، شیوه ای از آموزش غیر حضوری است که در ان، افراد برای یادگیری نیازی به حضور فیزیکی در کلاس نداشته و میتوانند مطالب را از راه دور نیز بیاموزند و حتی این مکان وجود دارد که با توجه به مطالب، راه حل های مختلف را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند و از دانش و اطلاعات دیگران بهره کافی ببرند.  
از جمله دلایلی که موجب شده همه افراد با رده های سنی مختلف به این آموزش ها روی بیاورند این است که، آنها میتوانند بدون حضور فیزیکی و اختصاص دادن فرصت زیاد ، حجم زیادی از مطالب را آموخته و حتی در صورت بروز مشکل از راهنمایی دیگران استفاده کنند بنابراین، در وقت صرفه جویی میشود. علاوه براین، آنها میتوانند از شیوه های ارتباطی جدید نهایت بهره را برده و به سهولت برای یادگیری و آموزش از آن استفاده کنند. 

آموزش مجازی

در سال های اخیر، بسیاری از افراد به موسسات و سازمان هایی روی آوردند که متولی و برگزار کننده دوره های آموزش مجازی بوده و اکثر رشته های دانشگاهی و فنی و حرفه ی را در قالب لیست دوره هایشان به افراد علاقمند به این نوع آموزش ارایه می دهند. یکی از موسسات معتبر که چندسالی است فعالیت خود را شروع کرده و موفقیت های چشمگیری نیز در این زمینه کسب کرده ، مرکز آموزش مجازی پارس است که دارای انواع خدمات متنوع بوده که مهمترین آنها معرفی بسته اموزشی برای دوره های درس و دانشگاهی است و برای آنها گواهینامه آموزش مجازی ارایه میدهد.  
مرکز آموزش مجازی پارس، دارای مشاوران با تجربه و کارآزموده  هستند و به افرادی و دانش پذیران در انتخاب دوره مورد نظر کمک میکنند. علاوه بر این،  این مشاوران جزیئات بسته ها و دوره ها را برای دانش پذیران توضیح داده و در مورد برگزاری آزمون آنلاین و ارایه مدرک آموزش مجازی در پایان دوره نیز با آنها صحبت میکنند. همچنین، دانش پذیران میتوانند به صورت حضوی به این مرکز مراجعه کرده و سوالات خود را در مورد انواع دوره  آموزش مجازی بپرسند.  

در آموزش مجازی ، حضور فیزیکی افراد ضرورتی ندارد.

دوره های آموزش مجازی

مرکز آموزش مجازی پارس، دوره های آموزش مجازی متنوعی را برای دانش پذیران ارایه کرده است. این دوره ها در 17 دسته کلی طبقه بندی شدند و البته رشته ها و دوره های متنوعی در آن گنجانده شده است. علاوه بر این، این دوره ها دارای ویژ گی ها و سرفصل های خاصی بوده و به دانش پذیران امکان میدهد تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد موضوع انتخابی به دست آورده و حتی بتوانند آنها را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. 
این دوره ها، با توجه به علاقه و استعداد و اطلاعات پیش زمینه به دانش پذیران پیشنهاد شده و در صورتی که آنها بتوانند دوره های مقدماتی و پیشرفته یک دوره را پشت سر هم و بدون وقفه بگذرانند، به طور کامل بر محتوای دوره اشراف پیدا کرده و میتوانند در مدتی کوتاه خودشان را برای آزمون آنلاین آماده میکنند. علاوه بر این، هر کدام از این دوره ها دارای گواهینامه ملی و بین المللی هستند که در پایان دوره به دانش پذیران ارایه میشود. 

لیست دوره های آموزش مجازی

مرکز آموزش مجازی پارس دارای دوره های آموزشی متنوعی بوده و لیست دوره های آموزش مجازی آن در سایت مشخص شده و دانش پذیران میتوانند با توجه به آنها از میان دوره های  موجود انتخاب کنند. مسیر انتخاب دوره تا  ازمون نهایی و دریافت گواهینامه به این صورت است که، ابتدا دانش پذیران باید از طریق مشورت کردن با مشاوران، بسته آموزش مورد نظر خود را انتخاب نموده و برای آن ثبت نام کنند. سپس، بعد از مدت کوتاهی بسته را دریافت کرده و سپس، آزمون آنلاین 3 تا 4 ماه بعد از خواندن بسته انجام میشود. 
گاهی اوقات، دانش پذیران نسبت به دوره ای که قصد دارند در آن شرکت کنند، دیدگاه و اطلاعات کافی و مشخصی نداشته و به نوعی در انتخاب ان سردر گم هستند؛ در اینجا، مرکز آموزش مجازی پارس، برای این موانع، راه حل جدی را پیشنهاد کرده که شامل، نوشتن و توضیح دادن رشته و زمینه های استفاده از ان در موارد مختلف علمی است. این توضیحات که به شکل مقاله های بلند و کوتاه هستند، به دانش پذیران کمک میکند تا به عمق رشته و کارایی آن و مدرکی که در اینده کسب میکنند پی برده و با اشتیاق بیشتری برای شرکت در این دوره و در نهایت امتحان آن اشنا شوند. 

افراد میتوانند دوره ها و درس های مختلفی را به صورت مجازی بیاموزند.

تفاوت آموزش مجازی با انواع دیگر آموزش 

تفاوت آموزش مجازی با انواع دیگر آموزش، در این است که اطلاعات صوتی به سرعت منتقل شده و در مقایسه با دیگر آموزش ها جامع تر بوه و بیشتر قابل استفاده اند و برای آموزش بیشتر بخش های آن، از روش های بصری استفاده میشود و این موضوع میتواند به پیشرفت بسیاری از افراد علاقمندکمک کند.
علاوه براین ، این نوع از آموزش مزیت ها (امکان استفاده ار فضای آموزشی به کرات، کم بودن انواع هزینه ها، امکان برقراری ارتباط با اساتید و......) و معایبی ( عدم دسترسی به سیستم های پر سرعت، پایین بودن سرعت اینترنت و......) دارد که دانش آموزان به استفاده کردن/ نکردن ترغیب میکند.  از جمله دیگر شیوه های آموزش مجازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:  
آموزش به صورت فایل های فلش ساده: غالبا، در این دوره فایل ها با صدا و تصویر فرستاده شده و هزینه آن هم متوسط تخمین زده شده و از آن برای دروس تئوری استفاده میشود. 
آموزش به صورت فایل های فلش:  تعامل و آموزشی است فایل های آن متحرک بوده و دانش پذیر را نیز درگیر کار میکند. علاوه بر این، دانش پذیران باید آموزش ها را تمرین کرده و بتوانند از آن به عنوان شبیه ساز محیط های نرم افزار ی استفاده نمایند.

آموزش به صورت صفحات وب: در این روش، حجم زیادی از اطلاعات به دانش آموزان منتقل شده و آنها برای استفاده از آن، به دانش فنی زیادی نیاز نداشته و هزینه چندانی هم ندارد.

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.