تاریخچه اتوکد

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

تاریخچه اتوکد

تعریف نرم افزار اتوکد (AutoCAD)

نرم افزار توکد از برنامه interact CAD مشتق شده و تاریخچه اتوکد به سال 1357 شمسی برمیگردد. البته، این نرم افزار ابتدا در قالب  نسخه Autodesk طراحی و آماده و منتشر شد و بعد از رشد و ارتقا محصولات  Autodesk، نرم افزار اتوکد در مارس 1366 به سرعت روند جهانی شدن را طی کرد. این نرم افزار، بر پایه کامپیوتر بوده، روی دسکتاپ و توسط کنترل کننده های گرافیکی داخلی قابل راه اندازی است و برای طراحی های مهندسی کاربرد دارد. 
از جمله ویژگی های نرم افزار اتوکد این است که برای حوزه های کاربردی مختلفی مانند مدیریت، معماری، گرافیک و طراحی استفاده شده، در سراسر دنیا شعب پشتیبانی داشته و علاوه بر انگلیسی،  به به زبان هایی مانند فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، کره ای، چینی، روسی، چک، آلبانیایی و پرتغالی ارایه میشود. جالب است که بدانید، پیش از معرفی اتوکد ، نرم افزارهای تجاری CAD، روی کامپیوترها نصب شده و با استفاده از اپراتورهایی جداگانه و مخصوص راه اندازی می شدند. 
سرفصل هایی که در این مقاله به تفضیل شرح میدهیم شامل تعریف نرم افزار اتوکد، تاریخچه اتوکد، هدف اصلی اتوکد، آموزش اتوکد ، دوره اتوکد ، مدرک اتوکد ، گواهینامه اتوکد ، مزیت های اتوکد، اجرای دستورloft  در اتوکد و کارایی نرم افزار اتوکد هستند.

از نرم افزار اتوکد در زمینه طراحی، مدیریت و معماری استفاده میشود.

مزیت های اتوکد

امروزه، برای انجام هر کار تکنیکی و یا کامپیوتری نرم افزار های بیشماری وجود دارد و در صورتی که مزیت های یک نرم افزار نسبت به دیگری غالب باشد، کارایی اش افزایش یافته و به طور قطع انتخاب خواهد شد. علاوه براین، مهندسینی که آموزش اتوکد را گذرانده باشند، با این مزیت ها آشنایی بیشتری دارند. اتوکد نیز از این امر مستثنی نبوده و مزیت های اتوکد عبارتند از : 
برای طراحی انواع لباس در صنعت فشن و مد کاربرد فراوان و قابل پیش بینی شده ای  دارد. 
یکی از ابزار ها طراحی مهندسی محسوب میشود که کارایی وسیع و خلاقانه ای دارد.
میتوان از اتوکد به همراه نرم افزار هایی مانند 3MAX، برای طراحی انواع محصولات استفاده کرد. 
از مولفه های اصلی در پرینت سه بعدی، به شمار می اید.
برای طراحی و تولید اکثر محصولات صنعتی کاربردی به کار میرود. 

آموزش اتوکد 

اتوکد، یکی از نرم افزارهای کاربردی در اکثر رشته های مهندسی است که یادگیری اصول آن مستلزم گذراندن دوره های عمومی و اولیه کامپیوتر است. علاوه بر این، این نرم افزار دارای گزینه های مشخصی است و احتمال میرود که یادگیری آن مخصوصا برای افرادی که به اینگونه نرم افزا ها اشرافی ندارند، کمی وقت گیر باشد بنابراین، کاربر باید بداند که چگونه از منو های مختلف استفاده کرده و تنظیمات آنها را طبق طرح مورد نظر تغییر دهد. همچنین، افراد و مهندسینی که گواهینامه اتوکد را داشته و دوره آموزش اتوکد را گذرانده باشند، به راحتی میتوانند گزینه های برنامه های مشابه را اعمال کرده و طرح های مورد نظر را به درست ترین شیوه اجرا کنند.
به منظور آموزش نرم افرار اتوکد به علاقمندان و مهندسین، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های آنلاین آموزشی را برای دوره آموزش اتوکد معرفی و ارایه کرده است. دوره اتوکد، یک دوره کاملا عملی بوده و در واقع فرصتی در اختیار دانش پذیران میگذارد تا دانش عملی خود را آزموده و اصول جدید نرم افزاری را یاد بگیرند. همچنین، در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کرده باشند، مدرک اتوکد اعطا میشود. 

