اهمیت اتوکد در صنعت

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

اهمیت اتوکد

تاریخچه اتوکد

تاریخچه اتوکد، به سال 1357 شمسی و مشتق شدن آن از برنامه interact CAD (این برنامه به اسناد اولیهMicroCad  که پیش از Autodesk نوشته شده بودند، اشاره دارد ) برمیگردد. قابل ذکر است که اولین نسخه Autodesk در سال 1361 شمسی آماده و در دسامبر همان سال منتشر شد. همزمان با رشد و ارتقا محصولات  Autodesk، AutoCAD در مارس 1986 به سرعت جهانی شد. 
از ویژگی های AutoCAD ، این است ک به چندین زبان شامل انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، کره ای، چینی، روسی، چک، آلبانیایی و پرتغالی ارایه شده است. علاوه بر این، AutoCAD برای حوزه های مختلفی مانند مدیریت، معماری، گرافیک و طراحی ود استفاده قرار گرفته و مراکز پشتیبانی آن، در سراسر دنیا خدمات ارایه می کنند. 
سرفصل هایی که در این مقاله به تفضیل شرح میدهیم شامل تاریخچه اتوکد، تعریف اتوکد، هدف اصلی اتوکد، آموزش نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی (AutoCad)، دوره نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی ، مدرک نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی ، گواهینامه نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی ، مزیت های استفاده از اتوکد، تفاوت کد با اتوکد و اهمیت اتوکد هستند.

اتوکد برای رشته های معماری و نقشه کشی کاربرد دارد.

تعریف اتوکد

اتوکد، یکی از نرم افزارهایی است که بر پایه کامپیوتر بوده و برای طراحی های مهندسی مورد استفاده قرار میگیرد. این نرم افزار، که اولین مرتبه در سال 1361 شمسی منتشر شده ، روی دسکتاپ  نصب و توسط کنترل کننده های گرافیکی داخلی قابل راه اندازی بوده و به واسطه Autodesk توسعه یافته است. 
جالب است که بدانید ، پیش از معرفی AutoCAD ، برنامه های تجاری CAD، روی کامپیوترهای یا مینی کامپیوترها و با استفاده از اپراتورهایی راه اندازی می شدند که ترمینال گرافیکی جدا داشتند. علاوه بر این، Autodesk از سال 2010به برنامه های قابل نصیب روی موبایل و وب تبدیل شده و به عنوان Autodesk 360 درجه شناخته شد. 

هدف اصلی اتوکد

اتوکد، یکی از نرم افزارهای مهندسی که در حوزه های زیادی کاربرد دارد و البته پیش از استفاده از ان باید دوره آن را پشت سر گذاشت و برای تدریس و یا ارایه ان هم باید گواهینامه نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی (AutoCad)*داشته باشید و این موضوع خود نشان دهنده اهمیت اتوکد است. علاوه بر این ، هر کدام از حوزه های گفته شده به سطح و اصول خاصی از اتوکد نیاز دارند. 
علاوه بر این، هدف ارایه دهندگان این نرم افزار این است که آن را به گونه ای توسعه داده و تعریف کنند که برای همه افرادی که با اصول پایه کامپیوتر آشنایی جامع و کامل دارند و مهندسینی که با مفاهیم آن آشنایی کلی دارند، قابل یادگیری سریع و سپس قابل استفاده باشد. همچنین، اصول و تکنیک های این نرم افزار مخصوصا برای مهندسینی که باید محصولات متنوعی را برای کاربرها ارایه کنند، کارایی زیادی دارد. 

