آشنایی با اصول بازاریابی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

آشنايي با اصول بازاريابي
تعريف بازاريابي 

ساده ترين تعريف قابل ارائه براي مبحث بازاريابي عبارت است از پيدا کردن مشتري براي محصولات و خدمات مورد نظر فروشنده . با کمي توجه در همين تعريف به ظاهر ساده مي توان دريافت که بر خلاف آنچه برخي از افراد تصور مي کنند بازاريابي به منزله ارائه ايئده ، محصول و خدمات جديد به بازار نيست بلکه مقوله اي است که در آن به جاي هر گونه کالا و خدمات مشتريان ، نيازها ، سلايق و توانايي مالي آن ها است که مورد بررسي و توجه قرار مي گيرد . 

 

ثبت نام دوره آموزش بازاریابی

تاريخچه بازاريابي در جهان 

بشر در تمام دوران زندگي خود تلاش کرده تا توليدات و مصنوعات دست خود را در قبال دريافت بخش ديگري از نيازهاي خود به ساير هم نوعان عرضه نمايند و در اين را به روش ها و ترفندهاي مختلفي متوسل شده که شايد بتوان آن ها را اولين جرقه هاي پيدايش بازرايابي در دنيا به شمار آورد ، از اين رو بسياري از محققان و صاحب نظران بر اين باورند که قدمت علم بازار يابي با قدمت مبادلات پاياپاي در در جهان برابري مي کند . اما بازاريابي مدرن که به صورت آکادميک مورد بررسي و استفاده قرار مي گيرد را مي توان دانشي به نسبت نوين به شمار آورد . در بازار امروز توليد و توزيع کنندهگان مي کوشند با استفاده از اصول بازاريابي سهم بيشتري از بازار هاي هدف را از آن خود نمايند و از اين طريق ميزان سود بيشتري را به خود اختصاص دهند . 

بازاریابی جز لاینفک کسب و کار و تجارت در دنیای امروز است .

اهميت بازار يابي 

با در نظر گرفتن سرعت بالاي رشد صنايع  توليدي مختلف و افزايش ميزان ارتباطات ميان کشورهاي مختلف و رونق بيش از پيش صادرات و واردات علم بازاريابي از اهميتي دو چنداني برخوردار شد . 
آشنايي با علم بازاريابي منجر به بازبيني در در پروسه طراحي و توليد محصولات با در نظر گرفتن نيازها ، سلايق و توان مالي مشتريان  و همچنين نحوه ارائه خدمات به مشتريان خواهد شد که به معناي ايجاد تغييرو تحولات اساسي در روند توليد و ارائه خدمات به مشتريان به منظور کسب بخش بزرگتري از بازار هدف است .  زيرا با توجه به اصل اوليه علم بازاريابي که مشتري را به عنوان محور همه اين فعاليت ها مي شناسد همه چيز در پروسه توليد و ارائه محصولات وخدمات بايد منطبق بر سلايق ، علايق ، نيازها و شرايط مشتريان بازار هدف باشد . 
پيروي اين اصول منجر به کسب موفقيت در بازار شده و عدم توجه به علم بازار يابي و مباحث آن در اين بازار پر از رقابت جهاني مي تواند منجر به شکست و از دست دادن سرمايه اوليه صاحبان صنايع ، توليد کننده گان ، سرمايه گذاران و کار آفرينان شود .  از اين رو علم  بازار يابي در سال هاي اخير بسيار پر اهميت تر و پر رنگ تر شده است . 
در ادامه به برخي از روش هايي که مي تواند درپروسه بازاريابي وجذب مشتري تاثيرگذار باشد اشاره خواهيم کرد . 

علم بازاریابی به صورت آکادمیک در زمره علوم جدید است .

