ماساژ تایلندی یا تای ماساژ

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

ماساژ تایلندی یا تای ماساژ
 

تاریخچه ماساژ

 

از زمان های بسیار دور استفاده از ماساژ بعنوان روشی برای کاهش آلام روحی و جسمی در میان اقوام مختلف متداول بوده و  ماساژ بخش جدایی ناپذیر سیستم های مراقبتی و بهداشتی سنتی بسیاری از تمدن های باستانی به حساب می آمده  . در این میان تایلند یکی از کشورهای پیشرو در استفاده از  علم ماساژ به شمار می رود .  

مدرک دوره ماساژ تایلندی

ماساژتایلندی/ تای ماساژ  چیست ؟

ماساژ تایلندی یک نوعی ماساژ است  که با استفاده از ایجاد کشش های  مثبت و اعمال فشارهای ملایم در امتداد خطوط انرژی بدن  انجام میشود. خطوط انرژی بدن اساس و پایه ماساژ تایلندی یا تای ماساژ است . ماساژ تایلندی یکی از معروف ترین انواع ماساژ به شمار می رود به طوری که یکی از جاذبه های توریستی کشور تایلند تبدیل شده .

 

انواع ماساژ تایلندی

 

انواع ماساژ تایلندی/ تای ماساژ

ماساژ تایلندی سنتی که  به چهار دسته تقسیم می شو د:

ماساژ تایلندی گیاهی

ماساژ تایلندی ورزشی درمانی

ماساژ تایلندی دروران حاملگی

ماساژ تایلندی عمومی

 

خطوط ده گانه انرژی در ماساژ تایلندی / تای ماساژ

 

همانطور که فبلا اشاره کردیم پایه و اساس ماساژ تایلندی خطوط انرژی هستند

یکی از معتبرترین مراجع آموزشی در ماساژ تایلندی كتاب مقدس طب سنتي تايلندي بنام ( Kampi Rok Nithan KhamChan ) است . این کتاب توضيح مي دهد كه دربدن انسان 10 خط اصلي ماساژ و حدود 72000 خط فرعي وجود دارد. تمام اين خطوط از اطراف ناف انسان  منشاء مي گيرند و درجهات مختلف در سرتاسر بدن منتشرمي شوند.

آموزش ماساژ تایلندی

ماساژهای تایلندی

 

10 خط اصلي ماساژتایلندی یا تای ماساژ عبارتند از:

 

1 - خط ايتا ( Itha ) به فاصله يك سانتيمتر( يا ضخامت يك انگشت) ازسمت چپ ناف شروع شده و ازكشاله و سمت داخلي ران چپ مي گذرد، به سمت عقب چرخيده و از ناحيه پشت زانو، ران، باسن، كنارستون مهره ها و گردن به سمت بالا رفته و به سوراخ سمت چپ بيني منتهی خواهد شد . وظیفه اين خط  کنترل نيمكره هاي مغزي و ارگانهاي تنفسي سمت چپ بدن است  . ماساژ نقاط  مختلف اين خط مي تواند سردرد را معالجه كند، دماي بدن را تنظيم کند، و مشكلات تنفسي را درقسمت چپ بدن درمان می کند.

2- خط پينگ- كالا ( Ping-Kala  ) به فاصله يك سانتيمتر( يا ضخامت يك انگشت) از سمت راست ناف شروع شده و ازكشاله ران راست مي گذرد و به سمت عقب چرخيده و از ناحيه پشت زانو، ران، باسن و كنارستون مهره ها به سوي مغز و ارگانهاي تنفسي سمت بالا رفته است .ماساژ نقاط مختلف اين خط مي تواند سردرد را معالجه كند، دماي بدن را تنظيم نمايد و مشكلات تنفسي سمت راست بدن را درمان كند.

3- خط سو- ما- نا ( Su-ma-na  ) به فاصله دو سانتيمتر از بالاي ناف و وسط  بدن شروع مي شود و از درون سينه بطور مستقيم  به سمت بالا رفته و از مسير گلو عبور می کند  و به زبان منتهی  مي شود. وظیفه این  خط کنترل  ارگانهاي داخلي بدن مثل قلب، ريه ها و حس چشايي است .

4- خط گالا- تاري( Gala-Taree )ازوسط بدن و به فاصله 1 سانتي متر از بالاي ناف شروع مي شود و به 4 خط تقسیم  مي شود ، 2 خط بالايي به سمت بازوها، ساعد، مچ و كف دست ها و انگشتان  رفته و 2 خط پاييني به سمت ران ها، ساق، مچ و كف پاها و انگشتان حرکت  مي کند . وظیفه اين خط کنترل حركت دست ها و پاها  است.

5- خط هاد- سا- رنگ- سي (Had-sa-rang-si) ازسمت چپ بدن و ازفاصله 3 سانتيمتري سمت چپ ناف شروع مي شود. به سمت ميان ران و پاي چپ رفته و سپس ازانتهاي پنج انگشت پا مي گذرد سپس از سمت بيروني پاي چپ، نزديك استخوان درشت ني ساق و ران پاي چپ ادامه يافته و ازدنده هاي قفسه سينه  به سمت چپ بدن بالا رفته و به چشم چپ ختم مي شود.

