بدنسازی فوتبال

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

بدنسازی فوتبال

معرفی ورزش فوتبال

ورزش گروهی فوتبال یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین رشته های ورزش در سراسر جهان محسوب می شود . زمین ورش فوتبال زمینی پوشیده از چمن است  (که می تواند از انواع چمن طبیعی یا چمن مصنوعی باشد ) . زمین فوتبال مستطیل شکل و در ابعاد 110متر در 65 متر است . در دو طرف زمین فوتبال دو دروازه با ابعاد 34/7 متر در 44/2 متر قرار دارد .

اندازه استاندارد محیط یک توپ فوتبال بین 68 تا 70 سانتی متر است . وزن توپ نیز بین 410 گرم 450 گرم است .لازم به ذکر است که وزن اولیه توپ در روند بازی ممکن است به خاطر ورود رطوبت گل و لای و غیره افزایش پیدا کند .

بدنسازی فوتبال از ملزومات موفقیت در این رشته است.

نکته مهم و حائز اهمیت درمورد استاندارد یک توپ فوتبال  میزان فشارهوای آن است . فشارهوای یک توپ فوتبال استاندارد می بایست بین 0.6 الى 1.1 آتمسفر معادل600 الى 1100 گرم بر سانتى متر مربع در ارتفاع سطح دریا باشد . توپ فوتبال در گذشته  از جنس چرم ساخته می شد اما امروزه برخی ازتوپ های فوتبال  با استفاده از مواد مورد تائید فیفا ( فدراسیون جهانی فوتبال )  نیز ساخته می شود .

بازیکنان ورزش فوتبال در دو گروه یا  تیم 11 نفره در مقابل هم بازی می کنند و هدف اصلی در بازی فوتبال که تعیین کننده برنده بازی نیز می باشد  ورود توپ به دروازه تیم حریف با رعایت کلیه قوانین و ضوابط استاندارد حاکم بر بازی است . ورزش فوتبال در دو نیمه 45 دقیقه ای برگزار می شود که ابته  بدون احتساب وقت اضافه است و در پایان هر نیمه داور کلیه زمان های هدر رفته در طول بازی را محاسبه کرده و به زمان بازی اضافه می کند . پس از اتمام دو نیمه بازی در صورت کسب نتایج برابرکه نتیجه برابر بودن گل های وارد شده به دروازه های دوتیم است بازی اصطلاحا به وقت اضافه کشیده می شود و در صورت کسب نتایج یکسان د روقت اضافه بازی ضربات پنالتی ( ضرباتی که برای بازیکنان شانس گل زدن به صورت مستقیم به دروازه تیم مقابل را فراهم می کند )  مشخص کننده سرنوشت نهایی بازی خواهند شد. 

بریا اولین بار در کشور انگلستان قوانین ورزش فوتبال به صورت مدرن وامروزی وضع شد . در ادامه به برخی از اصطلاحات و قوانین اشاره خواهیم کرد .  

خطا در ورزش فوتبال عبارت است از : ضربه وارد کردن و یا لگد زدن  به بازیکن حریف ، پشت پا زدن یا اقدام  برای انجام خطای پشت پا زدن ، پریدن بر روی بازیکن تیم مقابل ، هر گونه حرکتی که حالت حمله به باریکن تیم مقابل را داشته باشد  ، هل‌دادن و یا کشیدن بازیکن تیم مقابل و اجرای تکل بر روی حریف .

انجام هر یک از این خطاها منجر به گرفتن اخطار ، کارت زرد و در نهایت دریافت کارت قرمز و اخراج  بازیکن خاطی از طرف داور خواهد شد .

پست بازیکنان در تیم فوتبال

در این بخش به اختصار به پست بازیکنان ورزش فوتبال و وظایف آن ها  اشاره می کنیم  .

بر اساس قوانی فیفا تعریف بازیکن فوتبال عبارت است از شخصی که بر اساس قوانین فوتبال در غالب تیم های 11 نفره در مسابقات شرکت می کند . هر یک از بازیکنان فوتبال با توجه به توانایی های ورزشی خود و با تشخیص و صلاحدید مربی تیم در پست  مناسب به بازی در برابر تیم های حریف مشغول می شوند . 

 دروازه‌بان: شخصی که به منظور محافظت از دروازه در چهارچوب دروازه تیم می ایستد و از ورو د توپ به دروازه جلوگیری می کند .دروازه بان تنها کسی است که مجاز به استفاده از دست در حین بازی می باشد .

هافبک|بازیکن میانه: این بازیکن در فضای خالی بین مدافع و مهاجم قرار می گیرد مهمترین وظیفه این بازیکنان تلاش برای بی بهره ماندن بازیکنان تیم مقابل از دستیابی به توپ و ارسال توپ برای مهاجمان تیم خود است .

مدافع: مدافعان بازیکنانی هستند که در پشت بازیکنان میانه قرار دارند و پروسه حمایت از دروازه دروازه بان را یاری می کنند.

فوروارد|مهاجم: این گروه بازیکنانی هستند که وظیفه گل زدن ( وارد کردن توپ به دروازه حریف ) را بر عهده دارند .

بازیکنان در هر یک از پست های اشاره شده باتوجه به وظایفی که بر عهده دارند می بایست علاوه بر آشنایی ، تسلط و مهارت در تکنیک ها و فنون تخصصی مورد نیازمی بایست از آمادگی جسمانی مناسب نیز برخوردار باشند که این امرمستلزم انجام تمرینات بدنسازی حرفه ای به صورت تخصصی ، منظم ، منسجم و مستمر است .

تمرینات بدنسازی شاخه ها و روش های مختلفی دارد که که ورزشکاران با توجه به نیازهای ، اهداف و رشته اصلی ورزشی خود زیر نظر مربیان متخصص در این رشته به انجام تمرینات تخصصی مور نیاز خود می پردازند .

