آموزش آشنایی با برق خودرو

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

آموزش آشنایی با برق خودرو

خودرو چیست ؟

وسیله ای است که بدون کمک با وسیله دیگری که خود دارای نیروی ماشینی است قادر به حرکت می باشد.

خودرو دارای ساختمان هایی در خود می باشد که هریک به تنهایی قابل توضیح می باشد :

1-  مولد قدرت : در این قسمت انرژی شیمیایی بنزین به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و حرارت ناشی از سوختن هیدروکربورها به بالا می رسد که به علت بازده مفید سیستم از هر چهار قسمت حرارت تولید می شود که بخش انرژی مکانیکی تبدیل می شود و بقیه به صورت هوای گرم با دودهای حاصل از احتراق از موتور خارج می شود.

2-  گروه فنر بندی و تعلیق : که در اتومبیل جدید دستگاه فنر بندی د هر لحظه چند بار نوسان می کند تا اتاق و شاسی ، سرنشینان را در معرض ضربه های ناشی از ناهمواری های جاده قرار ندهد.

3-  گروه بدنه و شاسی : بدنه خودروهای جدید طوری ساخته شده که بتوان همه قطعات را حفظ کند که در بدنه آن ها ورق فولادی به کار می رود.

4-  هدایت و فرمان : نیروی متوسطی که نیاز دارد  تا خودرو را در پیچ معمولی هدایت کند

5-   مدارهای الکتریکی : برای استارت و راه اندازی موتور قابل استفاده است و سیستم جرقه زنی را افزایش داده برای جرقه زنی موتور آماده می کند.

طرز کار خودروها :

ماشین های امروزی جهت تولید قدرت از سوخت های فسیلی استفاده می کنند که این دستگاه ها همگی دارای موتورهای درونسوز می باشند که با سوزاندن بنزین ، گازوئیل ، و یا گاز غیر شیمیایی  انرژی ذخیره شده در این سوخت ها را به شکل انرژی جنبشی قابل استفاده درمی آورند.

توان به وجود آمده در موتور خودرو به وسیله سیستم انتقال نیرو از موتور به چرخ های آن انتقال داده می شود. در واقع چرخ های خودرو عامل ارتباط خودرو با زمین و به وجود آورنده جنبش ماشین می باشد.

برق خودرو چیست

خودروی برقی :

عبارت است ازباتری جهت نیروی حرکت به جای موتور درون سوز استفاده می کند.

کاربردها :

فعالیت عمده آن ها :

-    ترابری : کار انجام شده توسط خودرو است  چرا که قسمت اعظم مواد و اشیا انسان ها نیز خود بخش وسیعی از حمل و نقل را فرا می گیرد.

-    تولید توان کششی : کاربرد دیگر در تولید توان کششی در قسمت های مثل کشاورزی و یا صنعت و یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.

مهندسی خودرو، رشته‌ای است که طراحی، ساخت، بهینه ‌سازی و تعمیر انواع مختلف خودرو را در برمی‌ گیرد. اتومبیل ابزاری است که از دسته های گوناگون تشکیل شده ‌است و کاربردهای متفاوتی دارد ، این رشته پیوسته از علوم مختلف کلاسیک شامل علوم مختلف مهندسی مانند مکانیک، الکترونیک، مواد و حتی علوم مدیریتی است و از این رو رشته‌ ای کاربردی و کاملا جذاب است.

هدف از این دوره آموزشی یادگیری علاقمندان و برای پذیرش و ایفای نقشی که در بیشبرد وظایف شغلی و اجتماعی در مسیر حفظ ارزش های جامعه می تواند مهارت کسب کند و با توجه به اینکه رشد زود تکنولوژی تاثیر و تغییرات کاملی  را بدنبال دارد.

ثبت نام دوره برق خودرو

 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.