آشنايي با نقاشی مداد رنگي

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.


آشنايی با نقاشی مدادرنگی


مداد رنگی

مداد رنگي نوعي مداد است که اثر رنگي برکاغذ به جاي مي گذارد . مغز استوانه اي شکل  بيشتر انواع مداد رنگي از ترکيب رنگدانه ، موم و نوعي خاصي از خاک رس به نام کائولين تشکيل شده است . 

خرید دوره آشنایی با نقاشی مداد رنگی 


نقاشي با مداد رنگي به دليل ماهيت و ويژه گي هاي خاص مداد رنگي يکي از سريع ترين ، ساده ترين و  به تبع پرکاربردترين  و مجبوب ترين تکنيکها نقاشي به شمار مي رود . مداد رنگي ها برخلاف مداد هاي سياه از نظر نوع به دسته هاي زيادي تقسيم نمي شوند .  تنها تقسيم بندي مداد رنگي ها با توجه به خشک و يا چرب بودن مغز آن ها است . مداد رنگي ها داراي ويژه گي هاي خاصي مانند قابليت حمل آسان ، استفاده آسان ، پاک شدن آسان و غيره  هستند که منجر به افزايش ميزان کاربرد آن ها شده است .

يکي ديگر از ويژه گي هاي نقاشي مداد رنگي قابليت استفاده بر روي انواع مختلف کاغذ با انواع مختلف بافت مي باشد ، البته به جز کاغذ هاي گلاسه . مناسب ترين انواع  کاغذ براي نقاشي مداد رنگي عبارتند از کاغذ بوچر ، کاغذ اشتنباخ  فابريانو ، کانسون و بسياري انواع ديگر که با توجه به طرح مورد نظر انتخاب مي شوند .

تجهيزات مورد نياز براي نقاشي مداد رنگي عبارتند از کاغذ يا مقوا در ابعاد مورد نظر ، تخته شاسي مناسب، مداد رنگي در رنگ هاي متنوع ، مدل نقاشي ، پاکن و تراش .نقاشي با مداد رنگي عليرغم سرعت بالا ، سهولت کاربرد و تجهيزات  ساده و ابتدايي  در صورت  اجراي حرفه  اي مي تواند به يکي از زيباترين تکنيک هاي هنر نقاشي تبديل شود .
 

مداد-رنگی
 

کاربردهای نقاشی مداد رنگی 

نقاشي با مداد رنگي علاوه بر اين خود به عنوان يک هنر مستقل ارزشمند به شمار مي آيد در بسياري از رشته هاي ديگر نيز کاربرد دارد .به عنوان مثال طراحان لباس در طراحي هاي اوليه خود با استفادهاز مداد رنگي ايده خود را در معرض نمايش خواهند گذاشت . طراحان دکوراسيون داخلي ، معماران ، گرافيست ها و کليه افرادي که با مبحث طرح و رنگ درگير هستند نيازمند آشنايي با اصول و تکنيک ها نقاشي مداد رنگي هستند . 
 

سبک های مختلف نقاشی مدادرنگی

هنر نقاشي بامداد رنگي داراي دو سبک اصلي است که درادامه به صورت مختصر به آن ها اشاره خواهيم کرد :

سبک خطي 

سبک خطي شامل استفادهاز خط و خطوط در جهات متفاوت است . اين خطوط مي توانند به صورت مورب ، موازي ، روي هم رفته و غيره به منظور ايجاد طرح اصلي و با توجه به سليقه و مهارت نقاش به کار برده شوند .

سبک سايه پردازی  

سبک سايه پردازي در اين روش خط و خطوط ايجاد شده بوسيله مداد به صورتي در يک جهت و کنار هم قرار مي گيرند که در هم محو شده و اثري از آنها به چشم نخورد . دراين سبک حجم ، بعد و غيره را با استفاده از کم و زياد کردن شدت رنگ و نو ر به تصوير مي کشند .  

آشنايي با رنگ ها  

يکي از مباحث مهم در نقاشي مداد رنگي آشنايي با رنگ ها است . در ادامه به معرفي رنگها ي گرم و سرد و زيرمجموعه هاي آن ها خواهيم پرداخت .

رنگ هاي آبي ، سبز و فيروزه اي خانواده رنگهاي سرد هستند و رنگ هاي قرمز زرد و نارنجي خانواده رنگ هاي گرم هستند. رنگ هاي سرد به صورت کلي داراي خاصيت آرامبخش هستند و رنگ هاي گرم نشان دهنده هيجان و شورو التهاب هستند . دسته سوم رنگ ها شامل رنگ هايي مانند سفيد ، سياه و خاکستري هستند که به آن ها رنگ هاي خنثي مي گويند .

رنگ هاي خنثي در ترکيب با رنگ هاي خانواده گرم و سرد ترکيب هاي بسيار خوبي مي شوند .

آموزش آشنایی با نقاشی مدادرنگی
 

آشنايي-با-رنگ-ها  


آموزش نقاشی مداد رنگی 

براي خلق آثار ارزشمند با استفادهاز مداد رنگي بايد تکنيک هاي رنگ آميزي با مداد رنگي ، اصول رنگ آميزي بامداد رنگي و چگونگي سايه زدن با مداد رنگي آشنايي پيدا کرد . در ادامه به آموزش گام به گام نقاشي مداد رنگي خواهيم پرداخت .

