بورس یکی از راه های سرمایه گذاری

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

بورس یکی از راه های سرمایه گذاری

بورس یکی از راه های سرمایه گذاری | سرمایه گذاری یکی از روش هایی است که اکثر شرکت ها و افراد برای بدست آوردن سود انجام می دهند. سرمایه گذاری در حقیقت پرداخت پول یا سرمایه برای خرید وسایل و دارایی است تا به وسیله آن فرد یا شرکت بتواند سود بدست آورد. این سود می تواند به شکل سود سهام یا بهره باشد. سرمایه گذاری در علم اقتصاد یعنی خرید کالایی که در حال حاضر از آن استفاده نمی شود اما در آینده به آن نیاز است و از آن استفاده خواهد شد و علاوه بر این از چیزی که خریداری شده سود بدست می آید. تعریف سرمایه گذاری در علم مالی کمی متفاوت تر است و اینطور تعریف می شود که یک دارایی مالی مانند سهام با این فرض خریداری می شود که آن دارایی در آینده افزایش قیمت پیدا می کند و قیمت آن افزایش خواهد داشت، در نتیجه با فروش آن دارایی به قیمت بالاتر سود بدست می آید. 

سرمایه گذاری به دلایل و شکل های مختلفی انجام می شود. یکی از این روش ها سرمایه گذاری در بورس است. تمام منابع پولی و مالی که بتوان آنها را به پول تبدیل کرد سرمایه نامیده می شوند. هر چقدر میزان سرمایه بیشتر باشد می توان به همان نسبت عملکرد بهتری را در مقایسه با سایرین داشت. سرمایه به دو شکل نقدی و غیر نقدی می تواند وجود داشته باشد.  از طرفی دیگر سرمایه گذاری بر حسب موضوع آن قابل تقسیم به دو دسته واقعی و مالی است. در ادامه مقاله تعریف بورس و مزایای سرمایه گذاری در آن را بررسی می کنیم و انواع دوره بورس موسسه آموزش مجازی پارس را به شما معرفی می کنیم که به کمک آنها بتوانید به شکل اصولی به سرمایه گذاری در بورس بپردازید و یا دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید.

بورس یکی از راه های سرمایه گذاری

بورس چیست؟

بورس به بازاری گفته می شود که در آن خرید و فروش کالا، قیمت گذاری و اوراق بهادار در آن انجام می شود. بورس به طور کلی به دو نوع تقسیم می شود که عبارتند از:

بورس کالا

بورس اوراق بهادار

بورس کالا : بورس کالا به بازاری گفته می شود که در آن کالاهای معین با استفاده از روش های از قبل تعریف شده به شکل منظم معامله می شوند. در بورس کالا خریداران و عرضه کنندگان از طریق کارگزار خود معامله را انجام می دهند. بورس کالا در حال حاضر در ایران در حوزه های مختلفی انجام می شود که در حال بیشتر شدن نیز هست. بازار بورس کالا برای برطرف کردن نقص های بازار سنتی و برای توسعه مبادلات کالایی و ورود افراد بیشتر ایجاد شده است. در حال حاضر بورس کالا جز یکی از پنج بورس فعال است که از سال 1382 توسط شورای عالی بورس راه اندازی شد. بازار بورس کالا در مقایسه با بازار سنتی مزایای مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

قانونمندی
شفافیت
قابلیت نظارت
توزیع و انتقال ریسک
صرفه جویی در هزینه های بازاریابی و فرشو
طراحی ابزارهای مالی جدید برای بازارهای مختلف

بورس اوراق بهادار : اوراق بهادار به ورقه ای گفته می شود حقوق مالی مالک آن را برای نقل و انتقال تضمین می کند. بورس اوراق بهادار به بازاری گفته می شود خرید و فروش سهام شرکت ها طبق قوانین مشخص صورت می گیرد. از جمله ویژگی های بورس اوراق بهادار حمایت قانونی از صاحبان پس اندازها یا سرمایه های راکد است. بورس اوراق بهادار به دلیل به وجود آمدن شرکت های سهامی با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی عام به وجود آمده است.
بورس ارز: بورس ارز برای خرید و فروش پول خارجی استفاده می شود . این بازار در حال حاضر در ایران فعال نیست اما در سایر کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته کاملا فعال است.

