آشنایی با عکاسی دیجیتال

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

 

عکاسی چیست ؟

عکاسی به معنای شیوه عکاسی و عکسبرداری است در بسیاری از زبان ها به عکاسی فوتوگرافی (Photography) می گویند. نقش نور به عنوان عنصر اصلی ساخت یک عکس در واقع به تصویر تشکیل شده است اشاره می کند. روش عکس و عکسبرداری را عکاسی می گویند و به عنوان یک شغل یا حرفه عکاس گفته می شود. فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است.


خرید دوره آشنایی با عکاسی دیجیتال 

عکس به معنی ثبت یک تصویر است که در دو قسمت بدست می آید :

1- گرفتن عکس به وسیله دوربین و ثبت آن روی فیلم

2- نمایش دادن تصویر مخفی ایجاد شده از دوربین عکاسی

عکاسی دارای سه جنبه علمی، صنعتی و هنری است ، به عنوان یک پدیده علمی تاسیس شد. در عکاسی آنالوگ ، باید تمامی تدبیرات از جمله : اصلاح رنگ، نور و کنتر است را قبل از نور دهی انجام داد.

عکاسی دیجیتال به روش ثبت تصاویر به وسیله دریافت و ثبت نور بر روی سطح حساس به نور سنسور الکترونیکی گفته می شود. نقش های نوری بازتابیده  شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور سنسور تاثیر می گذارد و باعث ذخیره تصاویر می گردد.
 

عکاسی-چیست


انواع عکاسی :

-    عکاسی کوبیسم (cubism) : به معنای مکعب گرایی است و پیکاسو را می توان از پیش قدم های این سبک در نقاشی می باشد. این شیوه یا سبک حاصل دید خود به جهان هستی است  و به نوعی حاصل متفاوت دیدن می باشد. در این سبک عکاسی معمولا در نگاه اول یک فضای گیج کننده به نظر می آید که با دقت می توان به قصد عکاس از آن عکاس پی برد.

-   عکاسی انتزاعی (Abstract) : عکاسی انتزاعی رابطه مستقیمی با تخیل عکاس دارد و به عبارتی دیگر به صورت واقعی در طبیعت و جهان بیرون دیده نمی شود. عکسی که به عنوان عکس انتزاعی میبینیم ، در واقع خیالی می باشد که عکاس با کمک کادر بندی مخصوص تصویری متفاوت است  و با تخیل و دید عکاسی رابطه مستقیمی دارد.

-    عکاسی ماکرو (Macro) : عکس های ماکرو به تصویر کشیدن سوژه هایی است که به چشم قابل دیدن نباشد. برای عکاسی ماکرو لنزهای مخصوصی وجود دارد که اجازه زوم بسیار زیاد بر روی سوژه را به عکاسی می دهند.

-    عکاسی معماری (Architecture) : عکاسی معماری شامل عکاسی از ساختارها ها و بناهاست که دید ذوق عکاس در ثبت عکس ها مهم تر از هر چیزی در عکاسی می باشد.

-    عکاسی صنعتی (Industrial) : عکاسی صنعتی به معنی ثبت عکس از محصولات و خدمات یک شخص می باشد که بدون تغییر دادن در اصل سوژه ثبت می شود.

-    عکاسی تبلیغاتی (Commercial) : عکاسی تبلیغاتی یکی از روش های رایج بازاریابی است. بدین صورت که عکاسی شامل بهترین حالت دیده  شدن یک محصول است و هدف عکس جذب مشتری است.

-    عکاسی فاین آرت (Fine art) : به عکس هایی که هنری گرفته شده باشد عکاسی فاین آرت می گویند . این سبک عکس گرفتن هدف انتقال دید شخصی و استایل خاص هنرمند به مخاطب است.

-    عکاسی طبیعت بی جان (Still Life) : عکاسی استیل لایف ، عکس هایی که از طبیعت و از اشیای بی جان و یا بی حرکت گرفته می شود. این سبک عکاسی نیاز به نور سنجی دقیق و کادر بندی و ترکیب بندی ماهرانه دارد.

-    عکاسی پرتره (Portrait) : عکاسی پرتره از چهره انسان می باشد. کادر بندی و نور پردازی از ضروری ترین ویژگی های اثر گذار در زمینه عکاسی پرتره است. عکاسی پرتره می توانند مخلوطی از چهره سوژه و عکاسی فاین آرت باشد.

نور پردازی های گوناگون و معروفی برای عکاسی پرتره مانند پروانه ای ، نیم سایه و .... وجود دارند که هر سبک خاصی از نور پردازی را دارا می باشد.

-    عکاسی مد (Fashion) : این سبک عکاسی به عنوان عکس های تبلیغاتی است که شامل مد و لباس و زیبایی های دیداری انسان است. عکاسی مد از سبک های پر هزینه می باشد. در این سبک معمولا از لنزهای تله  استفاده می شود.