انجام تمرینات بدنسازی در رشته فوتبال از اهمیت بالایی برخوردار است.

بدنسازی فوتبال

آَشنایی با  تکنیک ورزش فوتبال ، تسلط در اجرای تکنیک ها و فنون ورزش فوتبال وداشتن استعداد فوتبالی به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت و کسب پیروزی برای ورزشکاران و علاقمند رشته ورزشی فوتبال باشد. بلکه آمادگی جسمانی بالا ، توان دویدن با سرعت بالا و به صورت مستمرب،داشتن عضلات ورزیده ، قوی و مناسب برای بازی در طول 90 دقیقه از ملزومات کسب موفقیت در ورزش فوتبال است که به هیچ عنوان  قابل چشم پوشی و اغماض نیست . در ادامه مطلب  به تمرینات بدنسازی فوتابالیست ها خواهیم پرداخت .

تمرینات بدنسازی فوتبال

در تمرینات بدنسازی از سیستم های مختلف استفاده می شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد .

تمرینات با  سیستم هوازی

تمرینات با سیستم بی هوازی

سیستم هوازی

میزان آمادگی قلبی ورزشکاران  از طریق کنترل کردن ضربان قلب در طول زمان انجام تمرین و زمان استراحت وهمچنین میزان آمادگی سیستم تنفسی (شش) با توجه به ارزیابی و کنترل کردن عمل دم و بازدم ورزشکاران در طول زمان تمرین و زمان استراحت.

تمرینات بدنسازی درگیر در سیستم هوازی شامل تمرینات مستمر ومنسجم با 40 تا 60 درصد ظرفیت ریتمی بدنی در زمان طولانی و در ارتفاعات مختلف است .

سیستم بی هوازی

مبانی ارزیابی و سنجش در تمرینات با سیستم بی هوازی عبارتند از :

ارزیابی ظرفیت سرعت واکنش ورزشکاران و

ارزیابی ظرفیت شتاب ثانویه ورزشکاران

ارزیابی ظرفیت آستانه اسید لاکتیک در ورزشکاران

ارزیابی ظرفیت استقامت و توان عضلانی ورزشکاران

ارزیابی ظرفیت انعطاف پذیری ورزشکاران

ارزیابی ظرفیت چابکی ورزشکاران

ارزیابی ظرفیت قدرت عضلانی ورزشکاران  یا به عبارتی قدرت ایستایی و پویایی ورزشکاران

ارزیابی ظرفیت هماهنگی میان  عصب و عضله یا به عبارتی ظرفیت تعادل و هماهنگی ورزشکاران

اهمیت بدنسازی در فوتبال

همانطور که قبلا نیز به این مهم اشاره کردیم آشنایی ، تسلط و تبحر در زمینه اجرای تکنیک ها و فنون تخصصی فوتبال و برخورداری از استعداد ذاتی به تنهایی نمی تواند منجر به کسب موفقیت و پیروزی در ورزش فوتبال شود .چه بسیار افرادی که با وجود برخورداری از  تمامی این فاکتورها به دلیل آسیب دیدگی های جدی برای همیشه با این ورزش خداحافظی کرده اند و تمام آرزوهای خود را به دست فراموشی سپرده اند و در تاریخ این ورزش نمونه های زیادی که گواه این ادعا بوده اند وجود دارد . بنابراین داشتن یک بدن ورزیده و آماده در نتیجه یک برنامه بدنسازی فوتبال حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است .

با توجه به بازار داغ و رو به رشد ورزش فوتبال در سراسر دنیا و باز با توجه به اهمیت مقوله بدنسازی فوتبال بازار بدنسازی فوتبال نیزداغ و پر رونق شده است و از این رو بسیار از علاقه مندان به ورزش و به خصوص علاقه مندان به ورزش فوتبال برای شرکت در دوره های بدنسازی فوتبال اقدام کرده اند و در این میان نیز برخی نیز برای شرکت در دوره های آموزشی بدنسازی فوتبال اقدام کرده اند تا در آینده بتوانند به عنوان مربی بدنسازی فوتبال وارد بازار کار شوند . 

در ورزش فوتبال بدنسازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دوره های آموزشی بدنسازی فوتبال

دوره های آموزشی بدنسازی فوتبال در سال های اخیر در زمره دوره های آموزشی پر مخاطب قرار گرفته است و مورد استقبال چشمگیر متقاضیان و مخاطبان واقع شده است از این رو برخی از مراکز آموزشی معتبر با اخذ کلیه مجوز هیا مورد نیاز اقدام به برگزاری دوره های آموزشی بدنسازی فوتبال کرده اند .

یکی از معتبرترین مراکز آموزشی که با اخذ کلیه مجوزهای لازم  از مراکز و سازمان های مرتبط ذیصلاح و در راستای پاسخ گویی به نیاز متقاضیان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی بدنسازی فوتبال کرده است مرکز آموزش مجازی پارس است . با توجه به این که کلیه دوره های مرکز آموزش مجازی پارس به صورت کاملا غیر حضوری برگزار می شود علاقه مندان و متقاضیان با هر شرایط سنی و موقعیت شغلی می توانند از مزایای این دوره های آموزشی بهره مند شوند و در نهایت گواهینامه بدنسازی فوتبال دریافت نمایند .

فراگیران با شرکت در دوره های آموزشی بدنسازی فوتبال علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانایی و قابلیت های مورد نیاز برای ورود به این حرفه موفق به کسب مدرک بدنسازی فوتبال نیز خواهند شد . از این رو شرکت در دوره های آموزشی بدنسازی فوتبال و کسب مدرک بدنسازی فوتبال به کلیه علاقه مندان این حوزه توصیه می شود .

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.