حسابداری مقدماتی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

انواع حسابداری :

حسابداری انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها در تمامی موسسات و واحدهای تجاری، از جمله دولتی و خصوصی به کار گرفته می شود و افراد می توانند در شاخه های زیر مشغول به کار شوند عبارتند از :
حسابداري مالي ( عمومي) : 
در حسابداری مالی تمامی گزارش ها و صورت حساب های مالی تهیه می گردد در اصل رشته های حسابداری ، حسابداری مالی یا عمومی است که بیشتر موسسه های بازرگانی از آن استفاده می کنند. مانند شرکت های و موسسات تجاری و غیرانتفاعی.
• حسابداري دولتي: 
در حسابداری دولتی که موسسات و شرکت ها از آن استفاده می کنند چگونگی ثبت و نگهداری حساب ها است. ریسک در چنین شرکت ها و یا سازمان ها می تواند موقعیت شرکت را به خطر بیندازد پس تجربه در چنین شاخه حسابداری نیاز است. پس  در همه سازمان ها و ادارات دولتی شخص به عنوان حسابدار مشغول به کار است.
• حسابداري صنعتي (قيمت تمام شده): 
حسابداری صنعتی به این معناست که در هر واحد از یک محصول نحوه محاسبه قیمت تمام شده در مراحل تولید تنظیم می شود.
همانند بخش های صنعتی و شرکت های تولیدی.
حسابداري مالياتي:
 در حسابداری مالیاتی با توجه به میزان مالیات بر درآمد موسسات و با توجه به قوانین و مقررات مالیاتی تایید می گردد. دقت شود که مالیات در تمامی کشورها انجام می گیرد، غلبه داشتن بر قوانین مالیاتی حاکم می توانند در داشتن یک موقعیت شغلی کمک بسیاری نماید. مانند ادارات دارایی.
• حسابداري بودجه اي:
 شرکت ها و موسسات با توجه به درآمد در آینده می توانند فعالیت های مالی و مقایسه بودجه تنظیم شده را تهیه و تنظیم نمایند و نتیجه واقعی بدست آمده از عملیات مالی را مورد بررسی قرار دهند.
در رشته حسابداری بودجه تمامی روش های آموزش داده شده است.
• حسابرسي: 
تهیه و تنظیم مدارک و گزارشات مالی یک شرکت نسبت به درستی آن ها به وسیله حسابرسی ها قابل انجام است. اغلب حسابرسی ها در دو بخش انجام می گیرد.
بخش اول به وسیله حسابرسان عضو موسسه انجام می شود و در بخش دوم حسابرسی ها توسط حسابداران مستقل حرفه ای که وابسته به موسسه نمی باشند انجام می گیرد.
حسابرسی در حل مسایل برنامه ریزی ، کنترل و تصمیم گیری کمک می نمایند را خدمات مشاوره مدیریت می نامند.
در اصل حسابرسان مستقل رابط بین صاحبان شرکت و هیات مدیره شرکت می باشند.
• حسابداري سيستم ها: با توجه به نوع کارکرد و عملکرد شرکت ها ، سیستم حسابداری مورد نظر داده می شود. یک سیستم مناسب برای هر موسسه با توجه به سرمایه آن موسسه است. سیستم های حسابداری ارایه شده ، گردش کارها را مشخص می نماید.
• حسابداري موسسات غير انتفاعي: در سیستم حسابداری، سیستم های عملیات حسابداری سازمان های غیرانتفاعی ، به کار گرفته می شود مانند موسسات آموزشی.

• حسابداري اجتماعی:
رشته حسابداری جز رشته هایی می باشد که بسیار پر درآمد است زیرا نیاز هر شرکت و موسسه یا سازمان داشتن حسابدار یا حسابداران زیادی است. 
حسابداری اجتماعی برای محاسبه هزینه ها و محاسبه های اجتماعی که در گذشته غیرقابل محاسبه به حساب می آمد مورد استفاده قرار می گیرد و شامل هزینه و  گزارشگری برنامه های اجتماعی و فعالیت های عمومی شرکت است.
به عنوان مثال رشته حسابداری اجتماعی شامل محاسبه ترافیک بخش های پرجمعیت یک کشور اشاره کرد که دولت آن می توان با استفاده از آن ، راه استفاده از منابع حمل و نقل را جهت تسهیل کار تجارت و تامین محیط زیست مناسب برای ساکنین منطقه بسازد.

رشته حسابداری مقدماتی لازمه آن گذراندن دوره های آموزش حسابداری است.

رشته حسابداري موضوع اصلی اين رشته : 

حسابداری یک روش سیستمی است که در روش جمع آوری ، طبقه بندی، ثبت، خلاصه نمودن اطلاعات و تهیه گزارش های مالی و صورت های حسابداری در شکل ها و مدل های خاص انجام می گیرد تا افراد که درون سازمان مثل مدیران سازمان و یا بیرون از محیط سازمان مثل بانک ها ، مجتمع عمومی سازمان بتوانند از این اطلاعات سود برده و استفاده کنند.
 افرادی که به دانشگاه نرفته اند یا کارش دفتردار است یا حسابدار.