بازار بورس چه تاثیری بر اقتصاد دارد؟

بازار بورس یک بازار سرمایه است که سهام شرکت ها بر اساس قانون مشخصی در آن خرید و فروش می شود و در حقیقت محلی است که در آن پس انداز و نقدینگی بخش خصوصی جمع آوری می شود تا پروژه های سرمایه گذاری بلند مدت با کمک آن انجام شود بازار بورس به وسیله جذب سرمایه های راکد و استفاده از آنها باعث می شود تا حجم سرمایه گذاری در جامعه بالا رود. بورس راهی است که افراد را به پس انداز کردن تشویق می کند و به این وسیله پس انداز افراد یک جامعه را برای فعالیت های اقتصادی به کار می گیرد به این ترتیب بورس می تواند نقش ویژه ای در اقتصاد یک کشور ایفا کندو به رونق پروژه های خصوصی و دولتی کمک کند. طبق آمار شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) تعداد افرادی که در ایران کد سهامداری یا کد معاملاتی دارند از 10 میلیون نفر بیشتر است.

بورس یکی از راه های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

سرمایه گذاری در بورس یکی از جذاب ترین روش های سرمایه گذاری است که مزایای مختلفی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:
عدم نیاز به سرمایه زیاد: یکی از جاذبه های بورس عدم نیاز به سرمایه زیاد برای ورود به آن است. اکثر افراد فکر می کنند که برای ورود به بورس پول زیادی لازم است اما واقعیت درست برعکس آن است و شما می توانید با مقدار بسیار کمی در حد 100 هزار تومان وارد این بازار شوید. مثلا قرار نیست که از این مبلغ انتظار سود زیاد داشته باشید اما این موضوع این امکان را به شما می دهد که قبل از سرمایه گذاری زیادی در بورس ابتدا آن را با حداقل سرمایه ممکن تجربه کنید و با آن آشنا شوید.

سایر بازارهای سرمایه گذاری چنین ویژگی را ندارد. برای مثال شما نمی توانید با صد هزار تومان وارد بازار مسکن شوید و یا حساب سپرده گذاری در بانک باز کنید اما بورس مثل سایر بازارهای نیست و هر کسی می توانید با کمی دانش درمورد بورس و سرمایه کم وارد آن شود. اما مسلما برای موفق شدن در آن به دانش نیاز دارید بنابراین اگر می خواهید در بورس موفق عمل کنید و سود خوبی بدست آورید لازم است تا در دوره های بورس موسسه آموزش مجازی پارس شرکت کنید.

امنیت بالای بازار بورس: از دیگر مزایای سرمایه گذاری در بورس حمایت قانونی و امنیت بالای آن است. سازمان بورس بر کلیه معاملات بورس نظارت دارد و به همین دلیل اجازه هیچ گونه تخلف را چه به افراد حقیقی و چه به افراد حقوقی نمی دهد. شرکت ها برای ورود به بورس باید شفافیت اداری و مالی داشته باشند و علاوه بر این باید جز شرکت های سودده بوده و اطلاعات خود را در سامانه کدال منتشر کنند. سامانه کدال یک سامانه اطلاع رسانی است که شرکت های حاضر و فعال در بورس موظف هستند تا اطلاعات خود را در ان منتشر کنند. 
شفافیت اطلاعات : بازار بورس این قابلی را فراهم کرده است که بتوان تغییرات یک شرکت را به شکل لحظه ای رصد کرد. شرکتی که قصد دارد وارد بورس شود باید از چندین سال قبل سود ده بوده باشد و علاوه بر آن میزان سرمایه آن شرکت نمی تواند از مقدار مشخصی کمتر باشد. شرکتی که می خواهد در بورس فعالیت کند باید این تعهد را بدهد که صورت های مالی خود را مطابق با استانداردهای تعریف شده از طرف سازمان بورس در اختیار سهامداران خود قرار دهد. دلیل شفافیت بازار بورس نسبت به سایر بازارهای مالی نیز دقیقا همین موضوع است، زیرا ارائه اطلاعات به سهامداران ایجاد شفافیت می کند.