-    عکاسی حیات وحش (Wild life- Nature) : عکاسی از طبیعت و موجودات زنده را عکاسی حیات وحش می نامند.

-    عکاسی خیابانی (street) : این سبک از عکاسی از اتفاقات ریز و درشت و اتفاقات جامعه که نظر عکاس را به خود جلب می کند، عکاسی خیابانی می گویند.

-    عکاسی خبری (Photojournalism) : عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم به عکس هایی گفته می شود که هدف اصلی عکاس از عکس ها رساندن خبری است. عکس ها ممکن است به صورت تک عکس یا یک مجموعه عکس نشر پیدا کنند.

-    عکاسی لند اسکیب (Landscape) : عکاسی از مناظر می باشد که با لنزهای واید عکسبرداری می شود. این ناظر می توانند عکاسی از طبیعت یا منظره ای از شب یا منظره چشم انداز دیگری باشد عکاسی لند اسکیب گفته می شود.

-    عکاسی نجومی (Astro) : عکس هایی که به وسیله دوربین یا تلسکوپ گرفته می شود . عکاسی از رد ستاره ها را می توان زیر شاخه عکاسی نجومی دانست که خلق شده از ترکیب تعداد زیادی عکس به مسافت های زمانی کم از یکدیگر است.

آموزش آشنایی با عکاسی دیجیتال 
 

انواع-عکاسی


تکنیک های عکاسی دیجیتال :

- نور ماشین ها در اتوبان : عکاسی با نوردهی طولانی تکنیکی است پیشرفته که با حمل سه پایه همراه است. عکاسان برای عکس گرفتن از این نوع تکنیک باید در ارتفاعی ایستاده و با توجه به حرکت ماشین ها و با استفاه از سه پایه دوربین عکاسی، عکس خود را ثبت کنند.

-    عکس ماکرو دقیق و با ظرافت : در این نوع عکاسی باید سوژه اصلی را پیدا کنید. گل ها و حشرات سوژه های مناسبی برای عکاسی ماکرو هستند.

-    عکس حرفه ای از غروب : موقعیت مناسب که غروب خورشید در آن پیدا است ، با توجه به موقعیت مکانی مناسب و در نظر گرفتن وضعیت آب و هوا، یک عکس حرفه ای از غروب می توان گرفت. می توان به شیوه HDR  هم عکاسی گرفت.

-    عکاسی پرتره سیاه و سفید : یک سوژه جذاب پیدا کنید ، عکس مورد نظر از چهره طبیعی مدل باشد به این باید توجه کرد نور طبیعی در این بخش باید ساده باشد. گاهی اوقات جرات فلش زدن هم  داشته باشید.


نکته مهم در عکاسی دیجیتال :

نکات عکاسی که با رعایت کردن آن ها می توانید بهترین عکس های دیجیتالی را داشته باشید

1- همیشه تنظیمات (Setting) دوربین را ریست (Reset) کنید :

گاهی اوقات به دلیل نامناسب بودن عکس ها کیفیت عکس از بین می رود ، با یک تنظیم مناسب، تنظیمات دوربین را ریست کنید تا بهترین کیفیت عکس را داشته باشید.

2- کارت حافظه دوربین را فرمت کنید :

با فرمت کردن کارت حافظه دوربین ، تمامی اطلاعات کاملا پاک می گردد و دوربین برای ذخیره عکس های جدید آماده می شود. اما پاک کردن عکس ها به صورت جدا جدا یا گروهی کل حافظه پاک نمی گردد. (با پاک کردن تمامی اطلاعات عکس در حافظه پاک نمی گردد و بعضی اطلاعات روی حافظه باقی می ماند)


نکات جالب عکاسی دیجیتال :

- عکاسی در مناظر همراه با ابرها باشد زیرا زیبایی خاصی به مناظر می افزاید.

- سوژه های زیبایی انتخاب کنید زیرا جذابیت و زیبایی خاصی به عکس می دهد.

- استفاده از لنز 10 mm برای عکس گرفتن جالب تر است.  


دوره آموزش عکاسی دیجیتال :

در گذشته عکس ها با دوربین ابتدایی و تجهیزات کم تولید می شد ولی امروزه عکاسان حرفه ای با قابلیت های بیشتری از دوربین عکاسی برخوردار هستند که قابل مقایسه با دوران گذشته نیست. فرد علاقمند به عکاسی با گذراندن دوره آموزش عکاسی دیجیتال پیشرفته می تواند از تمامی تکنیک های عکاسی بهره کامل را ببرد ، مرکز آموزش مجازی پارس تمامی اطلاعات علمی و فنی و هنری مورد نظر در رشته عکاسی که همراه با ارائه مدرک است را در اختیار دانشپذیران می گذارد.
 

مدرک آشنایی با عکاسی دیجیتال 
 

دوره-آموزش-عکاسی-دیجیتال

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.