آشنایی با دوره MCSE

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

 

 مدرک MCSE چيست ؟

کمپاني مايکروسافت دوره‌هاي آموزشي بسياري دارد که بصورت  رسمي و غيررسمي در اکثر کشورهاي دنيا برگزار مي‌شوند. در پايان هر دوره، فراگيران با گذراندن آزمون هاي بين المللي موفق به اخذ مدرک دوره از شرکت مايکروسافت شده و به عنوان کاربر حرفه‌اي مورد تايئد  شرکت مايکروسافت در آن دوره شناخته مي شوند . به منظور اخذ  مدرک مهندسي مايکروسافت ،هر دانشجو بايد هفت دوره آموزشي را با موفقيت پشت سر گذاشته  و در آزمون هاي نهايي هر دوره پذيرفته شود. پس از پايان اين دوره ها ،دانشجويان به عنوان مهندسين شرکت مايکروسافت در تمام نقاط  دنيا با يک شناسه کاربري منحصر به فرد قابل شناسايي خواهند بود .

خرید دوره MCSE

 

 مدرک-MCSE-چيست

 

مهندسين شرکت  مايکروسافت درامور طراحي، برنامه‌ريزي، هدايت و اشکال‌يابي شبکه‌هاي کامپيوتري مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز تخصص دارند. مهندسين سيستمهاي مايکروسافت بايد با تمامي زيرساختهاي مورد نياز براي ايجاد ي شبکه هاي  کامپيوتري آشنا باشند  و با توجه به نيازهاي شرکت ها، بهترين راه حل را در راستاي  بهينه سازي امور را به آنها پيشنهاد داده و در صورت توافق، به طراحي و اجراي سيستم مورد نظر بپردازد .

مدرك MCSE مخفف عبارت Microsoft Certified System Engineer  به معنای مهندس شبکه تائيد شده  شرکت مايکروسافت است ، مدرک MCSE  يکي  ازمدارك  پرکاربرد شرکت مايکروسافت به شمار مي ايد  .

همانطور که گفتيم مدرک  MCSE  يکي از معتبرترين مدارک شرکت مايکروسافت محسوب مي شود.  دريافت مدرک MCSE   به منزله تاييد تخصص اين افراد در زمينه طراحي و راه اندازي و مديريت شبکه هاي کامپيوتري  از سوي شرکت مايکروسافت است .

مدرک MCSA که به همراه مدرک MCSE ارائه مي شود،  در واقع بخشي  از دوره  MCSE است؛ علاقه مندان در مرحله اول با گذراندن سه دوره آموزشي موفق به اخذ مدرک MCSA شده و پس از آن، با گذراندن دو دوره  ديگر (مجموعا 5 دوره ) مدرک MCSE را دريافت خواهند کرد . به عبارت ديگر، اگر دوره MCSE را معادل مدرک کارشناسي (ليسانس) در دوره هاي شبکه مايکروسافت بدانيم، مدرک MCSA معادل مدرک کارداني (فوق ديپلم) خواهد بود. بنابراين سطح مدرک MCSE معادل با مدرک کارشناسي ( ليسانس ) است .

 

دوره های آموزشی MCSE و MCSA

MCSA مخفف عبارت Microsoft Certified Solutions Associate  و به معنای کاردان شبکه مورد تاييد شرکت مايکروسافت است .

فراگيران با گذراندن دوره هاي زير موفق  به اخذ مدرک MCSA خواهند شد :

  • دوره آموزشي نصب و پيکربندي ويندوز سرور  2012                 
  • دوره آموزشي مديريت ويندوز سرور 2012                                 
  • دوره آموزشي پيکربندی سروری فراس پيشرفته ويندوز سرور 2012

پس ازگذراندن دوره های آموزشی MCSA و اخذ مدرک MCSA فراگيران مي توانند برای شرکت در دوره های آموزشی MCSE اقدام نمايند .

