آشنایی با برند سازی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

برندینگ چیست ؟

برند در واقع یک اسم محسوب می شود، که ما را با لوگو یا نشانه ای از آرم شرکت آشنا می کند. در زبان ما ایرانی ها برند جایگاه شناخته شده ای را داراست . 
کسانی که در حوزه بازاریابی مشغول به کار هستند از ایده، نظر و تصویر ویژه ای از برند در ذهن دارند. 
در این مواقع برندها یکی از نیازهای اجتماعی معرفی شده اند و در فرهنگ جامعه و اقتصاد آن به روش فرایندهایی توضیح داده می شوند. در اولین قدم برند برای شرکت بعنوان یک هدف شناسایی می شوند.
برندینگ در اصل ریشه مرکزی بازاریابی محسوب می گردد. اصلی ترین توانایی که یک متخصص بازاریاب نسبت به دیگران کسب می نماید، مهارت در به وجود آوردن و نگه داری و تقویت برند است. 
استیو مک نامارا برند را اینگونه تعریف کرده است که کلیه احساسات، افکار و ذهنیات مثبت و منفی بازار هدف درمورد یک شرکت، کالا یا خدمت می داند.
به عبارتی دیگر یک کارشناس بازاریابی یک مجموعه برند از تجارب و تداعی معانی است که با یک کالا، خدمت، شخص و هرگونه موجودیتی همراه است. 
در گذشته در تعریف بازاریابی در تصویر ابتدایی برند، آن را لوگو می دانند.
برند به آسانی مجموعه ای از تجاربی است که خریدار از کالا دریافت می نماید. شناخت برند مجموعه ای از حس های ایجاد شده از ارتباطات مشتریان با شرکت است که هدف اصلی آن ها قدرتمند تر نمودن شرکت در طراحی از تجارب است، که مدیران آن را به یاد ماندنی می دانند.
این روش حداکثر راه برای ساخت اعتماد به برند است. تجربه به برند به ارتباطات سنتی بازار اشاره شده است. تجربه برند از روش انگیزه به صورتی که چشم گیری در تصویرسازی نقاط تماس با مشتری و سازمان ها بوده و تلاش آن ها را به صورت اثربخش هدایت می کند.
بعضی دیگر در تعریف ، بین جنبه روانی و جنبه تجربی برند را جدا دانسته اند. جنبه نابود کننده مخرب برند تمام نقاط تماس برند را در بهر گرفته است. تمام اطلاعات در برند مربوط به کالا را در برمی گیرد.

تبلیغات برند برندسازی بازار از موفقیت های هر کسب و کاری است

برندینگ چیست ؟

برندینگ در تعریف هایی که می توان داشت می شود گفت یک نوع تبلیغات و تصویرسازی است. هیچ تصویری ، هیچ وقت یک برند را نه به روش موفق خلق نموده و نه نگه داشته است.
برند نمی تواند نام لوگو یا وب سایت باشد بلکه ذهنیت  مشتریان، تامین کنندگان، سرمایه گذاران، کارمندان، سازمان و دیگر مردم درمورد شرکت بوده ، چیزی می باشد که به آن اعتقاد داشته و از آن دفاع می نمایند.
در اصل اگر شرکت برند خود را تنها به عنوان یک اسم دیده و بر همان اساس با آن رفتار کند مزایای ناشی از برندینگ حرفه ای را از دست داده است.
تعداد زیادی از تغییرهای تاثیرگذار بر برندینگ، بیرون از سازمان قرار دارند، فقط اوقاتی آن ها را کنترل کرد. با این وضع نداشتن برند اثر خیلی زود شرکت را به ناکجاآباد می برد.
بعضی اوقات یک برند خیلی خوب شناخته می شود که ارزش آن با برندهای موجود در بازار برابری می کند.
مدیریت درست و متناسب ساختن آن باعث می شود بتوان از دیگر رقبا برتری گرفت.
یک مدیر برند مسئولیت مدیریت مهمترین دارایی سازمان،  یعنی برند را بر عهده دارد، برندی موفق است نه تنها باعث افزایش سود برای سازمان یا شرکت می گردد بلکه با ساختار  استقرار یک ارتباط عالی با مشتریانش (وفادارسازی مشتریان) باعث استحکام سازی برند در مواقع چالش های اقتصادی بر جامعه پابرجا خواهد بود.
برندهای فعال در زمینه کالاهای مصرفی یا Fast-moving consumer goods (FMCG) باید بر روی ساخت و ثبات برندسازی خود تمرکز کنند، اما در اصل در دنیای تجارت، هر برندی که بخواهد در صنف و صنعت خود پیشتاز و پیروز باشد باید بر روی برندینگ و استحکام آن سرمایه گذاری نماید.

