ماساژ درمانی چیست ؟

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

ماساژ درمانی

ماساژ شامل کار کردن روی قسمت های مختلف بدن با استفاده از فشاردست، انگشت، آرنج، زانو، پا و یا دیگر ابزار و وسایل ست. حال اگر این ماساژ به عنوان روشی برای درمان بیماریها به کار گرفته شود، ماساژ درمانی یا درمان به وسیله ماساژ ست. این ماساژ روی صندلی یا میز و به حالت خوابیده یا نشسته انجام میشود. تقریبا 80 نوع ماساژ وجو دارد که هر فرد با توجه به نیازش به میتواند از بین شان انتخاب کند. همه این انواع ماساژها شامل حرکات فشاری، مالشی یا استفاده از عضلات و بافت های دیگر  به همراه انگشتان دست میشود.

یکی از عمده ترین دلایل استفاده از ماساژ درمانی خواص درمانی و فوایدی ست که برای سلامتی به همراه دارد. همچنین، ماساژ درمانی به معنای دستکاری بافت نرم با استفاده از دست یا از طریق دستگاه مکانیکی یا الکتریکی به منظور ماساژ بدن است. این اصطلاح شامل فشرده سازی، ارتعاش و اصطکاک نیز میشود.

ماساژ درمانی ممکن است شامل استفاده از روغن، روان کننده، نمک، لامپ های گرما، کمپرس های های گرم و سرد، حمام، دوش، جکوزی، سونا و  بخار باشد. هنگامی که از ماساژ درمانی برای اهداف درمانی استفاده شود، این ماساژ جز خدمات بهداشتی درمانی محسوب شده و حتی پزشک میتوند بیمارش را به ماساژور با تجربه ارجاع دهد.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چه سبک ماساژ درمانی بهترین است، باید از خودتان سوالاتی بپرسید که، فقط برای کنترل آرامش و کنترل استرس به ماساژ نیاز دارید یا در جستجوی وضعیت سلامتی خاص هستید. به هر حال ،  قبل از رزرو ماساژ، باید هدفتان از انتخاب ماساژ را به ماساژور اطلاع دهید تا بداند از چه روشی استفاده می کند زیرا  بسیاری از ماساژورها همزمان از چند استفاده می کنند یا ممکن است ماساژ را طبق سن، شرایط، یا نیازهای خاص یا اهداف خاص شما انتخاب کنند.

در آموزش ماساژ درمانی، تکنیک های استفاده از ماساژهای مختلف برای بخش های مختلف بدن آموزش داده میشود. علاوه بر این دلیل استفاده از ماساژ درمانی و شیو های موثر استفاده از آنها نیز توضیح داده میشود. این آموزش برای ماساژور ها و افراد علاقمند به یادگیری ماساژ  و ماساژ درمانی مفید و متناسب ست.  علاوه بر این، توالی درمان قدم به قدم شرح داده شده و همه مواری که برای تبدیل شدن به ماساژور حرفه ای مورد نیاز است را بیان میکند. میتوان از ماساژ درمانی برای درمان بیماری های حاد و مزمن در همه سنین و توانبخشی و ناتوانی بهره برد.

دلایل استفاده از ماساژ درمانی

دلایل استفاده از ماساژ درمانی

دلایل استفاده از این ماساژ مواردی مانند کاهش استرس و نگرانی، تسکین درد، مدیریت درد های لگن، تحریک سیستم لنفاوی ،کاهش تنش عضلانی، افزایش و بهبود عملکرد ورزشی، تسکین سردرد تنشی، بهبود دامنه حرکتی و کاهش ناراحتی همراه با کمر درد، کاهش استرس در بیماران سرطانی، کاهش اسپاسم عضلات و گرفتگی عضلات، بهبود بیماریهای قلبی و عروقی، کاهش فشار خون، خواب بهتر، بهبود تعادل در سالخوردگان، کاهش درد مزمن گردن، افزایش محدوده حرکتی، افزایش گردش خون، انتشار اندورفین ها، آرامش و تسکین عضلات آسیب دیده، افزایش انعطاف پذیری ، کمک به بهبود درد بعد از تمرینات شدید، تسکین درد میگرن، کاهش چسبندگی پس از عمل و بهبود کیفیت زندگی و کاهش تناوب میگرن ست.

دوره ماساژ درمانی

دوره ماساژ درمانی ، در مورد بهترین و موثرترین تکنیک ها برای انواع ماساژ های خاص برای نیازهای خاص شامل ماساژ ورزشی و تکنیک های کششی و بهبود ، درمان درد عضلانی بعد از ماساژ، مهارتها و دانش لازم در کلینیک های ماساژ نظارت شده  اطلاعاتی ارائه میدهد. معمولا ماساژور های حرفه ای بیش از دیگران متقاضی این دوره هستند

کاندیدهای گواهی ماساژ درمانی، باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشند. این برنامه ها عمدتا توسط کالج های اجتماعی و فنی و همچنین انواع موسسه های بهداشتی و درمانی جامع ارائه می شود. بیشتر برنامه های گواهی ماساژ  درمانی در 9-12 ماه به پایان میرسد. و فارغ التحصییلان این رشته میتوانند در سالن های ژیمناستیک، کلوپ های سلامتی  و یا بخش ماساژ چشمه های آب گرم کار کنند.

ثبت نام دوره ماساژ درمانی

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.