 

آموزش MCSE 

 

دوره- های-آموزشی-MCSE-و-MCSA

 

در دوره هاي آموزشي MCSE علاقه مندان با مباحث زير آشنا خواهد شد :

  • دوره آموزشي طراحي و پياده سازي  زيرساخت سرور
  • دوره آموزشي پياده سازي زيرساخت سرورهاي پيشرفته
  • مسئوليت هاي شغلي مهندسين شبکه | MCSE
  • وظيفه اصلي مهندسين شبکه ايجاد و پشتيباني  شبکه های کامپيوتری  وسيع (WAN) و شبکه هاي کامپيوتري محلي  (LAN)  است .

 

به طور کلي کار مهندسان شبکه با چهار سيستم شبکه اصلي در ارتباط هستند :

-  شبکه هاي محلي (LAN ) : شبکه هاي محلي کامپيوترها را در يک محيط محدود کوچک  مانند يک شرکت  و يا يک ساختمان به هم وصل مي کند .

-  شبکه های شهری (MAN) : شبکه هاي شهري ، شبکه هاي محلي داخل  شهر را به هم وصل مي کند.

-  شبکه های گسترده (WAN) : شبکه هاي وسيع، که سيستم هاي درون شهرهاي يک کشور را به هم وصل مي کند.

-  شبکه های جهانی (GAN) : در نهايت شبکه هاي جهاني که شبکه ها يي با مرزهاي جغرافيايي نامحدود را به هم وصل مي کنند  و به منظور طراحي و اجراي آن ها از تکنولوژي هاي بي سيم و تکنولوژي هاي ماهواره اي استفاده مي شود . 

 

همانطور که گفتيم وظيفه اصلي مهندس شبکه ايجاد و پشتيباني  شبکه هاي کامپيوتري است  که مسئوليت ها و وظايف ديگري را در برخواهد داشت. در ادامه به برخي از اين وظايف و مسئوليت ها اشاره خواهيم کرد :

  • تشخيص مشکلات  سخت افزاري و نـرم افزاري شبکه و تعويض قطعات معيوب
  • تهيه  نسخه پشتيبان از داده هــا و انجـام عمليات بازيابي اطلاعات 
  • رسيدگي به امور شبـکه هاي کامپيوتري مديريت آن ها 
  • رسيدگي به امورات  برنامه ريزي، هماهنگ سـازي و ارزيابي ميزان  امنيت شبکه ها به منظور محافظت از داده ها 
  • اجرا و رسيدگي به کليه امورات مربوط به  نصب ميز فرمان به منظور کنترل عملکرد سيستمها 
  • رسيدگي به امور روزمره مراحل روشن و خاموش کردن شبکه ها و کنترل سوابق
  • انجام امور طراحي، پيکربندي و آزمايش سخت افزاري و نرمافزاري شبکه ها 
  • رايزني با کاربران شبکه به منظور شناسايي و  رفع اشکاالت موجود در شبکه 
  • نظارت بر عملکرد شبکه ها به منظور  تشخيص تنظيماتو ايجاد تغييرات در صورت نياز.

 

فرصت های شغلی مهندسين  شبکه (MCSE)

در دنياي مدرن امروز،  با گسترش علوم کامپيوتري  و نقش پر رنگ آن در  تمامي جنبه هاي زندگي انسان و همچنين با توجه به ضرورت استفاده از اين فن آوريي در  شرکت ها و سازمان ها به منظور افزايش توان  رقابت با ساير شرکت ها و توان پاسخگويي به نيازهاي روز افزون  مشتريان و نياز به حضور  شبکه به عنوان يک مفهوم اساسي و ضروري در کنار علم کامپيوتر، در هر مکاني  که تعداد دستگاه هاي  کامپيوتر يک دستگاه تجاوز کند ، به شبکه ، علم شبکه و متخصص شبکه نياز است. بنابراين حضور  مهندسين  شبکه در همه محيط هاي صنعتي ، سازماني ، اداري آموزشي به يک ضرورت تبديل شده و شرايط  بازار کار براي فارغ التحصيلان اين رشته بسيار مساعد پيش بيني مي شود . درادامه شرايط بازار کار مهندسي شبکه در برخي از کشورها پيشرفته دنيا را بررسي مي کنيم :

