ترفندهای فتوشاپ | photoshop

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

ترفندهای فتوشاپ 
فتوشاپ چیست ؟

یکی از نرم افزارهای جالب طراحی عکس به نام ادوبی فتوشاپ است این نرم افزار از نوع ویرایش گر گرافیکی به کار می رود که ساخته شرکت ادوبی Adobe می باشد.
نرم افزار فتوشاپ در سال 1988 توسط فردی به نام توماس و جان نول تدوین گردید. از آن موقع نرم افزار گرافیکی به یک نرم افزار ویرایشگر تبدیل شد به عبارتی بعدها به نام فتوشاپ در میان مردم معروف گردید.
خیلی از عکس ها با فتوشاپ دستکاری می شدند که از آن موقع هر کسی یک عکس را می دید سریع به فتوشاپ فکر می کرد ، به صورتی که یک عکسی غیر طبیعی دیده می شد، سریعا نام عکس فتوشاپی به خود تصویر می دادند.
نرم افزار فتوشاپ می تواند تصاویر را در لایه های مختلف بسیار ادیت یا ویرایش نماید  و همچنین از ماسک ها ، مرکب سازی ها و حتی مدل های رنگ زیادی که شامل RGB وCMYK  و ... است پشتیباتی شده استفاده کند.
این نرم افزار فتوشاپ پشتیبانی ویژه ای از فرمت های مختلف گرافیکی را دارد. پسوند نرم افزار فتوشاپ به نام PSD می باشد که اضافه بر ادیت بیت مپ ها (Bitmaps) مهارت در رندر متن، گرافیک های وکتوری و دیگر تصاویر سه بعدی و ویدیو را در خود دارد. با پیشرفت بیشتر توسط مختخصصین نرم افزار فتوشاپ نیز هر روزه به وسیله پلاگین ها بیشتر می گردد.
مرکز آموزش پارس دوره فتوشاپ را به صورت غیر حضوری ارایه نموده است که علاقمندان بتوانند در کمترین زمان به صورت خیلی پیشرفته به یادگیری فتوشاپ بپردازند.
فتوشاپ | Photoshop به معنای پردازشگر گرافیکی است و کارهای دیگر همچون ایجاد، ترکیب، ویرایش و یا تغییر دادن حالت تصویر را بر عهده دارد. این نرم افزار ساخت و ویرایش عکس به کار می رود. فتوشاپ کاربردهای بسیاری دارد که محیط اطراف را در بر گرفته است.

ثبت نام دوره آموزش فتوشاپ

برطرف سازی عیب تصاویر از قابلیت های برنامه فتوشاپ می باشد

کاربردهای فتوشاپ | Photoshop شامل : رتوش فتوشاپ ، آموزش فتوشاپ عکاسی ، آموزش فتوشاپ معماری ، آموزش حرفه ای پست پروداکشن فتوشاپ 
با توجه به تحقیقات انجام گرفته فتوشاپ یکی از نرم افزارهای قوی ویرایشگر عکس به حساب آمده است. در این نرم افزار قوی با تصاویر دیجیتال و ویرایش از آن استفاده می شود.
تمامی هنرمندان اعم از گرافیست ها، نقاشان، عکاسان و حتی انیماتورها و فیلمسازان را این نرم افزار به صورت حرفه ای همیشه در دست کار خود دارند. در فتوشاپ علاوه کار بر روی عکس می توان روی فیلم هم کار کرد، کاربرد دیگر فتوشاپ ساخت جلوه های ویژه نرم افزارهای سه بعدی و کار بر روی آبجکت های سه بعدی به روش مستقیم در فتوشاپ با امکانات زیادی تعریف شده است.

آموزش ساخت انیمیشن دو بعدی 

یکی دیگر از خصوصیات فتوشاپ ایجاد انیمیشن دو بعدی است که امکاناتی در خصوص طراحی و کار با فایل سه بعدی در اختیار دیگران  قرار می دهد.
و کاربردی دیگر از نرم افزار فتوشاپ به تیزرهای تبلیغاتی، موشن گرافیک های سه بعدی اشاره دارد.

ترفندهای فتوشاپ :

یکی از عملیاتی که به طور ساده می توان در فتوشاپ بر روی لایه ها انجام داد و همزمان نمی توان بر روی دیگر لایه ها عمل کرد زیرا این روش باعث گمراهی نیز می گردد. 
زمانی که یک لایه جدید در فتوشاپ ایجاد می گردد نیز بعنوان لایه بک گراند نام می گیرد از آن جایی این لایه بک گراند به پس زمینه سند معروف است قفل می باشد و هر نمونه ای از کارها بر روی این لایه انجام نمی گیرد.
این لایه بک گراند به وسیله Move Tool  حرکت داده نمی شود یا بخشی از آن را نمی توان حذف کرد و آن را به جای دیگر انتقال داد.
برای آن که دیگر لایه قفل دار نباشد لازم است که با دابل کلیک بر روی لایه قفل آن برداشته شود.