ترفند هاي جذب مشتري 

خوشحال کردن مشتري :  بسياري از فروشنده گان دليل عدم موفقيت خود را فضاي نامطلوب حاکم بر جو کسب . کارهاي مجازي مي دانند حال آنکه ارائه سابقه بد برخ از فروشنده گان در ارائه خدمات و پيشنهاد خريد در اولين برخورد را مي توان دليل بسياري از اين بي اعتمادي ها در ميان مشتريان به شمار آورد .به منظور رفع اين مشکل مي بايست در کسب و کارهاي اينترنتي قبل ارائه پيشنهاد خريد به مخاطبان به نحوي با آن ها ارتباط برقرار کرد و در ادامه به شکلي خوشايند پيشنهاد خريد خود را ارائه کنيد . با استفاده از اين روش قبل ازارائه پيشنهاد خريد مشتريان بواسطه دريافت يک پيام غير تبليغاتي وخوشحال خواهند شد . 
ارائه سرويس رايگان : ارائه سرويس رايگان بهمنظور ارائه خدماتي است که در زمان کسادي بازار مخاطبان را در موضع ارزيابي قرار مي دهد به اين صورت که براي کالا و خدمات مورد نظر پيک رايگان ، بازه زماني تست و ارزيابي در نظر بگبريد . اين ترفند يکي از بهترين و کارآمدترين تکنيک هاي بازاريابي در جهان به شمار مي رود . 
اگر اوضاع به گونه اي نيست که بازديدکنندگان بخواهند با آغوش باز سرويس شما را بپذيرند، قدري به عقب بياييد و به آنها اجازه دهيد اندکي کالاي ارائه شده را با انگشتان خود لمس کنند.
اعلام کردن قيمت : بسياري از مشتريان پس از ارزيابي قيمت محصول و حصول اطمينان از اين مهم که از نظر اقتصادي توان خريد محصول مورد نظر را دارند به بررسي ساير جوانب کار مي پردازند و در صورت هر گونه ابهام در خصوص قيمت کالا يا خدمات موردنظر از صرف وقت براي بررسي آن خودداري خواهند کرد . 
با مشتريان ارتباط طولاني مدت برقرار نمائيد : ارتباط هاي بلند مدت غالبا منجر به وابستگي وتعلق خاطر در افراد خواهد شد که در نهايت آن ها را به مشتريان وفادار و متعصب شما تبديل خواهد کرد . 
از مخاطبان سوال بپرسيد : سوال پرسيدن يکي از بهترين روش ها براي کسب اطلاعات در مورد نيازهاي مخاطبان است . پس از ازريابي نيازهاي مشتريان شما به  عنوان فروشنده مي توانيد به ويژگي هاي خاص محصولات و خدمات خود که بيشتر مورد نياز مشتري است اشاره نمائيد و به اين وسيله احتمال تبديل مخاطب به مشتري را افزايش خواهيد داد . 
از شيوه پرداخت مبتني بر عملکرد استفاده نمائيد : شيوه پرداخت بر مبناي عملکرد به معناي پرداخت هزينه پس از تست محصول و رضايت از کيفيت محصول است . به اين مفهوم که خريدار در صورت رضايت از کالا يا خدمات دريافتي ملزم به پرداخت بهاي مورد نظر است و در غير اينصورت مي تواند از خريد کالا و خدمات مورد نظر انصراف بدهد . اين روش يکي از موثرترين و کارآمدترين روش هاي در حوزه بازاريابي و فروش به شمار مي رود . 
قيمت ها متفاوت ارائه دهيد : ارائه قيمتهاي متفاوت به مفهوم ارائه کالا و خدمات مورد نظر با چند سطح کيفيت است و قيمت هاي متناسب با کيفيت مورد نظر است ، هدف از اجراي اين روش پاسخ گويي به نياز تمام مشتريان با هر گونه توان مالي است.
به مشتريان زمان بدهيد : شايد اين لحظه به هر دليل زمان خوبي براي ارائه و معرفي کالا و خدمات به مخاطبان نباشد هر چند که اين مخاطب در آينده به يکي از مشتريان وفادار شما تبديل شود . بنابراين اگر در اين لحظه به هر دليلي زمان خوبي براي ارائه و معرفي کالا و خدمات شما نيست مي توانيد باارائه کاتالوگ ها و بورشورهاي محصولات و خدمات خود و يا ارائه آدرس سايت مربوط به محصولات و خدمات خود دز آينده زماني را براي معرفي کالا و خدمات خود اختصاص دهيد . 
ميزان ريسک خريد را کاهش دهيد : يکي از دلايل ترديد افراد در تصميم گيري براي خريد کالا و خدمات پيشنهادي ترس از انتخاب اشتباه و به هدر رفتن هزينه پرداختي است .به مشتريان اطمينان دهيد که در اين معامله نتضرر نخواهند شد و مکالا يا خدمات شما از پشتيباني و حمايت شرکت توليد يا توزيع کننده بخوردار خواهد بود .
روي بازار هدف تمرکز نمائيد : قبل از اقدام به ارائه و معرفي کالا و خدمات خود اطمينان حاصل نمائيد که کالا و خدمات مورد نظر مورد نياز مخاطب شما هست و مخاطب مورد نظر در زمره مصرف کننده گان و يا به عبارتي بازار هدف شما قرار دارد يا خير . به اين وسيله از اتلاف زمان ، انرژي و هزينه بي مورد جلوگيري به عمل خواهيد آورد . 

کسب مدرک بازاریابی به معنای کسب تسلط در این حوزه است.

ثبت نام دوره آموزش بازاریابی

دوره هاي آموزشي بازاريابي

دروه هاي آموزشي بازاريابي دور هايي بسيار کاربردي و پر منفعت هستند که بدون نياز به گذاراندن پيش نياز خاصي به همه متقاضيان و علاقه مندان ارائه خواهد شد . اين دوره هاي براي تمامي کساني که به هر عنوان قصد ورود به بازار توليد و توزيع را دارند مفيد فايده خواهد بود .همچنين شرکت  در دوره هاي آموزشي بازاريابي و کيب مدرک بازاريابي مي تواند شانس ورود افراد به بازار کا را به ميزان چشمگيري افزايش دهد . 
با توجه به افزايش تعداد متقاضيان شرکت در دوره هاي آموزشي بازاريابي برخي از مراکز آموزشي معتبر در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان و علاقه مندان با اخذ کليه مجوز هاي مورد نياز از سوي سازمان ها و مراجع ذيصلاح اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش بازاريابي و ارائه گواهینامه بازاریابی  کرده اند . 
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي که در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان  و با همکاري اساتيد برتر اين فن اقدام به برگزار ي دوره هاي آموزشي بازاريابي کرده است مرکز اموزش مجازي پارس مي باشد .مرکز آموزش مجازي پارس با برگزاري دوره هاي آموزشي بازاريابي به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين شرايط استفاده از اين دوره هاي آموزشي را براي همه علاقه مندان با هر شرايط کاري و هرنوع مشغله فراهم کرده است . بنابريان فراگيران مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه از مزاياي اين دوره هاي آموزشي برخوردار شوند .
فراگيران باشرکت در دوره هاي آموزش بازاريابي  مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود در اين حوزه در پايان دوره موفق به اخذ مدرک بازاريابي معتبر از سوي اين سازمان نيز خواهند شد . 
 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.