طراحی صفحات وب پیشرفته

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.


آموزش طراحی وب سایت پیشرفته :

طراحی وب سایت پیشرفته نقش بسیار مهمی در تجارت الکترونیکی دارد زیرا برای جذب کاربران مفید است. طراحی یک وب سایت، مانند یک ویترین یک فروشگاه است که مشتریان خود را به محصولات فروشگاه جلب می کند. هر چقدر که این ویترین زیبا باشد مخاطب بیشتری را نیز جذب نموده  و در انتها یک طراح در مقابله طراحی سایت ، به کاربران سایت برای رسیدن به هدفشان راهنمایی می کند.
 

خرید دوره طراحی صفحات وب پیشرفته

اصول طراحی وب سایت :

برای طراحی یک وب سایت مثل هر نرم افزار دیگری باید مراحلی را بگذراند تا علاوه بر ایجاد کردن صفحات وب، مسیر رسیدن  به هدف ها را تا حدی مشخص کند. طراحی وب سایت جزو بحث هایی است که سلیقه کاربران و طراحان کاملا بر آن ها تاثیر می گذارند. به دلیل تنوع سلیقه های کاربران ، در طراحی سایت روش استانداردی وجود ندارد، ولی نکاتی در این زمینه وجود دارد که کاربران اینترنت بر روی آن اختلاف نظر دارند.
 

اصول-طراحی-وب-سایت


قوانین طراحی وب سایت پیشرفته :

طراحی :

-    وب سایت باید جوری طراحی شود که در مرورگرهای جهان  به صورت صحیح نشان داده شوند.

-    وقتی وب سایتی برای کاربران  فارسی زبان طراحی شده است ، متن های فارسی در همه سیستم عامل ها با هر نوع تنظیم زبان قابل خواندن باشند.

-    در صورتی که سایت چند زبانه بود است ، شیوه سریعی برای انتقال دادن به صفحات باید زبان مورد نظر پیش بینی شود.

-    رنگ بندی صفحات و طراحی گرافیکی آن ها، طبق اصول و قاعده گرافیک است.

-    طراحی وب سایت به خصوص صفحه اول دارای اهمیت خاصی است زیرا کاربرانی که به صورت تصادفی وارد وب سایت می شوند باید جوری طراحی شود  تا بازدید کننده را به خود جلب کند.

-    رزلوشن صفحات وب سایت باید به صورتی انتخاب شود که مناسب با تنظیمات اکثر کاربران باشد و ترجیحا بهترین وضوح برای نشان دادن صفحات در آخر صفحه اول قید گردد.

-    برای بالا بردن جذابیت وب سایت از تصویرها، صداها و تصاویرهای متحرک استفاده گردد.

-    برای انتخاب تصاویر و شکل ها در صفحات وب از رنگ های مناسب برای وضوح صفحه نیز انتخاب شود.

-    امکان حذف کردن از نمایش فایل های چند رسانه ای وجود داشته باشد.  به عنوان مثال  چنان چه در صفحه اول وب سایت یک انیمیشن ورود (Intro) قرار بگیرد، دکمه صرف نظر(Skip) در آن پیش بینی شود.این تصاویر برای بازدید کننده بسیار مزاحم و آزار دهنده است.

-    رنگ ها ، تصاویر، و قالب صفحه و سایر اجزا صفحه با یکدیگر باید هماهنگی داشته باشند و مناسب با زمینه کاری ، اهداف کلی وب سایت  و طیف مخاطبان آن باشند.

اجزای صفحات ، عناصر مناسب وب سایت جالب را تشکیل می دهد و محتوای متناسب را به خوبی شرح می دهد و به نمایش می گذارد ، که این به آگاه کردن و درک بهتر محتوا و مطالب داخل سایت، بسیار کمک می کند.

-    در طراحی وب سایت  برای هدینگ ها (heading) از فونت sans-serif استفاده شود. این فونت در طراحی سایت بسیار راحت تر از فونت های دیگر است.

-    استفاده از 2 و یا حداکثر 3 سایز مختلف فونت و محدود کردن اندازه محتوای سایت ، خواندن مطالب را آسان تر و طراحی وب سایت را حرفه ای تر نشان می دهد.

-    طراح بر روی تبلیغات داخل سایت و تعداد آن نظارت داشته باشد. بازدید کنندگان برای دیدن تبلیغات به سایت نمی آیند، کاربران برای دیدن محتوای سایت، به سایت مراجعه می کنند.

اگر تبلیغات زیاد باشند بازدید کننده بدون وارد شدن به سایت و وقت تلف کردن از سایت بیرون می رود.  البته بسیار مهم می باشد که برای سایت تبلیغات انجام دهید زیرا باعث کسب درآمد می شود ولی اگر تبلیغات زیاد باشد باعث دور شدن از سایت می گردد و پول از تبلیغ را از دست خواهید داد.

-    صفحات وب سایت را در مرورگرها مختلف امتحان کنید. اگر وب سایت فقط بر روی یک مرورگر به نمایش درآید ، آزار دهنده خواهد بود ، زیرا هر کسی قادر به مشاهده وب سایت نخواهد بود و این به سرعت ترافیک سایت را کاهش می دهد.


تعیین کردن طراحی وب سایت متناسب و نامتناسب :

  • مهم ترین تخصص یک طراح، که یک وب سایت را از بین می برد یا ارتقا می دهد، در ارتباط است.
     
  • منوی جستجو همیشه باید در صفحه مشخص باشد، هر لینک باید دارای یک عنوان تشریحی باشد.
     
