آشنایی با دوره مدیریت منابع انسانی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

آشنایی با دوره مدیریت منابع انسانی

درباره دوره

تعریف مدیریت منابع انسانی
از میان وظایف مختلفی مدیریتی مسئولیت مجموعه فعالیت ها و روش های مربوط به کارکنان سازمان را بر عهده دارد. یا به عبارتی دیگر مدیریت منابع انسانی قرار است کمک کند تا سازمان، در راستای زمانی بلند مدت با کمترین هزینه از بالاترین کارایی را از اعضا برای حرکت در راستای هدف استراتژیک سازمان، کسب نماید.
واحد منابع انسانی در یک سازمان وظیفه مدیریت با ارزش ترین دارایی کارمندان را برعهده دارد. مهمترین عامل منابع انسانی به عنوان یک رابط میان کارکنان و مدیریت است. تیم منابع انسانی باید در جریان برنامه های انگیزشی ، به دنبال حفظ نرخ و نگهداری کارکنان خود باشد و میان کارکنان و سازمان یک پیوند و تعلق قوی برقرار سازد. با ارزش ترین دارایی یک سازمان است و این وظیفه واحد است که این دارایی را با ارایه برنامه های آموزشی تقویت کرده و اطمینان یابد.
باید همواره در راستای سیاست‌های کلی  سازمانی  باشد، که این امر ممکن است همیشه هم اتفاق نیوفتد، ولی واحد باید همواره به دنبال کاهش این تمایزات میان علایق و اهداف بوده به طوریکه همه‌  افراد خود را در  موفقیت سازمان شریک کنند.

وظایف منابع انسانی:

- کمک به استفاده بهینه و مدیریت استراتژیک منابع انسانی
- فرایند جذب نیروی انسانی
- شناخت و مدیریت فرهنگ سازمانی
- سازگاری کارکنان جدید با سازمان و فرهنگ سازمانی
- تجزیه و تحلیل شغل و طراحی نظام حقوق و دستمزد و جبران خدمات کارکنان
- آموزش کارکنان و تلاش برای ارتقای دانش و مهارت آنان
- حفظ و تقویت انگیزه کارکنان
- بهبود کیفیت زندگی کاری کارکنان
- ایجاد حس امنیت شغلی برای همکاران شایسته و توانمند
- تدوین شاخص های عملکردی و عملیاتی 
- گزارش آیین نامه ها و قوانین اداری و ستادی سازمان
- مدیریت فرایند استعفا و ترک سازمان
هدف رشته تعیین سیاست‌ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه‌هایی از فعالیت‌ کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عملکرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمان می باشد.

ثبت نام دوره مدیریت منابع انسانی HRM

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.