6- خط تا- وا- ري (Ta-wa-ree ) در سمت راست بدن قرار دارد . ازنقطه اي به فاصله 3 سانتيمتر از ناف  و درسمت راست شروع مي شود و از وسط ران به طرف پا مي رود و قبل از رسيدن به انگشتان به سمت بالا مي چرخد و درقسمت پشت از باسن، قفسه سينه، پستان ها، صورت بالا رفته و به چشم راست ختم مي شود.  وظیفه خطوط  هاد- سا- رنگ- سي و تا- وا- ري،  کنترل بينايي، حركات چشم و پلك ها است.

7- خط جان- تا- پو- سانك  ( Jan-tha-pu-sank) درسمت چپ ناف واقع شده و ازنقطه اي درحدود 4 سانتي متر فاصله ازكنارآن شروع مي شود و از قفسه سينه به طرف گردن بالا مي رود و به گوش چپ منتهی مي شود. و ظیفه اين خط  کنترل  توانايي شنوايي و تعادل بدن است .

8- خط رو- چام ( Ru-chan  ) درسمت راست و ازنقطه اي درحدود 4 سانتي متر فاصله ازكنار ناف شروع شده  و از سينه تا گوش بالا مي رود. اين نيز بمانند خط  شماره  7 توانايي شنوايي و تعادل بدن را كنترل مي كند.

9- خط سو- كو- مانگ( Su-ku-mang ) ازنقطه اي درحدود 2 سانتي متر زير ناف شروع مي شود، اندكي به سمت چپ حفره لگن رفته و به مقعد ختم مي شود. اين خط اسفنكتر مقعد و دفع مدفوع را كنترل مي كند.

10- خط سي- كي – ني ( si-ki-nee  ) در حدود 2 سانتي متر از زير ناف شروع مي شود و اندكي به سمت راست رفته و به ارگانهاي جنسي و دفعي - ادراري ختم مي شود. اين خط ارگانهاي جنسي و دفعي ادراري را كنترل ميكند.

 

 

ماساژهای تایلندی و روش های مختلف آن

 
 

مزایای استفاده از ماساژ تایلندی / تای ماساژ

 

ماساژ تایلندی مانند انواع دیگر ماساژ پیامد های مثبت زیادی برای افراد خواهد داشت . از جمله تاثیرات  ماساژ تایلندی بر نقاط مختلف بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 . تاثیرات ماساژ تایلندی یا  تای ماساژ بر روی عضلات

- با افزایش جریان گردش خون در عضلات ، اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به ماهیچه ها رسیده و همچنین مواد زاید موجود  مانند اسید لاکتیک با سرعت بیشتری از ماهیچه ها دفع می شوند که منجربه  رفع خستگی عضلات  می شود.

- با گرم کردن و تقویت عضلاتی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند ، احتمال آسیب های آتی به عضلات کاهش یافته و پیری عضلات را به تعویق می اندازد.

- با افزایش میزان اکسیژن و جذب مواد غذایی  مورد نیازبه عضلات ، به بهبود نسوج آسیب دیده کمک کرده و دوره بهبودی آنها را کاهش می دهد؛ در نتیجه گرفتگی عضلات را از بین می برد.

 
2 . تاثیر ماساژ تایلندی یا تای ماساژ بر سیستم گردش خون

- از طریق  ایجاد فشارهای ملایم  بر رگ ها باعث افزایش سرعت جریان خون در رگ ها می شود .

 
3 . تاثیر ماساژ تایلندی یا تای ماساژ بر روی پوست

- بوسیله  افزایش جریان خون در سطح پوست،  اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به پوست می رسد که باعث تقویت پوست و مقابله بیشتر با بیماریهای پوستی می شود.

- با تحریک غدد چربی زیرپوستی، چربی بیشتری ترشح شده که منجر به  نرم و لطیف تر شدن پوست می شود.

- با افزایش فعالیت غدد مترشحه عرق سرعت  خروج توکسین، اوره و دیگر مواد زاید از بدن را افزایش می دهد .

- از طریق  پوسته ریزی سلولهای مرده پوست، باعث افزایش شادابی و روشن شدن  پوست می شود.

 با توجه به فواید ماساژ تایلندی و افزایش متقاضیان استفا ده از خدمات ماساژ تایلندی در سال های اخیر دوره آموزش ماساژ تایلندی به یکی از پر طرفدارترین انواع ماساژ تبدیل شده است .

مراکز آموزشی معتبر زیادی اقدام به برگزاری دوره ها ی آموزشی ماساژ تایلندی نموده اند . مرکز آ موزش مجازی پارس یکی این مراکز معتبر آموزشی  است که با ارائه بسته های آموزشی ماساژ تایلندی فراگیران را با تکنیک های ماساژ تایلندی یا تای ماساژ اَشنا می کند .  با توجه به استقبال چشمگیر علاقه مندان از دوره های آموزشی ماساژ تایلندی گذراندن دور ه آموزش ماساژ تایلندی یا تای ماساژ به کلیه علاقه مندان توصیه می شود .

علاقه مندان می توانند پس از گذارندن دور ه ای آموزشی ماساژ تایلندی ، کسب دانش و مهارت های مورد نیاز و اخذ مدرک ماساژ تایلندی در مراکز تخصصی ماساژ ، سالن های ورزشی و استخر ها به ارائه خدمات ماساژ تایلندی و کسب درامد مشغول شوند .

 

خرید دوره ماساژ تایلندی

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.