  • قرار دادن دکمه منوها که ظاهر طراحی را تغییر می دهند و مشخص می کند که کدام بخش / صفحه وب سایت به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در جایی که وب سایت تحمل کننده باشد و نیز به آن ها کمک می کند تا به طور کلی در مطالب وب سایت بیشتر تمرکز کنند.
     

تعیین-کردن-طراحی-وب-سایت-متناسب-و-نامتناسب



با هم جور کردن عناصر سایت:

  • همیشه تلاش کنید تا در تمام صفحات از یک تم خاص استفاده کنید، حتی اگر بخشی از طراحی سایت، نیازمند چندین صفحه مختلف باشد.
     
  • طراحی را بی آلایش انجام دهید: بیشتر سایت ها قالب شبیه به هم دارند. لوگوها در سمت چپ، منوها به صورت افقی یا در ستونی در سمت چپ و محتوا وب سایت هم در  مرکز توجه و در دید صفحه قرار دارند.
     
  • عامل های گوناگونی وجود دارد تا طراحی را کنترل کنیم، تنها تعدادی این کنترل ها ذهنی انجام می گیرد .
     
  • آناتومی و ساختار صفحه وب سایت را ساده و به صورت ذهنی قرار دهید.
     
  • تا آنجایی که در توانتان است همه چیز را ساده نگه دارید . اصلا نباید سایت را زیادی شلوغ کنید. تا جایی که ممکن است مراجعه کنندگان را گیج نکنید که سراغ سایت های دیگر بروند.
     
  • اطلاعات بیش از حد کاربر را مجبور می کند که به سایت دیگر مراجعه نکند. از سفید نگه داشتن سایت هراس نداشته باشید، ولی زیاده روی در سادگی نکنید که مطالب مهم را پاک کنید.

آموزش طراحی صفحات وب پیشرفته


طراحی یکپارچگی :

طرح یکپارچگی ، طراحی می باشد که در جز به جز عوامل طراحی سایت نمایان نمی شود، بلکه به صورت  کلی حاضر می شوند. همه عوامل در وب سایت باید به صورت متحد با هم در ارتباط باشند به طوری که منظم به چشم آید.

  
نکات مهم در طراحی سایت :

هدف سایت را مشخص کنید. زمانی که هدف مشخص باشد طراحی با ارزش تر می شود و کاربر باید از تمام اهداف خود آگاهی داشته باشد. می توانید برای سایت یک راهنما باشید تا به یک طراحی سایت پیشرفته دست یابید.

در طراحی، سبک نگارش بسیار مهم است ، این شیوه باید ثابت باشد و مخاطب به راحتی با نگارش سایت ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال یک شیوه سازمانی برای موسسه خود انتخاب کنید، این شیوه بسیار موثر است که یک تصویر در ذهن مخاطب شما نگه می دارد در اصل یک نوع برندینگ را در وب سایت خودتان شروع کرده اید.

افراد بسیاری وجود دارد که در شبکه های اجتماعی حضور پر رنگی دارند. این یک مزیت عالی است که مخاطبان خود را از طریق شبکه های اجتماعی افزایش دهید. علاوه بر بروز رسانی (update) سایت در شبکه های اجتماعی هم به روز باشید تا آمار بازدید کنندگان سایت بیشتر می شود.


-    برنامه نویسی front-end  و برنامه نویسی back-end :

پردازش یک صفحه وب در وب سرور ممکن است تنها چند میلی ثانیه طول بکشد و حتی یک مرورگر به تواند یک صفحه را فقط در چند ثانیه بازدید کند، باز هم به عملکرد  و مسایل مربوط به برنامه نویسی back-end و front-end توجه داشته باشید.

طراحی front-end (طراح وب) به معنای کسی که فقط وب را طراحی می کند. طراح وب فقط طراحی سایت، ظاهر وب سایت و دیزاین (Web deign) را بر عهده دارد.


زیر مجموعه frond-end :

  •  ui/ux design محسوب می گردد.
     
  • هر چیزی که با ایده های کاربر از جمله طراحی ها و زبان های برنامه نویسی مثل html.css و یا JavaScript درگیر باشد را front-end می گویند.
     
  • طراحی back-end (توسعه دهنده) شخصی که کد نویسی سایت را بر عهده دارد گفته می شود ، که قسمت های مختلف وب را از بانک های اطلاعاتی داخل وب می گیرد تا کد نویسی وب سایت را انجام دهد که همگی در پشت صحنه طراحی وب سایت انجام می شود به همین خاطر back-end  گفته می شود.
     
  • کار back-end  نیز، اساسا شیوه فعالیت، به روز رسانی و تغییرات سایت است و چیزهایی است که برای کاربران سایت قابل مشاهده نیست چون مستقیم با سرور در ارتباط است.
     
  • هر کسی که بتواند هم کار دیزاین سایت و کد نویسی سایت را انجام دهد به آن fullstack.ITPRO  می گویند.  
     

Cms چیست؟

نرم افزار مدیریت محتوا یا Content Management System برنامه ای می باشد که به طور صحیح از ایجاد، مدیریت و بروز رسانی یک وب سایت پشتیبانی کرده و تمام ابزارهای مورد نیاز را برای مدیریت یک وب سایت را در بهره می گیرد.
 

Cms-چیست

 
انواع cms چیست ؟

-    Drupal

-    Joomla 

-    Word press


دانشپذیران که می خواهند به صورت کامل طراحی وب سایت را یاد بگیرند می توانند با خرید پکیچ دوره آموزش طراحی صفحات پیشرفته از مرکز آموزش مجازی پارس به صورت پیشرفته و در کمترین زمان دوره آموزش طراحی سایت پیشرفته را یاد بگیرند و به آن مسلط شوند.

مدرک طراحی صفحات وب پیشرفته

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.