مدیریت ذهن

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

مدیریت ذهن

مدیریت ذهن، عمل استفاده از توانایی ها، مهارتها و فرصتها ( دانشی که در طول دوره تحصیل یا از طریق مطالعه بدست آمده)  برای دستیابی به اهداف مطلوب ست. مدیریت ذهن شامل برنامه ریزی، سازماندهی، بهبود و استفاده ار ابزاره و شیوه های کمک کننده برای کنترل و هدایت خود فرد و زندگی اش است.

مدیریت ذهن با برنامه ریزی کلی مکتوب شروع می شود. سپس باید ذهن را تغییر داده و ذهن ناخود آگاه را دوباره برنامه ریزی کرد تا از زمان حال به آینده برنامه ریزی شده حرکت کند. مهمترین جنبه این کار این ست که برای مدیریت ذهن نیز باید مانند کارهای روزانه وقت کافی صرف کرد. علاوه بر این، مدیریت ذهن ، رابطه شگرف وعمیق بین فرایندهای ناخودآگاه و مهارتها و فرایندهای خوآگاه را تقویت می کند. این ارتباط ناگسستنی، یکی از فاکتورهایی ست که به گونه ای خاص از بقیه متمایز شده است.

هدف از مدیریت ذهن، هماهنگ کردن ذهن با کاریست که در حال انجام شدن ست و این فرایند به ذهن امکان می دهد تا دقیقا کاری را که می خواهید انجام دهید.

مدیریت ذهن

به منظور مدیریت موثر ذهن، باید با تمرین مراقبه ، مسیرهای عصبی را تغییر داد تا  باعث آرامش بیشتر شوند، برای فعالیتها زمانی برنامه ریزی کرد که سطح انرژی ذهنی بالاست تا قشر مخ برای انجام فعالیتهای دیگر آزاد باشد و همیشه از وظایفی شروع کرد که دشوارتر از همه هستند.

گاهی برای مدیریت ذهن تصمیم قاطع گرفته شده اما در واقع فرد هنوز نمی داند چطور باید این کار را انجام دهد. آموزش مدیریت ذهن، به فرد  آموزش می دهد که ابتدا باید چگونگی تغییر ذهن  و اهداف را مشخص کند. سپس خود را برای تغییرات آماده کرده و ذهن ناخودآگاه را با تکرار چگونگی عملکرد ذهن در راستای عملکرد تغییرات برنامه ریزی شده آگاهانه برنامه ریزی کند. مدیریت ذهن مقوله ایست که باید در دوران تصیل آموخته شود نه از طریق والدین زیرا آنها خود نیز از این موضوع بی اطلاع هستند.

دوره مدیریت ذهن به این موضوع می پردازد که ذهن ناخودآگاه قابل برنامه ریزی بوده و مجددا از طریق تکرار برنامه ریزی می شود. علاوه بر این، تاکید دارد که عادات از طریق تکرار به وجود آمده و از طریق تکرار نیز تغییر می کنند.

                                                                                                   ثبت نام در دوره مدیریت ذهن

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.