در اولين مرحله به تهيه تجهيزات مورد نياز خواهيم پرداخت ، همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم تجهيزات نقاشي مداد رنگي بسيار ساده و عموما در دسترس همگان قرار دارد . انتخاب مدلي يکي ديگر از مراحل نقاشي است . دراين مرحله با توجه به توانايي و ميزان تبحر در طراحي طرح به انتخاب يک مدل مناسب خواهيم پرداخت .  لازم به ذکر است هبه مبتديان توصيه مي شود مدل انتخابي را از مدل هاي اجرا شده با تکنيک مداد رنگي باشد زيرا انتقال و تبديل تکنيک هاي مختلف در اين مرحله براي فراگيران دشوار خواهد بود .

مر حله بعد طراحي مدل انتخابي است. استفاده خطوط شطرنجي بوسيله يک  مداد بسيار کمرنگ مي تواند مراحل طراحي را براي شما آسان تر کند و دقت کار را افزايش دهد . پس از اتمام مراحل کشيدن طرح اوليه و پاک کردن خطوط شطرنجي اضافه نوبت به رنگ کردن طرح مورد نظر مي رسد .

يک از اصول رنگ آميزي با مداد رنگي استفاده از رنگ هاي روشن در مرحله اول رنگ آميزي است  استفاده از رنگ هاي روشن در مراحل اوليه کار کمک مي کند نقاشي تميز تر و شفاف تر اجرا شود و از آن گذشته امکان استفاده از رنگ هاي تيره رو رنگ هاي روشن وجود دارد در صورتي که برعکس اين قضيه کار را بسيار دشوار خواهد کرد . تاثير استفاده از رنگ هاي تيره روي رنگ هاي روشن بسيار خوب و موثر است در حاليکه استفاده از رنگ هاي روشن رو رنگ هاي تيره به منظور روشن تر کرد ن تن رنگ کاري بسيار دشوار و در برخي موارد ناممکن است .

همانطور که گفتيم ابتدا بايد روشن ترين قسمت هاي طرح   را رنگ آميزي کرده . در صورتي که رنگ مورد نظر ايجاده نشده باشد مي توان مرتحل رنگ آميزي را دو يا سه با تکرار کرد . در اولين مرحله رنگ آميزي تنها قسمتهاي برجسته بافت کاغذ رنگ مي شوند در صورتي که با توجه به طرح  نقاشي نياز به حفظ بافت کاغذ  داريم براي تيره تر کردن رنگ قسممت هاي مورد نظر بايد مراحل رنگ آميزي را در چند نوبت و با ميزان فشار کم بر سطح کاغذ تکرار کرد . در صورتي که باتوجه به طرح مورد نظر نيازي به حفظ بافت کاغذ نيست مي توان با اعمال فشار بيشتر بر سطح کاغذ رنگ هاي پرنگ تري به دست آورد . در مرحله بعد مي توان اقدام به  رنگ آميزي قسمت هاي تيره طرح کرد .

در رنگ آميزي با مداد رنگي مانند ساير تکنيک ها براي نشان دادن برجستگي هاي طرح از رنگ هاي و سايه هاي روشن تر استفاده کرده و به منظور نشان دادن عمق طرح از طيف رنگ هاي تيره استفاده مي شود .

به طور کلي با تمرين و تکرار مي توان هر مهارتي را پرورش داد اما استفاده از راه کارهاي اصولي و حرفه اي و آشنايي با اصول و مباني حرفه اي زير نظر اساتيد مجرب و ياار طريق آموزش هاي اصولي مجازي مي تواند تاثيرا چشمگيري در نتيجه کار به جاي گذارد .
 

دوره هاي آموزشي آشنايي با نقاشي مدادرنگ 

باتوجه به به اين که تکنيک نقاشي مدادرنگي يکي از محبوب ترين تکنيک هاي هنر نقاشي به شمار مي رود و از آن جا که اين آشنايي و آموزش نقاشي مدادرنگي در بسياري ديگر از شاخه مورد نياز و استفاده است دوره هاي آموزشي نقاشي مدادرنگي با استقبال چشمگير علاقه مندان مواجه شده است ، در اين راستا مراکز آموزشي نعتبر زيادي اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي نقاشي مدادرنگي نموده اند . يکي  از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است . مرکز آموزش مجازي پارس  با ارائه بستهاي آموزشي نقاشي مداد رنگي علاوه بر آموزش اصول و مباني نقاشي مداد رنگي اقدام به ارائه مدرک معتبر نقاشي مداد رنگي نموده است ، درنتيجه فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزش نقاشي مدادرنگي اين مرکز علاوه بر کسب دانش و مهارت نقاشي مداد رنگي موفق به اخذ مدرک معتبر نقاشي مدادرنگي نيز خواهند شد . در ادامه به برخي از مهمترين سرفصل هاي دوره هاي آموزشي نقاشي مداد رنگي اشاره خواهيم کرد :

  • آشنايي با ابزار و وسايل طراحي
  • آشنايي با  اصول مقدماتي طراحي
  • آشنايي با انواع مداد رنگي
  • آَشنايي با انواع اشكال هندسي و غير هندسي
  • آشنايي با مباحث طبيعت، طبيعت بي جان، آناتومي انسان و حيوان
  • آشنايي با مداد رنگي
  • آشنايي با  انواع مدادرنگي (چرب و خشك)
  •  آشنايي با مفهوم رنگ هاي سرد و گرم
  • آشنايي با مفهوم رنگ هاي خنثي
  • آشنايي با مفهوم رنگ هاي مكمل
  • آشنايي با تکنيک هاي اجراي مداد رنگي روي مقواي سفيد
  • آشنايي با مفهوم سايه روشن و آموزش سايه زدن بامداد رنگي 
  • آشنايي با انواع سبك هاي هنري مرتبط با مداد رنگي

مدرک آشنایی با نقاشی مداد رنگی
 

دوره-هاي-آموزشي-آشنايي-با-نقاشي-مدادرنگ 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.