آموزش نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی 

اتوکد یکی از نرم افزارهای پرکاربرد است که یادگیری اصول آن مستلزم گذراندن دوره های عمومی و اولیه کامپیوتر است. علاوه بر این، این نرم افزار اصول مشخصی داشته و رسم یک طرح واحد و کامل و قابل قبول به انجام کار عملی و مداوم نیاز دارد. بنابراین، کاربر باید بداند که چگونه از منو های مختلف استفاده کرده و تنظیمات آنها را طبق طرح مورد نظر تغییر دهد . 
به منظور آموزش نرم افرار اتوکد، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی  برای مهندسین و افراد علاقمند ارایه کرده است. دوره نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی  به دانش پذیران کمک می کند تا دانش عملی خود را محک زده و اصول جدیدی را یاد بگیرند. همچنین، در پایان دوره به دانش پذیران مدرک نرم افزار ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی  اعطا شده و دوره های آموزش نرم افزار طراحی نقشه های معماری و نقشه برداری زمینی   نیز به آنها معرفی می شود تا در صورت نیاز در آنها شرکت کنند. 

اتوکد بر پایه مبانی کامپیوتر است.

مزیت های استفاده از اتوکد

یکی از دلایل اصلی استفاده از هر نرم  افزار یا ابزاری ، مزیت های بالقوه آن است. این مزیت های موجب می شود تا گستره کارایی ان افزایش پیدا کرده و برای حوزه ها و زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله مزیت های استفاده از اتوکد میتوان به موار زیر اشاره کرد:
میتوان از اتوکد برای طراحی انواع محصولات بهره برد؛ البته میتوان این نرم افزار را همراه با دیگر نرم افزار ها مانند 3MAX استفاده کرد. 
یکی از مولفه های اصلی در پرینت سه بعدی، اتوکد است .
اتوکد یکی از ابزار ها طراحی مهندسی است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرد.
اتوکد برای طراحی لباس در صنعت فشن کاربرد فراوانی دارد. 
اتوکد برای طراحی محصولات صنعتی کارایی دارد. 

میتوان از اتوکد در زمینه های متفاوتی استفاده کرد.

اهمیت اتوکد

اتوکد یکی از نرم افزار هایی که به حیطه مهندسی مکانیک کمک چشمگیری کرده زیرا طرح های دو بعدی و سه بعدی ایجاد کرده و محصول و نتیجه کار را بهتر نشان میدهد اهمیت اتوکد از این جهت است که .  ویژگی هایی دارد که با کار مهندسین متناسب است و در تجزیه و تحلیل طرح ساخته شده و سپس تولید محصول نهایی نقش کلیدی دارد و اکثر اوقات تولید محصول ناقص ، حاصل برطرف نکردن و ندیدن همین اشتباهات طرح است. 
بنابراین، اتوکد در مراحل مختلفی مانند برطرف شدن اشتباهات  طرح محصولات، شبیه سازی گرافیکی صحیح و اطمینان از کیفیت طرح حائز اهمیت است. علاوه بر این، مهندسی میتوانند به متقاضی ها اعلام کنند که طرح مورد نظرشان باید در اتوکد چه ویژگی هایی داشته باشد، تا بتوان آنرا اجرا کرد. علاوه بر این، میتوان طرح های دستی را با استفاده از اتوکد رسم کرده و میزان تحقق و عملی بودن شان را بررسی کرد. 

تفاوت کد (CAD) با اتوکد

تفاوت کد با اتوکد در این است که، کد طراحی با کمک کامپیوتر است که معمولا از آن برای طراحی ساختمان، و طراحی داخلی استفاه می شود. در حالی که، اتوکد یک نرم افزار تخصصی بوده و معماران و مهندسین از آن برای اهداف طراحی تجاری و صنعتی بهره میگیرند. 
علاوه بر این، برای یادگیری کد باید به مهارت های طراحی ، مهندسی و معماری مسلط باشید و البته میتوانید ساخته ها و طرح های دیگران را نیز برای جستجوی بهترین شیوه طراحی بررسی و کنترل کنید. جالب است که بدانید نوع کد با توجه به کاری انجام میدهید متفاوت خواهد بود. به این معنی که، طرح های دو بعدی، مسطح بوده اما طرح های سه و پنج بعدی، عمق و حجم دارند. همچنین، میتوان از برای محاسبه ابعاد یک طرح و یا شبیه سازی طراحی داخلی، ار مدلسازی سالید و یا سافت استفاده کنید.

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.