توانایی یک حسابدار باید دقیق و منظم باشد تا در محاسبات حسابداری و جمع بندی ارقام و اعداد اختلال پیش نیاید.

بازار کار رشته حسابداری :

بر اساس تحقیقات به عمل آمده می توان گفت، افرادی که دوره های آموزشی حسابداری را یا فارغ التحصیل رشته حسابداری باشند بیشتر اعتماد به نفس دارند تا در بازارکار حضور پیدا نمایند.
به عنوان نمونه نتیجه یک تحقیقات در دانشگاه کلمبیا در دهه 70 به بعد شرکت های موفق، شرکت هایی بوده اند که مدیر آن ها دوره دیده بود و تحصیلات مالی داشت.
زیرا اطلاعات مالی نقش مهمی در تصمیم گیری شرکت ها دارد.

حسابداری مالی :

مهمترین وظیفه یک سیستم حسابداری سامان دهی و یکپارچه سازی اطلاعات و جمع آوری شاخصه های کمی از کارکرد داخلی و ارتباطات خارجی سازمان، مهم ترین وظیفه یک سیستم حسابداری است.
در تعریفی دیگر از حسابداری مالی می توان این گونه بیان نمود که اطلاعات مالی در چارچوب یا قالب های سود و زیان برای استفاده از مدیران درون شرکت و مدیران گزارش دهی به سهامداران، سازمان های دولتی جمع آوری، تحلیل و ارایه می کند.

آموزش حسابداری :

دوره آموزش حسابداری شامل آموزش حسابداری مالی می باشد. چون یک حسابداری درآمد خوبی نسبت به کار خود دارند و تعداد علاقمندان این رشته زیاد است.
 آموزش حسابداری سبب تعلیم دیدن حسابداران تازه به کار، یا کمک حسابدار یا حرفه ای می شود . دوره حسابداری با توجه به سیستم بازار کار ، تقاضای کار همیشه و همیشه در حال افزایش است. 
دوره های حسابداری شامل : آموزش حسابداری مالی ، حسابداری مالی خدماتی ، حسابداری مالی بازرگانی  و زیر شاخه های دیگر حسابداری می باشد.

دوره حسابداری مقدماتی از گرایش های مالی است

دوره آموزش حسابداری :

مرکز آموزش مجازی پارس هدف از ارایه دوره آموزش حسابداری به علاقمندان را فقط برای پیشرفت شما ارایه کرده است که بعد از گذراندن دوره آموزش بتوانید وارد بازار کار گردید. 
این دوره آموزش حسابداری تعاملی ، دانش محور که علاقمندان را آماده ورود به کار خواهد کرد .
افراد بعد از گذراندن دوره می توانند با کارکرد و عملکرد و نحوه عملیات حسابداری یک شرکت آشنا شوند و با نحوه تهیه صورت های مالی و بستن حساب ها آشنا شوند.
با مراجعه به موسسه های معتبر می توانید دوره آموزش حسابداری را بگذرانید و بعد از پایان دوره ، پارس به شما مدرک دوره آموزش حسابداری یا گواهینامه حسابداری اعطا می نماید.
افراد در شرکت ها و شرکت های حسابداری به عنوان حسابدار می توانند تهیه گزارشات سود و زیان، صورت تغییرات سرمایه، ترازنامه ها، تهیه صورت مغایرت بانکی، محاسبات حقوق، دستمزد، اظهار نامه های مالیاتی، تحریر دفتر روزنامه کل و ... را انجام داده و مشغول کار شوند.
دوره آموزش حسابداری برای کسانی که هیچ سر رشته ای از حسابداری ندارند مفید است.

در کنار کسب و کار خود دوره آموزش حسابداری را هم سپری نمایید

وظایف حسابداری :

- ثبت اسناد حسابداری در دفاتر و یا نرم افزار حسابداری
- ثبت اطلاعات کارکنان و محاسبه حقوق و دستمزد ماهیانه
- تهیه و بررسی صورت های مالی و کسب اطمینان از درستی و انطباق آن ها با قوانین و مقررات مالی و محاسباتی جاری کشور
- تهیه، سازماندهی و نگهداری گزارشات مالی قانونی
- ارزیابی عملیاتی مالی و پیشنهاد بهترین روش ها به مدیریت
- پیشنهاد روش های کاهش هزینه ، افزایش درآمد و بهبود سود
هر کسب و کاری به حسابدار با یک تیم حسابداری نیاز دارد تا هزینه ها را کنترل کند، امکان برنامه ریزی و مدیریت داشته باشد و بتواند جوابگوی ادارات و نهادهای قانونی مثل ادارات مالیات یا بیمه باشد.
 

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.