بدنسازی در خانه

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

بدنسازی در خانه 

تعریف بدنسازی|bodybuilding

بدنسازی، نوعی ورزش است که در آن به منظور رشد عضلات، از تمرین های استقامتی سنگین استفاده میشود. این ورزش مختص مردان بوده اما اخیرا در میان بانوان نیز طرفدارانی پیدا کرده است. علاوه براین، افرادی که به این ورزش روی می آورند، پرورش دهنده اندام نامیده میشوند که باید به منظور شرکت در رقابت ها رژیم خاصی را در پیش گرفته و متناسب با توانایی هایشان حرکات ورزشی خاصی را انجام دهند. 
علاوه براین، این ورزشکاران باید حتما تحت نظارت و کنترل مربی هایی که آموزش بدنسازی را پشت سر گذاشته اند، به تمرینات خود ادامه دهند تا به عضلات آنها آسیبی وارد نشده و بتوانند به موقع در رقابت های داخلی و خارجی اعلام شده توسط فدراسیون بدنسازی شرکت نموده و مقام کسب کنند. 
سرفصل های متنوع و جالبی که در این مقاله شرح میدهیم شامل تعریف بدنسازی، مضرات بدنسازی، آموزش بدنسازی ، دوره بدنسازی ، مدرک بدنسازی ، گواهینامه بدنسازی ، برنامه برای بدنسازی، بدنسازی در خانه و تمرینات بدنسازی هستند. 

آموزش مربی بدنسازی
مضرات بدنسازی

علی رغم اینکه، بدنسازی دارای مزیت هایی است و میتواند برای سلامتی و بهبود آن مفید بوده و استخوان ها را محکم تر کرده و عضلات را برجسته تر و ورزیده تر کند، اما به همان میزان مضراتی نیز دارد که موجب میشود این ورزشکاران تمرینات سخت را کنار گذاشته و به ورزش هایی ساده تر و تکینات سالم تر روی بیاورند. 
از جمله مضرات بدنسازی این است که، امکان دارد ورزشکاران آن با سوتغذیه مواجه شوند زیرا باید برای عضله سازی تمام چربی هارا سوزانده و رژیم خاصی را در پیش بگیرند تا عضلاتشان فرم دلخواه را به خود بگیرند. علاوه براین، امکان دارد که بلند کردن وزنه های سنگین برای قلب و ریه مضر بوده و عملکرد آنها را دراز مدت به خطر بیندازد. بنابراین، بهتر است که این ورزشکاران به منظور سلامتی خود تمام اصول ایمنی و تغذیه ای را رعایت کرده و در صورت مشاهده هر گونه عدم تعادل، با مربی و یا پزشک متخصص مشورت کنند. 


آموزش بدنسازی

بدنسازی، جز ورزش هایی است که اکثرا اوقات، جوانان به آنها علاقمند شده و به آن روی می آورند و البته در وهله اول ، به استفاده از مکمل های این ورزش گرایش پیدا میکنند؛ بنابراین، مربی هایی که در این حیطه فعالیت دارند، باید به طور کامل با اصول مربیگری بدنسازی آشنایی داشته و آموزش های بدنسازی را پشت سر گذاشته باشند تا بتواند مسیر صحیح را به این ورزشکاران نشان دهند. علاوه براین، مربی هایی که گواهینامه بدنسازی دریافت کرده باشند، برای راهنمایی کردن و نوشتن برنامه ورزشی برای این ورزشکاران در اولویت هستند. 
با توجه به خاص بودن رشته بدنسازی، مرکز آموزش مجازی پارس با ارایه و معرفی بسته های دوره آموزشی آموزش بدنسازی ، دانش پذیرانی که به این ورزش علاقمند هستند را به گذارندن این دوره تشویق میکند. دوره بدنسازی به دانش پذیران فرصت میدهد تا با این ورزش به صورت آکادمیک و حرفه ای آشنا شده و در مورد معایب و مزیت های آن مطالب علمی بیاموزند و برای انتقال آنها به دیگر ورزشکارها آماده شوند. علاوه بر این، این مرکز خدمت دیگری نیز انجام داده و پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کنند، مدرک بدنسازی اعطا میکند.