نوار ابزار های فتوشاپ 

ابزار zoom tool  :
این ابزار برای کوچک و یا بزرگ کردن تصویر به کار می رود ، مزیت این ابزار برای ریز بین بودن در تصویر و تشخیص بهتر عکس می باشد زیرا سریع تر برای نمایش نقص عکس به کار می رود. برای دسترسی بهتر و زودتر به این ابزار استفاده از کلید میانبر Z از صفحه کلید از کارایی آن است و دیگر کلیدهای میانبر  zoom in  از کلید کنترل "+" و برعکس آن برای خروج از زوم یعنی zoom out از کلید ctrl به همراه "-"  استفاده می شود.

برای دریافت مدرک فتوشاپ نیازمند گذراندن دوره های فتوشاپ می باشید

نکات کاربردی فتوشاپ 

نکاتی که در هنگام کار با فتوشاپ باید توجه شود :
همیشه توجه داشته باشید که چگونه با لایه ها باید کار نماید و هر تغییرات جدیدی را در لایه جدید انجام شود و همچنین سعی کنید اول کا از لایه اصلی کپی گرفته شود تا در زمان کار زیاد هر گونه تغییر اشتباه در عکس با عکس اصلی، با مشکل مواجه نشوید.
- آموزش فتوشاپ را به صورت کامل یاد گرفته و کارایی تنظیمات لایه ها همانند blending option را به صورت پیشرفته در بر بگیرید. در این تنظیمات مواردی که مورد استفاده قرار می گیرد درباره ساختار و همچنین بافت و رنگ می باشد. برای آشنایی بیشتر با این قسمت لازمه آن گذراندن دوره آموزش حرفه ای فتوشاپ هستید.
کلیدهای میانبر فتوشاپ :
- راست کلیک در صفحه خالی از فتوشاپ : برای آنکه رنگ پس زمینه تغییر بدهید لازم است با کلیک در صفحه خالی از فتوشاپ از حالت پیش فرض خاکستری به رنگ های دیگر درآورید و محیط خود را برای تنوع تغییر دهید.
نگه داشتن کلید Alt و کلیک بر روی دکمه Reset : 
برای آن که کلیه تغییرات در فتوشاپ را به حالت اول برگردانید از این روش در باکس به کار می رود.
- اعمال کلیدهای Alt + Delete  تغییر دادن پیش زمینه به همان رنگی که وجود دارد انجام می شود. 
و اعمال کلیدهای +Delete  Ctrl رنگ پس زمینه به همان رنگی در می آید که در پالت رنگ انتخاب شده است.
کاربرد جالب دیگر نرم افزار طراحی لوگو در فتوشاپ امکان پذیر است.

آموزش رتوش عکس با فتوشاپ 

در این مقاله قصد بر این داریم تا توضیح کوتاهی به رتوش عکس در فتوشاپ اشاره نماییم.
یکی از ابزارهای مناسب برای رتوش عکس استفاده از ابزار spot healing Brush  می باشد که برای نخستین بار در فتوشاپ CS2 تدوین شد.
این ابزار یه نام های دیگر Patch Tool  و Standard Healing Brush شناخته می شود. این ابزارها به کاربر اجازه داده تا پیکسل های مربوطه سالم را شناسایی کند و ناحیه مشکل دار را حل نمایید  ولی در ابزار Spot Healing Brush لازم نیست حتما انتخاب پیکسل نیست بلکه بر روی ناحیه مشکل دار لازم است یک کلیک نمایید که آن را برطرف کرده و دیگر خبری از عیوب مربوطه نباشد. ابزار Spot Healing Brush ابزاری مناسب جهت از بین بردن جوش و زخم در صورت می باشد.

طراحی پوستر با فتوشاپ 

کاربرد فتوشاپ در طراحی پوستر است که با آن می توانید به تبلیغات بپردازید و عکس های تبلیغاتی درست کنید.
یادگیری فتوشاپ کار آسانی است ولی لازمه آن شرکت در دوره های آموزشی می باشد که همراه با تمرین است تا بر اساس آن چه می خوانید به کار هم مسلط گردید.

یادگیری فتوشاپ نیاز به تمرینات بسیاری دارد

ثبت نام دوره آموزش فتوشاپ

دوره آموزش فتوشاپ 

مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان به طراحی در فتوشاپ و ساخت پوستر تبلیغاتی و آشنایی با ترفندهای فتوشاپ و همچنین آموزش روتوش عکس دوره آموزش فتوشاپ را برگزار نموده است تا افراد با سپری کردن دوره بتوانند به مدرک نرم افزار فتوشاپ و گواهینامه نرم افزار فتوشاپ دست پیدا کنند از این رو پارس دانشپذیران را به یک فتوشاپ حرفه ای تبدیل می نماید.

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.