از جمله مزیت های نرم افزار اتوکد، افزایش سرعت کار است.

اجرای دستور loft  در اتوکد

هر کدام از نرم افزار ها دارای گزینه های (آپشن های) خاصی هستند که هر کدام کارایی خاص خود را داشته و برای ساخت و یا ایجاد تغییرات مشخصی به کار میروند. دستور loft ، یکی از دستورات مشخص در نرم افزار اتوکد است که با استفاده از ان میتوان بین چند مقطع با ارتفاع متفاوت، یک موضوع توپر سه بعدی (solid) ایجاد کرد. 
اجرای دستور loft در اتوکد به چند روش انجام میشود که یکی از روشها  به این صورت است که، از طریق منوی draw، لیست فرمان های ترسیمی را باز کرده و مکان نما را روی گزینه modeling قرار میدهیم تا منوهای دیگر نیز مشخص شوند. در مرحله بعد، گزینه loft انتخاب نموده و با استفاده از زیرمجموعه mode، نوع مدل توپر را انتخاب میکنیم. علاوه براین، مهندسینی که آموزش اتوکد را پشت سر گذاشته بانشد، با انواع شیوه های اجرای دستورات آشنایی بیشتری دارند.

هدف اصلی اتوکد

اتوکد، یکی از نرم افزارهای مهندسی که هدف آن ایجاد و طراحی ابجکت های جدید بوده و از این جهت، در حوزه های زیادی کاربرد دارد. این نرم افزار، دارای محدودیت هایی نیز هست و پیش از به کارگیری آن،  باید دوره اتوکد را به طور کامل پشت سر گذاشت تا بتوان عملا از آن استفاده کرد. علاوه بر این، داشتن گواهینامه اتوکد، میتواند مسیر تدریس و آموزش را برای افرادی که به آن تسلط دارند، تسهیل کند. 
علاوه بر این، یکی از اهداف اصلی اتوکد، بیان و توضیح گزینه های متفاوت این نرم افزار و توسعه مستمر و ادامه دار و فراهم کردن زمینه یادگیری و آموزش آن برای همه مهندسین و افرادی است که با اصول پایه کامپیوتر آشنایی جامع و کامل دارند. علاوه بر این، این نرم افزار در بازه های زمانی مختلف آپدیت شده و مهندسین میتوانند برای به روز رسانی آن به شرکت های اصلی پیشنهاد دهند. 

نسخه آپدیت شده اتوکد دارای گزینه های بیشتری است.

کارایی نرم افزار اتوکد 

نرم فزار اتوکد یک نرم افزار بسیار تخصصی بوده و غالبا معماران و مهندسین از آن به منظور طراحی محصولات و تجهیزات تجاری و صنعتی بهره میگیرند. علاوه براین، اتوکد به معنای طراحی به کمک کامپیوتر  است و برای ساخت طرح انواع محصولات و فضاها ، طراحی ساختمان و طراحی داخلی کاربرد و کارایی دارد. 
جالب است که بدانید، افراد برای یادگیری اتوکد باید به انواع مهارت هایی مانند طراحی ، مهندسی و معماری تسلط کافی داشته و قادر باشند ساخته ها و طرح های دیگران را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین شیوه را برای طراحی بررسی و کنترل آنها ارایه کنند. 
علاوه براین، نوع کارایی نرم افزار اتوکد مورد استفاده با توجه به کاری انجام میدهیم متفاوت است؛ به این معنی که، طرح های دو بعدی، مسطح هستند در حالی که، طرح های سه و پنج بعدی، عمق و حجم دارند. همچنین، این امکان وجود دارد که از مدلسازی سالید و یا سافت، برای محاسبه ابعاد یک طرح و یا شبیه سازی طراحی داخلی،  بهره ببریم.

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.