آشنایی با برق صنعتی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

آشنايي با رشته برق صنعتي 
تعريف برق صنعتي 

دوره آموزش برق صنعتی

انرژي برق يکي از پر کاربردترين انرژي هاي در کل جهان است . با يک نگاه اجمالي به اطراف خود مي توانيم به سادگي به اهميت و ميزان کاربرد اين انرژي پي ببريم . برق صنعتي شکلي از انرژي برق است که تحت عنوان برق سه فاز نيز شناخته مي شود و عمده مصر ف آن در مراکز صنعتي و کارگاهي است . حرفه مهندسي برق به واسطه خطرهاي احتمالي موجود در اين حوزه حرفه اي بسيار حساس و حائز اهميت است و اين حساسيت و اهميت در گرايش هايي که با توان هاي بالاتري سر و کار دارند بسيار مانند گرايش برق قدرت که حوزه فعايلت آن انتقال انرژي برق از نيروگاه ها به شبکه هاي شهري است و برق صنعتي که حوزه کاري آن استفاده از برق سه فاز به منظور راه اندازي مراکز کارگاهي ، کارخانه اي و در کل صنعتي مي باشد  بسيار بيشتر است . 

رشته برق صنعتی در زمره رشته های پر مخاطب دانشگاهی قرار دارد.

اهميت برق در صنعت 

انرژي برق يکي از مولفه هاي اساسي و بسيار حائز اهميت در رشد و توسعه اقتصادي هر کشور به شمار مي رود . يکي از قابليت هاي بسيار حائز اهميت انرژؤي برق قابليت جايگزيني آن با برخي ديگر از انواع انرژي است . از ديگر ويژگي هاي بسيار حائز اهميت انرژي برق مي توان بهاين نکته اشاره کرد که انرژي برق بر خلاف بسياري از انواع انرژِي ها فاقد خاصيت آلايندگي محيط زيست مي باشد و در زمره انرژِ هاي آلاينده محيط زيست قرار نمي گيرد . اهميت انرژِ برق تا جايي است که مي توان ادعا کرد ميزان توليد انرژي برق يک کشور رابطه مستقين و تاثير مستقيم بر روند پيشرفت و توسعه صنعتي کشور مورد نظر خواهد داشت . 
از آنجا که انرژي برق بر اقتصاد ملي و ميزان رفاه اجتماعي نيز تاثر گذار است از اين جهت نيز حائز است و مورد توجه قرار مي گيرد و براي کشورها مورد اهميت است . 
با توجه به اهميت بسيار زياد انرژي برق رشته مهندسي برق نيز در زمره رشته هاي کاربردي و بسيار حائز اهميت قرار گرفته است و با توجه به نياز صنايع به متخصصين رشته برق در موارد مختلف ، رشته برق به گرايش هاي مختلفي تقسيم بندي شده است . از جمله گرايش هاي مختلف رشه برق مي توان به مهندسي برق قدرت ، مهندسي برق صنعتي ، مهندسي برق و مخابرات و بسياري شاخه ها و گرايش هاي ديگر اشاره کرد که فارغ التحصيلان شاخه ها و گرايش هاي مختلف برق پس از اتمام دوره هاي آموزشي ، کسب و مدرک و گذراندن دوره هاي کارورزي مي توانند با توجه به گرايش خود براي ورود به بازار کار اقدام نمايند و با توجه به شرايط مطلوب بازار کار برق در مدت کوتاهي جذب بازار کار شوند . مهندسان برق در هر گرايش و به خصوص در گرايش برق صنعتي با توجه به ميزان تحصيلات ، تخصص ، تبحر و ساعات کاري خود مي توانند از سطح درآمد به نسبت مطلوبي برخوردار شوند . 

برق صنعتی یکی از فاکتورهای موثر در روند پیشرفت کشورها به شمار می رود .

بازار کار و آينده شغلي مهندسان برق

با توجه به روند رو به رشد صنعت در سراسر دنيا و همچنين کشور رو به رشد و توسعه ايران نه تنها فرصت هاي شغلي بسياري براي مهندسان برق وجود دارد بلکه ميزان در آمد و آينده شغلي بسيار درخشاني نيز براي آن ها پيش بيني مي شود.
لازم به ذکر است در مورد حرفه مهندسي برق نيز مانند بسياري ديگر از مشاغل و با توجه به حساسيت بالاي اين حرفه حتي شايد بيشتر از ساير حرفه ها اولويت با افرادي است که بواسطه شرکت در دوره هاي آموزشي برق و کسب تجربه از تجربه ، مهارت و قابليت هاي بيشتري در مقايسه با ديگر همکاران خود برخوردار باشند . 
با توجه به وجود فرصت ها و موقعيت هاي کاري موجود براي حرفه مهندسي برق ، ميزان درآمد مطلوب و آينده شغلي درخشان اين حرفه ، شرکت در دوره هاي آموزشي مهنسي برق به متقاضيان ورود به بازار کار که به مبحث برق نيز علاقه مند هستند به شدت توصيه مي شود .

