آموزش ماساژ

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

آموزش ماساژ

تعريف ماساژ

ريشه کلمه ماساژ يک کلمه يوناني به نام Massein است . اين کلمه به معناي ورز دادن است . ماساژ که يکي از مهمترين ، پرکاربردتيرن و موثرترين تکنيک هاي مورد استفاده در طب سنتي است به مفهوم اعمال و اجراي يک سري حرکات منظم و اصولي بر روي بافت هاي مختلف بدن است . اين حرکات که عمدتا بوسيله دست و به منظور تاثير گذاري بر سيستم عصبي ، سيستم گردش خون ، ماهيچه ها ، عضلات ، مفاصل و پوست به کار مي رود در صورتي که توسط يک ماساژور متخصص و متبحر که از دانش و تجربه کافي در اين زمينه برخوردار است انجام شود مي تواند تاثيرات مثبت بسيار زيادي در بهبود کيفيت سلامت جسم و روح افراد داشته باشد .

آموزش ماساژ یکی از روش های کسب درآمد است.

تاريخچه ماساژ

يکي از قديمي ترين روش هاي مورد استفاده انسان به منظور درمان انواع بيماري هاي روحي و رواني استفاده از انواع ماساژ بوده است . لمس کردن اعضا و قسمت هاي آسيب ديده بدن که در ابتدا به صورت يک واکنش طبيعي و غيرارادي اتفاق مي افتاد در گذر زمان توجه افراد را به خود جلب کرد. انسان اوليه در گذر زمان به تاثير لمس و مالش عضو آسيب ديده پي برد . در گذر زمان و با کسب تجربه هاي جديد و آشنايي بيشتر انسان ها با ساختار بدن انسان و اجزاي تشکيل دهنده آن اين حرکات به صورت هوشمندانه و هدفمند و به منظور کاهش درد ناشي از آسيب هاي جسمي وارده مورد استفاده قرار مي گرفت .
اولين اسناد تاريخي موجود که به استفاده از ماساژ به صورت کاملا هدفمند اشاره مي کند مربوط به 2700 سال پيش مي باشد . اين کتاب که از کتب مرجع در زمينه طب سنتي چين است امپراطور زرد نام دارد . در اين کتاب به منظور جلوگيري از بروز تشنج در بيماران استفاده از برخي تکنيک هاي ماساژ توصيه شده است .
بررسي هاي تاريخي گواه اين است که استفاده از تکنيک هاي ماساژ در بيشتر کشورهاي دنيا قدمتي طولاني دارد.
امروزه ماساژ به عنوان يکي از روش هاي درماني مکمل به صورت کاملا علمي و آکادميک در مراکز معتبر دانشگاهي و علمي آموزش داده مي شود .

خدمات ماساژ امروزه در بسیاری از مراکز درمانی به متقاضیان ارائه می شود .

تاريخچه ماساژ در ايران

ماساژ و ماساژ درماني در طب سنتي ايران نيز از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده و هست . حضور دلاک هاي در حمام هاي قديمي و خزينه ها که به ارائه خدمات ماساژ به منظور رفع خستگي و گرفتگي هاي عضلاني مي پرداختند گواه قدمت ماساژ و ماساژ درماني در ايران باستان است .
بنيانگذار ماساژ و ماساژ در ماني درايران ابوعلي سينا است .

ماساژ درمانی دارای فواید به اثبات رسیده است.

انواع ماساژ

ماساژ را باتوجه زادگاه و تکنيک هاي مورد استفاده آن به دسته ها و گروه هاي خاصي طبقه بندي مي کنند .در ادامه به برخي از معروف ترين و پرکاربردترين انواع ماساژ اشاره خواهيم کرد .
ماساژ سوئدي: يکي از معروف ترين ، موثرترين و پر طرفدارترين انواع ماساژ ، ماساژ سوئدي است . اين ماساژ بااستفاده از 5 تکنيک افلوراژ، فريکشن ، پتريساژ،  تاپوتمنت و تراکشن انجام مي شود .
ماساژ آروماتراپي : ماساژ آروماتراپي يکي از انواع ماساژ درماني با استفاده روغن هاي مفيد گياهي و مواد معطرکه داراي خواص ويژه هاي نيز هستند  انجام مي شود .يکي از مهمترين کاربردهاي ماساژ آروماتراپي کاهش تنش ، اضطراب و استرس در افراد و ايجاد حالت ريلکس در آن ها است .
ماساژ سنگ گرم : ماساژ سنگ گرم نوعي ماساژ است که در کنار استفاده از تکنيک هاي ماساژ از نوعي سنگ مخصوص گه بوسيله حرارت گرم شده اند نيز استفاده مي کند .
ماساژ شياتسو: در اين روش با اعمال فشار و مالش به تحريک و تنظيم کانال ها ي انرژي مي پردازند.
ماساژ تايلندي: يکي از پرطرفدارترين و مشهورترين انواع ماساژ در تمام دنيا ماساژ تايلندي است ماساژ تايلندي به يکي از جاذبه هاي گردشگري کشور تايلند تبديل شده وهر ساله منجر به جذب تعداد قابل توجهي توريست براي اين کشور مي شود .
ماساژ تايلندي آميخته اي  از يوگا  ، آيورودا و طب فشاري است . بسياري از تکنيک هاي مورد استفاده در ماساژ تايلندي ريشه در معابد بودايي دارد . راهبان بودايي از ازين تکنيک ها به منظور پيشگيري و مبارزه باابتلا به انواع بيماري استفاده مي کردند و بعدها اين تکنيک ها به ماساژ تايلندي راه پيدا کرد .
ماساژ بارداري : ماساژ بارداري يکي انواع بسيار ملايم ماساژ است  که به منظور کاهش اضطراب و استرس و رفع خستگي و گرفتگي عضلات در زنان باردار مورد استفاده قرار مي گيرد . ماساژوري که به ماساژ دادن افراد باردار مي پردازد به دليل شرايط خاص مراجعين خود مي بايست از تخصص و تبحري دو چندان برخوردار باشد .
ماساژ رفلکسولوژي: ماساژ رفلکسولوژي يا ماساژبازتاب شناسي  يکي از انواع درماني ماساژ است . رفلکسولوژي به منزله اعمال فشار به  قسمت هايي خاص از بدن است که نقاط متناظر با اعصاب ساير اعضاي بدن شناخته مي شوند . به طور مثال روي پا، دست و گوش، که اعصاب محيطي دارند و به سيستم عصبي مرکزي شما متصل هستند. با ماساژ دادن اين مناطق که به سيستم عصبي متصل هستند  مي توان درد آن مناطق را کاهش داد .