مدیریت برند (Brand Management) چیست ؟

بر اساس مدل های صنعت ، مقدار تخصیص بودجه سالیانه برای کار های برندینگ و بازاریابی و ... چگونگی برند می تواند متفاوت باشد.

اصول مهم یک مدیر برند در مدیریت برند :

- تمایز (Differentiation) : یک برند موفق باید به وسیله برتری هایی با رقبا، خود را به درستی در جلوی چشمان و ذهن مشتری به ارایه در آورد.
امروزه با توجه به نوع محصولات متنوع در تهیه محصول و رقابتی بودن بازار، یک نام تجاری باید بتواند یا با تمرکز بر برتری رقابتی اش از رقبا سبقت بگیرد و یا قیمت ارایه شده محصولات و یا خدمات برند را رقابتی تر از دیگر رقبا نظر نماید تا بتواند انتخاب اول مشتری باشد.
بنابراین در مدیریت برند و تمام فعالیت ها مربوط به آن، مزیت رقابتی برندتان را مد نظر قرار می گیرد.

بعد از گذراندن دوره های آموزشی تبلیغات برند برندسازی بازار می توانید از مدرک معتبر بهرمند گردید.

مدیر برند کیست ؟ 

برای برند سازی یک تیم برندینگ و مدیریت یک مدیر برند وجود دارد که مسئولیت برندسازی و هدایت کردن شرکت به سوی اهداف استراتژیک را به عهده دارد.
مدیر برندسازی وظیفه تحقق مدیریت قاطع برند در زمینه هایی مثل افزایش سهم برند از بازار، افزایش آگاهی از برند در جامعه هدف، افزایش وفاداری به برند و ... را به دوش دارند.
یک مدیر علاوه بر داشتن مدارک معتبر برندسازی در زمینه بازاریابی و یا دیگر رشته های مربوط به مدیریت، کسب و کار و ... و یا داشتن مدرک MBA برای دیگر علاقمندانی که با این رشته بازاریابی مربوط نمی شود، توصیه می گردد.
برند دارای اهمیت مهمی می باشد زیرا هیچ کالایی نمی تواند بدون برند در بازار حضور داشته باشد در واقع مشخص کننده شرکت یا محصول است. 

مزایای داشتن برند : 

اصلی ترین مزیت برند و برند سازی ، برای شناخت مصرف کننده است. در اصل برند وسیله ای است برای ساخت تفاوت که سبب مشخصه یابی در ذهن مصرف کننده در مقابل رقبا خواهد شد.
- مزیت اول ، داشتن یک محصول که دارای  برند می باشد در برابر محصول کپی و تقلب جلوگیری می کند.
- برندسازی در اصل برای یک کشور، سودآوری ایجاد می کند و در اصل ارزش سهام شرکت ها با داشتن برندهای قوی بالا می رود زیرا برندها امروزه جزو دارایی های پنهان به شمار می رود و رتبه بندی می شوند.
- برند بر روی مصرف کنندگان تاثیرگذار است. در اصل اولین گام در خرید کالا ، برند می باشد زیرا در ذهن خریدار نقش می بندد و ارزش بالایی دارد و اصلی ترین عامل خرید است.
- برند خوب و با اسم مرتبط سبب فروش و سهم شرکت ها در بازارهای تجاری می شود.
- از این رو با توجه به بحث های گفته شده می توان به اهمیت برند در بازار پی برد.

مراحل برند سازی :

برندسازی مسئله پیچیده ای است که هر بخش آن دارای مراحل جداگانه ای می باشد که نیازمند حضور تیم در ایجاد برندینگ و برندسازی است. اگر برای داشتن یک برند خوب زیر بناهای سالم و محکم پایه گذاری شود می توان خلق برند متفاوت تری و قدرتمند تری هم داشت.
با توجه به مراحل زیر برندسازی، می توان در انتخاب برند موفق بود.
یکی از ابزارهای مهم در ارتباط بازاریابی، تبلیغات است. موفقیت یا نبودن موفقیت از تعدادی از شرکت ها در بحث فعالیت های تبلیغاتی است. به همین عنوان اهمیت و نقش تبلیغات هر ساله باعث افزایش بودجه تبلیغات در سازمان و شرکت ها است.

برندسازی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در بازار است

دوره آموزش برندسازی :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام علاقمندان به افزایش سود خود در شرکت ها و حتی کسانی که کسب و کارهای کوچک می خواهند راه اندازی کنند و جایگاه خود را در بازار نسبت به رقبای دیگر برتری دهند و با سرعت بالاتری پیش بروند دوره آموزش برندسازی را ارایه نموده است که پارس علاوه بر آموزش، مدرک معتبر و گواهینامه برندسازی به افراد اعطا می نماید.

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.