آشنایی با بورس

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

آشنایی با بورس :
مولفه های اصلی بورس :

تالارهای بورس تشکیل شده از یک تالار بزرگ که دارای چند طبقه یا قسمت می باشد که هر قسمت از آن بدلیل بودن سازمان های به وجود آمده در هرجا قوانین مرتبط با خود را دارند که نشان دهنده هر بورس می باشد. در این بخش ها هر قسمتی با توجه به بورس مورد نظر در آن وارد گشته و خرید و فروش را در آن جا انجام می دهد.
به این صورت که خرید و فروش بورس در تالار ها انجام گرفته ، در تالارها دستگاه سیستم کامپیوتری و دستگاه تلفن ثابت است و جایگاه ویژه خود را دارد. 

دوره آموزش گواهینامه دوره

توجه داشته باشید این نوع تالارها دارای فرق های میان آن ها وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود :
تالار بورس شامل سه تابلو است که هر یک از این نوع تابلوها از تشکیل دهنده اصلی و فرعی در تالار را مشخص می نماید .
- تابلو تالار اول اصلی 
- تابلو تالار دوم اصلی
- تابلو تالار سوم فرعی 
سعی شرکت های که در تالار فرعی قرار دارند بر این است که خود را به تالار اصلی بکشانند.
در بورس هایی که فقط اوراق بهادار قابل معامله می باشد در بخش فهرست بورس گنجانده می شود. سهام در هر بخش باید از سوی سازمان بورس پذیرفته شود و بعد بتواند در تالار بورس مورد معامله قرار گیرد و این برای اطمینان خریدار به چگونگی شرکت در بلند مدت است.
تابلو قسمت نهایی معاملات می باشد که نظارگرها به آن توجه زیادی می نماید و در بخش عمومی برای همه قابل پخش است.  زمانی که یک روز تمام گردد اطلاعات برای نوشتن در روزنامه ها به بخش دفتر ارسال گردیده این نوع تابلوهای بورس دارای ارزش زیادی هستند که هر خریدار درک این را داشته باشد که هر سهام از نظر قیمت و تعداد سهام قابل فروش یا مورد درخواست در چه بخشی قرار دارد.

کارگزار بورس چه کسی است ؟

کارگزار به عنوان یک فرد حقوقی محسوب گردیده و کارهای واسطه گر را انجام می دهد یعنی به این روش که اوراق بهادار را برای کسانی دیگر و به حساب آن ها معامله کرده و به عنوان نماینده مشتری و به حساب مشتری بابت کارمزد، به خرید و فروش اوراق بهادار پرداخته می کند. آن ها به عنوان یک نماینده از طرف مشتری اقدام به این روش می کنند. نیاز هر کارگزار در این است که از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار دارای کسب مجوز برای کار باشد .
هر یک از این نوع مطالب دارای آموزش هایی می باشد. هر یک از این نوع کارگزارها باید آزمون تخصصی خود را بعد از چندین مرحله گذرانده باشند در این صورت است که می توانند از سازمان بورس و اوراق بهادار برای کار کارگزاری اقدام نمایند.

دوره آموزش گواهینامه مدرک

مزایای سرمایه گذاری در بورس 

هر چیزی بعلاوه بورس دارای مزایایی می باشد که به صورت تک تک توضیح داده می شود :
- بدست آوردن سود : زمانی که شرکت ها پول خود را در بورس می گذارند می توانند از طریق کسب سود نقدی و ارتقا پیدا کردن بهای سهام، می توان سود کسب نمود.
- حمایت از قوانین بورس : هر جایی دارای قوانین و مقرراتی است از این رو بورس هم دارای قوانینی می باشد، پس می توان نتیجه گرفت تمامی افراد که ارزش خود را در بورس سرمایه گذاری می نمایند ، از قوانین بورس حمایت کردند.
- نگهداری از سرمایه در قبال تورم :  با توجه به سرمایه گذاری و از آنچه که اطلاع دارید، بها دارنده اشخاصی می باشد که در برابر تورم محافظت شده اند، زیرا شخص نسبت به سهام خود در دارایی شرکت شریک می باشد که با ارتقای ارزش سهام شرکت با توجه به سپری شدن موقعیت، ارزش سهام نیز ارتقا پیدا می نماید.
- توان فروش سهام : سرمایه گذاران در هر موقع از قابلیت را دارا هستند که سهام خود را بفروشند و پول خود را به صورت نقد دریافت نمایند.
- توانایی سرمایه گذاری با هر مقدار درآمد : این را بدانید که می توانید با هر مقدار سرمایه ای که در اختیار دارید می شود در بورس سرمایه گذاری نمود زیرا محدودیت هزینه ای را ندارد.
- همکاری با شرکت :  زمانی سهام دار سرمایه ای را در یک شرکت به شراکت می گذارد این قابلیت را دارد تا در تصمیم گیری ها در رابطه با همان شرکت سهیم باشند.