فوايد ماساژ

استفاده از ماساژ داراي مزايا و فوايد بسياري است که در اين بخش به عمده ترين آن ها اشاره خواهيم کرد .
کاهش ميزان اضطراب ، استرس و فشارهاي روحي و رواني يکي از مهم ترين تاثيرات استفاده از تکنيک هاي ماساژ و ماساژ درماني است . همانطور که مي دانيد استرس ، اضطراب و فشارهاي روحي و رواني يکي از عوامل اصلي مبتلا شدن به بسياري از بيماريهاي ديگر هستند و کاهش اين عوامل مي تواند عامل پيشگيري از ابتلا به بسياري از بيماري هاي ديگر باشد .
افزايش سرعت گردش خون  که مانع از تشکيل لخته خون در رگ ها مي باشد يکي ديگر از پيامد هاي مثبت استفاده از خدمات ماساژ است .
رفع انقباض و گرفتگي عضلات و ماهيچه هاي نيز يکي از تاثيرات مثبت استفاد ه از تکنيک هاي ماساژ و ماساژ درماني به شمار مي رود .
تقويت سيستم ايمني بدن نيز يکي ديگر از مزاياي ماساژ و ماساژ درماني است .
رفع انواع سلوليت هاي پوستي نيز يکي ديگر از مزاياي استفاده از ماساژ است .

دوره هاي آموزش ماساژ

با توجه به بازار پر رونق و روبه رشد بازار کارماساژ و ماساژ درماني و استقبال عموم مردم از خدمات مراکز ماساژ درماني در سال هاي اخير دوره هاي آموزشي ماساژ و ماساژ درماني با استقبال چشمگير متقاضيان مواجه شده است . از اين رو برخي از مراکز معتبر آموزشي در راستاي رفع نيازهاي آموزشي متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي ماساژ کرده اند . يکي از اين مراکز معتبر آموزشي که اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش ماساژ کرده اند مرکز آموزش مجازي پارس است . فراگيران پس از گذراندن دوره هاي آموزشي ماساژ در مرکز آموزش مجازي پارس موفق به اخذ مدرک ماساژ معتبر نيز خواهند شد .
فراگيران پس از اخذ مدرک معتبر ماساژ مي توانند براي ورود به بازار کار اقدام نمايند . با توجه به حساسيت مبحث ماساژ و ماساژ درماني به کليه فراگيران توصيه مي شود پس از گذراندن دوره هاي آموزشي ماساژ و ماساژ درماني و اخذ مدرک ماساژدرماني مدتي را به صورت کار آموز در مراکز حرفه اي خدمات ماساژ گذرانده و سپس به صورت مستقل اقدام به ارائه خدمات ماساژ درماني نمايند .

موقعيت هاي شغلي ماساژورها

در سال هاي اخير تقاضا براي دريافت خدمات ماساژ و ماساژ درمان در ميان مردم بسيار زياد شده است . بسياري از افراد به منظور رفع دردها و گرفتگي هاي عضلاني خود ، کاهش ميزان اضطراب و استرس هاي روزانه ، رفع در هاي مزمن مفاصل و غيره و غيره تمايل زيادي به استفاده از خدمات ماساژ درماني دارند .
با توجه به اثرات و مزاياي به اثبات رسيده تکنيک هاي ماساژ و ماساژ درماني و عدم بروز عوارض جانبي در صورت مراجعه به ماساژور هاي حرفه ايي و متخصص و همچنين تاثيرات درماني مکمل ماساژ تعداد متقاضيان استفاده از خدمات ماساژ روز به روز در حال افزايش است و اين به منزله رونق هر چه بيشتر بازار کار ماساژورهاي حرفه اي است .
ماساژورهاي حرفه اي و دوره ديده و داراي مدرک معتبر مي توانند در مراکز خدمات ماساژ و ماساژ درماني ، در مراکز فيزيوتراپي ، سالن ها ورزشي ، استخر ها و جکوزي ها به ارائه خدمات ماساژ و ماساژ درماني به مشتريان بپردازند .
ماساژورهاي حرفه اي همچنين مي توانند با در نظر گرفتن يک مکان مناسب به راه اندازي يک کسب و کار شخصي کوچک براي خود اقدام نمايند .

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.