قابلیت نقدشوندگی : اگر یک دارایی را بتوان سریع به پول نقد تبدیل کرد یعنی نقد شوندگی آن دارایی بالا است. این ویژگی یکی از ویژگی های جذابیت بورس است. برای مثال اگر آن را با بازار مسکن مقایسه کنید برای تبدیل دارایی خود که به شکل مسکن است به سرعت نمی توانید آن را به پول تبدیل کنید و مجبور هستید تا یک خریدار پیدا شود. اما در بازار بورس غالبا به سرعت می توان سرمایه را به وجه نقد تبدیل کرد.

افرادی که تجربه سرمایه گذاری در زمینه های مختلف را دارند به خوبی از اهمیت نقد شوندگی دارایی اطلاع دارند و می دانند که اگر نتوانند به موقع دارایی خود را به وجه نقد تبدیل کنند دچار چه دردسرهایی خواهند شد. با سرمایه گذاری در بورس که به صورت آنلاین نیز به راحتی قابل دسترس است فقط کافی است در زمان فعالیت بورس وارد حساب کاربری خود شوید و خیلی سریع سهام مورد نظر خود را به فروش برسانید و پس از سه روز پول حاصل از فروش سهام به حساب شما واریز می شود.

بازدهی و سود بالا : کسب درآمد از بورس از دو محل بدست می آید. شرکت ها در پایان سال مالی سودی را که در طی آن سال مالی بدست آورده اند به شکل نقدی بین سهامداران خود تقسیم می کنند. به غیر از این سود متناسب با توسعه شرکت و رشد آن قیمت هر سهم در بورس رشد پیدا می کند و از محل این رشد سهامدار می تواند سود بدست آورد. بازده پاداشی است که سرمایه گذار در سرمایه گذاری به دست می آورد. شاید هدف نهایی هر سرمایه گذار در بازارهای مالی چیزی جز کسب سود و بازده نباشد. تمام مزیت های هر گزینه سرمایه گذاری در دل کسب بازدهی معنی پیدا می کند.
ساده ترین روش سرمایه گذاری : معامله در بورس به شیوه های مختلف امکان پذیر است. معاملات را می توان به صورت حضوری و یا تلفنی و یا اینترنتی انجام دارد. یکی از روش های دیگر سرمایه گذاری در بورس سپرده گذاری در صندوق های سرمایه گذاری است. افرادی که به سرمایه گذاری و معامله گری علاقه دارند می توانند با کمک کار گزاری بورس و انتخاب یک کار گزاری کد بورسی دریافت کنند و پس از آن به فعالیت در بازار بورس بپردازند. سامانه های آنلاین معاملات در بورس یکی از ساده ترین روش ها است.

بورس یکی از راه های سرمایه گذاری

بورس را در کجا آموزش ببینید؟

برای موفق شدن در بازار بورس باید ابتدا دانش کافی برای ورود به این بازار را داشته باشید و بعد از آن با فعالیت به مرور تجربه لازم را بدست آورید. آموزش درست دیدن قدم اول در موفقیت است و به همین دلیل باید در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید. در همین راستا موسسه آموزش مجازی پارس با هدف ارائه آموزش جامع به افراد علاقمند به فعالیت در بازار بورس دوره های مختلفی را برگزار می کند که می توانید با توجه به علاقه خود هر یک از آنها را انتخاب کنید. دوره هایی که در مرکز توسعه آموزش مجازی پارس ارائه می شود عبارتند از :

تحلیلگر تکنیکال بورس
بورس و تجارت الکترونیک
تحلیل گر بورس اوراق بهاردار
معامله گر تکنیکال بورس
بورس
تحلیلگر بورس ( فاندامنتال)
بورس رفتاری

با شرکت در هر یک از این دوره ها می توانید دانش بیشتر در زمینه آموزش بورس بدست آورید و به کمک آن اولین قدم برای موفقیت در بورس را بر دارید. بورس یک بازار سرمایه گذاری جذاب است که مانند هر زمینه دیگری اگر می خواهید در آن با شکست مواجه نشوید و به سود مورد نظر خود برسید بهتر است که با آموزش دیدن دوره های بورس موسسه آموزش مجازی پارس شروع کنید و در انتها مدرک بورس و یا گواهینامه بورس معتبر مورد تایید وزارت علوم فناوری تحقیقات را دریافت کنید.
متن صفحه

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.