انواع بورس : 

بورس ها به سه بخش تقسیم می شود که عبارتند از :
بورس کالا ، بورس ارز، بورس اوراق بهادار 
1- بورس کالا :
در بازارهایی که کالاها در آن خرید و فروش می شود و همیشه فعال می باشد بورس کالا نام گذاری شده است. دراین نوع بورس های کالا مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار گرفته می شود. همیشه همان کالا که مورد معامله قرار گرفته است به عنوان بورس کالا می باشد. به عنوان مثال : بورس نفت 
2- بورس ارز : در بورس ارز می توان اینگونه بیان نمود که پول های خارجی مورد خرید و فروش انجام می شود. شاید در ایران رواج نداشته باشد ولی در همان کشورهای خارجه این کار انجام می گیرد.
3- بورس اوراق بهادار : بورس اوراق بهادار دارای دارایی های مالی تشکیل شده از سهام ، اوراق مشارکت و ... که در معامله قرار گرفته است. خرید و فروش اوراق بهادار در بازار به روش مشخصی گردآوری می گردد  به این نوع بورس اوراق بهادار می گویند.

سرمايه گذاري چيست :

در تمام خوبی هایی که برای سرمایه گذران در بورس وجود دارد اصلی ترین آن می توان گفت که این نوع بازارها در اقتصاد کشور تاثیر بسیاری دارند. که هر یک با وارد شدن به بورس و سرمایه گذاری به ارتقای تولید پراخته و از طرفی پاداش و پیشرفت صنعت یاری کرده که هر کدام از این نوع موردها به توسعه اقتصاد ، سلامت اجتماعی، افت تورم و نرخ بیکاری کمک می کند.

سهام چیست ؟

سهام یک نوع اوراق بهادار به حساب می آید که ارایه دهنده و داشتن مالکیت آن بر قسمتی از یک شرکت و دخل و دارایی ها می باشد، هر کدام از این نوع سهام ها از نوع سهام عادی و سهام ممتاز می باشد. 
کسانی که سهام عادی دارند می توانند در جلسه های سالیانه شرکت کنند، حق تصمیم گیری دارند و در مورده هیئت مدیره بحث داشته باشندو اگر سودی بین سهامداران تقسیم گردد آن ها هم قسمتی از سود را کسب می نمایند.
سهام برای یک شرکت به عنوان بورس است اما سهم می تواند نماینده مالکیت از انواع دیگر دارایی ها مثل صندوق ها سرمایه گذاری ها باشد.

انواع سرمایه گذاری در بورس شامل :

- سرمایه گذاری در بورس به روش مستقیم
- سرمایه گذاری بورس به روش غیر مستقیم
در سرمایه گذاری در بورس به روش مستقیم باید خرید و فروش به صورت مستقیم انجام گیرد یعنی توسط خود شخص.
در سرمایه گذاری در بورس به روش غیر مستقیم باید دو احتمال در نظر گرفته شود :
1- واگذاری سرمایه خود به افراد و یا شرکت های سبدگردانی
2- واگذاری پول به مجموع صندوق های سرمایه گذاری

دوره آموزش گواهینامه مدرک

دوره آموزش بورس :

علاقمندان برای آشنایی با چگونگی بورس و راه کارهای آن و همچنین مشورت دادن به دیگران در قبال سرمایه گذاری ،این را بدانند که مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان دوره آموزش بورس را ارایه نموده است که پارس علاوه بر آموزش به تمام دانشپذیران مدرک بورس معتبر و گواهینامه بورس اعطا می نماید.
 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.