در آمريکا ميزان رشد استخدام مهندسان شبکه در بازه زماني سال هاي 2012 تا 2022 ، 12 در صد پيش بيني شده است در صورتي که رشد استخدام ساير مشاغل به طور متسط 11درصد پيش بيني شده است .

در استراليا رشد استخدام مهندسين شبکه در بازه زماني سال هاي 2012 تا 2017 يعني 5 سال اخير 29 درصد ارزيابي شده است و اين روند براي 5 ساله آينده نيزبه همين صورت تخمين زده شده است 


تيپ شخصيتی مناسب برای شغل مهندسی شبکه  ( MCSE )

در پروسه  انتخاب شغل مناسب، فاکتورهاي  زيادي  مانند ويژگي هاي شخصيتي، ارزش ها، علايق، مهارت ها، شرايط خانوادگي، شرايط اجتماعي  و …  براي هر شخص به صورت جدي بايد  مورد بررسي قرار گيرد  تا با انتخاب شغل مناسب بيشترين رضايتمندي شغلي براي افراد حاصل شود . درادامه به بررسي تيپ ها ي شخصيتي مناسب براي حرفه مهندسي شبکه بر اساس تست شخصيت MBTI  مي پردازيم :

  • تيپ شخصيتي INTJ :  اين تيپ شخصيتي از توانايي بالايي در  درک سيستم هاي پيچيده و منطقي  برخوردار است. اين تيپ افراد  مي تواند با کمک گرفتن از  خلاقيت خود سيستم هاي جديدي طراحي و اجرا نمايند 
  • تيپ شخصيتي INTP  :  اين تيپ شخصيتي توانايي قابل توجهي  در تحليل مسايل و ارائه راه حل هاي مبتکرانه دارد که  از ملزومات اين حرفه به حساب مي آيد . اين تيپ افراد از انجام کار هاي فني و حل مسايل پيچيده لذت مي برند.
  • تيپ شخصيتي ISTJ :   اين تيپ شخصيتي از دقت بالايي در انجام امور برخوردار هستند  و همچنين داراي مهارت هاي فني خوبي مي باشند. اين افراد غالبا  زمان زيادي را براي انجام کارهاي خود صرف مي کنند .
  • تيپ شخصيتي ISTP :  اين تيپ شخصيتي به رشته هاي فني مهندسي و پي بردن به  چرايي و چگونگي کارها علاقه دارند. اين افراد  مشاهده کننده هاي خوبي هستند  و به جزئيات و وقايع  توجه زيادي دارند. استفاده از تحليل هاي منطقي به خوبي در کار اين تيپ شخصيتي مشهود است.

 با توجه به بازار کار بسيار مساعد اين رشته در سال هاي اخير، دوره هاي آموزشي مهندسي شبکه |  MCSE با استقبال بسيار زياد فراگيران مواجه شده است و مراکز معتبر آموزشي زيادي اقدام به برگزاري دور هاي آموزشي مهندسي شبکه | MCSE کرده اند . يکي از اين مراکز ، مرکز آموزش مجازي پارس است که با ارائه بسته آموزشي فراگيران را درسيدن به اهدافشان ياري مي رساند .

با توجه به فوايد و مزاياي ياد شده گذراندن دوره هاي آموزشي مهندسي شبکه | MCSE به کليه علاقه مندان واجد شرايط توصيه مي شود .

مدرک MCSE

 

تيپ-شخصيتی-مناسب-برای-شغل-مهندسی-شبکه-MCSE

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.