دوره مربی بدنسازی
برنامه برای بدنسازی

در همه باشگاه های حرفه ای بدنسازی، برنامه برای بدنسازی توسط مربی هایی نوشته و در اختیار ورزشکاران قرار میگیرد که مربیگری بدنسازی را پشت سر گذاشته اند. علاوه بر این، ورزشکاران پیش از دریافت برنامه باید د ر مورد اوضاع و وضعیت جسمی خود با مربی مشورت کنند تا مربی با توجه به شرایط فیزیکی ورزشکار برنامه ای متناسب تهیه کند.
علاوه براین، این برنامه در طی بازه های زمانی مختلف ثابت نبوده و میتواند با توجه به نزدیک شدن به موعد مسابقات مهم سنگین تر و یا با آسیب دیدن ورزشکار، سبک تر شود. اما نکته ای که در هر حال حائز اهمیت بوده و باید مد نظر قرار گیرد این است که فقط خود ورزشکار میتواند تناسب تمرینات را تشخیص داده و برای شدت آنها تصمیم بگیرد زیرا ورزشکار نسبت به  مسابقات در اولویت است. 

بدنسازی در خانه

افرادی که قادر هستند تا درتمرینات بدنسازی شرکت کرده و این ورزش را به صورت مستمر ادامه دهند، میتوانند روش بدنسازی در خانه را پیش گرفته و در خانه تمام تمرین های متناسب با این ورزش را انجام دهند. علاوه بر این، این ورزشکاران نیز باید از قبل با مربی های متخصص مشورت کرده و در مورد ایمنی و سلامت حرکات ورزشی اطمینان حاصل کنند. 
حرکاتی که میتوان در خانه انجام داد شامل انواع پرس، اسکات و حرکات جلو بازرو هستند که میتوان آنها را به شیو های مختلف و البته با اصول رعایت اصول ایمنی انجام داد. علاوه براین، این حرکات نیز باید متناسب با وضعیت جسمی هر ورزشکار انجام شده و تعدیل و یا افزایش آنها در دراز مدت الزامی است. همچنین، این ورزشکاران باید صحت و درستی این حرکات را در طی بازه های زمانی مشخص بررسی کرده و بعد از اصلاح تمرینات، به آنها ادامه دهند. 

گواهینامه مربی بدنسازی
تمرینات بدنسازی

یکی از فاکتورهای مهمی که باید هنگام انجام تمرینات بدنسازی در نظر داشت، رعایت ایمنی و درست انجام دادن حرکات است زیرا، انجام نادرست هر یک از تمرینات میتوان برای بخشی از بدن مضر بوده و سلامت آنرا به خطر بیندازد. بنابراین، حضور مربی هایی که آموزش بدنسازی را به طور کامل پشت سر گذاشته اند، احساس میشود. 
نکته جالب دیگر در بدنسازی این است که، هر تمرینی که به ورزشکار داده میشود صرفا براساس شرایط و قدرت  بدنی او بوده و البته در صورت تغییر شرایط بدنی ، میتوان آنرا تعدیل کرد. یکی از نکاتی که در انتخاب حرکات ورزشی مد نظر قرار میگیرد، فرم بدن افراد است. این فرم به سه بخش تقسیم میشوند: 
اکتومورف: این دسته از افراد بسیار لاغر اندام بوده و علب رغم اینکه تغذیه خوبی دارند، قادر به افزایش حجم بدن نیستند. 
اندومورف : این افراد کمی چاق و کوتاه قد بوده و با اینکه، به سرعت دچار کاهش وزن میشوند اما، به همان سرعت نیز میتوانند وزن شان را در مدتی کوتاه افزایش دهند.
مزومورف : این افراد قد متوسطی داشته و در واقع، صفاتشان تلفیقی از گروه اول و دوم بوده و قادر هستند که به سرعت و سهولت چربی های اضافه را سوزانده و حتبی در مدتی کوتاه، وزن اضافه کنند. با این حال، نباید از برنامه ریزی های دقیق و انفرادی برای این افراد غافل شد. 

 

 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.