مدرک برق صنعتی در پایان دوره های آموزش برق صنعتی به فراگیران  اعطا می شود .

دوره آموزش برق صنعتی

 

دوره هاي آموزش برق صنعتي 

دوره هاي آموزشي برق صنعتي به دليل بازار کار پر رونق و رو به رشد اين حرفه با استقبال بسيار قابل توجه متقاضيان و مخاطبان مواجه شده است . مهندسي برق از رشته هاي بسيار پر مخاطب مراکز دانشگاهي به شمار مي رود اما به دليل ظرفيت محدود مراکز دانشگاهي و شرايط خاص اين مراکز ورود به اين مراکز براي همه متقاضيان و علاقه مندان مقدور نمي باشد و در سال هاي اخير بسياري از متقاضيان و علاقه مندان به ادامه تحصيل در رشته مهندسي برق به همين دلايل از ورود به دوره هاي آموزشي مهندسي  برق محروم شده اند . 
با توجه به ظرفيت محدود مراکز دانشگاهي براي پذيرش همه متقاضيان از يک سو و ظرفيت محدود مراکز دانشگاهي از سوي ديگر برخي مراکز آموزشي معتبر درراستاي پاسخ گويي به نياز جامعه با اخذ کليه مجوزهاي مورد نياز از سوي مراکزو سازمان هاي ذيصلاح اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي مهندسي برق در شاخه هاي مختلف و ارائه گواهينامه مهندسي برق ، گواهينامه برق صنعتي و غيره کرده اند .  
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است که با اخذ کليه مجوزهاي مورد نياز ازسوي سازمان ها و مراکزذيصلاح اقدام به برگزاري دوره هاي  آموزشي مهندسي برق در گرايش هاي مختلف از جمله دوره آموزشي برق صنعتي و ارائه گواهينامه برق صنعتي کرده است . 
با توجه به اين که دوره هاي آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزشي برق صنعتی  و آموزش هاي آنلاين به فراگيران ارائه مي شود ، متقاضيان و علاقه  مندان مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه در اين دوره هاي آموزشي شرکت کرده ، از مزايا و منافع آن بهره مند شده و در پايان دوره آموزشي نيز موفق به دريافت مدرک برق صنعتي معتبر مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي کشور شوند . 
با توجه به اي که مدارک صادر شده از سوي مرکز آموزش مجازي پارس مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي کشور است مي تواند شانس ورود افراد به بازار کار را به ميزان قابل توجهي افزايش داده و همچنين در روند اخذ ويزا براي افرادي که قصد مهاجرت دارند نيز مفيد فايده واقع شود . از اين رو شرکت در اين دوره هاي آموزشي به کليه متقاضيان ورود به بازار کار و افرادي که قصد مهاجرت دارند به شدت توصيه مي شود . 
در ادامه به برخي از مهم ترين عناوين اموزشي و سرفصل هاي آموزشي دوره برق صنعتي اشاره خواهيم کرد .
آشنايي با انرژي  برق و تاريخچه آن 
اشنايي با تاريخچه صنعت برق در ايران
آشنايي با راههاي ايجاد انرژي الكتريسيته
آشنايي با مفاهيم توان ، ولت ، آمپر ، جريان
آشنايي با کاربردهاي انرژي الكتريسيته
اشنايي با روش هاي توليد انرژي الكتريكي
اشنايي با نواع ترانسفورماتور و ويژگي هاي آن ها 
آشنايي با انواع مدارهاي الکتريکي
آشنايي با فيوز و اساس كار آن
آشنايي با خطرات ناشي از 
آشنايي با انواع کنتور
اشنايي با انواع تابلو برق و تابلو برق هاي صنعتي 
آشنايي با  نقشه كشي انواع تابلوبرق 
آشنايي با روش هاي ساخت تابلوها
آشنايي با حفاظت تجهيزات و نفرات در تأسيسات الكتريكي تابلو
آشنايي با انواع فيوز و استاندارهاي آن 
آشنايي با انواع كليدهاي  محافظ
آشنايي با انواع مختلف رله 
آشنايي با انواع ليمت سوئيچ يا ميكروسوئيچ
آشنايي با انواع كليدهاي برق

 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.