نماینده فروش

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

امروزه آموزش با شیوه های نوینی ارائه میشود و یکی از این شیوه ها آموزش مجازی میباشد که از جهات مختلفی همچون صرفه جویی در زمان و مکان به صرفه میباشد. نخستین گام در راستای آموزش مجازی را میتوان فرهنگ سازی ،ایجاد اعتماد و باور مردم نسبت به کیفیت بالای آموزش و مدرک آن عنوان کرد. این مرکز با بیش از ۱۰۰ مدرس و اعضای هیئت علمی دانشگاه قرارداد همکاری در جهت تدوین محتوا اعم از جزوات درسی ، امکانات مولتی مدیا و همچنین ضبط فیلم های آموزشی نموده است .
در حال حاضر مرکز پارس با اخذ مجوزهای لازم اقدام به آماده سازی بیش از 4۰۰ دوره ی آموزشی در شاخه های مختلف علمی نموده است. یکی از این دوره ها ، دوره آموزشی نماینده فروش یک دوره آموزشی بسیار کاربردی و علمی زیر گروه شاخه مدیریت در مرکز آموزش مجازی پارس می باشد.

این شغل از سری گروه شغلی امور مالی وبازرگانی می باشد كه شامل وظا یف به شرح ز یر می باشد: بررسی شرایط دریافت نمایندگی، بررسی بكارگیری منابع اطلاعاتی مرتبط با بازار یاب ی در نما یندگ ی ها، تحق یق در مورد تما یلات مشتر یان و خریداران، فروش محصولات به مشتر یان، پیگیر ی نها یی نمودن فرآ یند فروش، ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان ، بررسی و پیش بینی تقاضای كالا و محصولات، بررسی بازار منطقه ا ی و با مشاغل مد یر فروشگاه ، مد یرفروش و مسئول فروش ، بازار یاب در ارتباط م ی باشد.

نماینده فروش

نمایندگی
نمایندگی رابطه‌ای حقوقی است که به‌موجب آن اشخاص اختیار انجام اعمال حقوقی و در مواردی اعمال مادی را به‌نام و به‌حساب دیگری (شخص اصیل) می‌یابند و آثار این اعمال مستقیماً متوجه خود اصیل می‌شود. بدین‌ترتیب امروزه اشخاص قادرند با استفاده از این نهاد حقوقی همزمان در چندین مکان دور از هم با دیگران ارتباط حقوقی برقرار نمایند و اعمال و اقدامات خود را توسط نمایندگان انجام دهند.

انواع نمایندگی
منشأ نمایندگی ممکن است یک قرارداد باشد که در این‌صورت نمایندگی قراردادی نام دارد و یا ممکن است به‌موجب قانون و حکم دادگاه باشد که در این‌صورت به‌ترتیب نمایندگی قانونی و نمایندگی قضایی نامیده می‌شود.

نمایندگی قانونی
این قسم نمایندگی به‌موردی اطلاق می‌شود که نمایندگی نماینده از اصیل در قانون به‌طور مشخص پیش‌بینی شده است و لذا اراده طرفین در آن نقشی ندارد. مانند نمایندگی پدر و جد‌پدری از صغیر که در اصطلاح قانون ولایت قهری نامیده می‌شود. (ماده 1181و 1183ق.م.) برخی علاوه بر ولی‌خاص، نمایندگی وزرا و رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای انقلابی و غیره را به‌ترتیب از وزارتخانه، سازمان، مؤسسه، نهادهای انقلابی و غیره نوعی نمایندگی قانونی به‌معنی اخص به‌شمار آورده‌اند.

نمایندگی قضایی
نمایندگی قضایی در مواردی است که به‌موجب رأی دادگاه تعیین می‌شود و اراده اصیل در ایجاد آن نقشی ندارد. در واقع، ریشه این نوع نمایندگی نیز حکم قانون است ولی از آنجا که نمایندگی نماینده به‌موجب رأی دادگاه اعلام می‌شود، نمایندگی قضایی نامیده می‌شود. مانند نمایندگی قیم از صغیر یا مجنون و غیررشید (مواد 1225ـ 1218 ق.م.) و نمایندگی امین در اداره اموال غایب یا نمایندگی حاکم بر ممتنع (ماده 238 ق.م.) و غیره.
نمایندگی قراردادی
ایجاد صلاحیت و اختیار برای شخص نماینده اغلب به‌موجب اراده اصیل صورت می‌گیرد. در واقع اراده جوهر این قسم از نمایندگی است که صلاحیت و اختیار تصرف را در اراده نماینده ایجاد می‌کند و البته پذیرش نماینده نیز در مواردی مطرح می‌شود.
نمایندگی ارادی ممکن است به‌صورت انفرادی یا دسته‌جمعی باشد. بدین‌ترتیب چنانچه اختیار انجام یک عمل حقوقی یا مادی به‌چند نفر داده شود اگر منظور اصیل این است که هر نماینده مستقلاً بتواند آن عمل را انجام دهد (نمایندگی انفرادی ) و یا اگر عمل باید با مشارکت و توافق همه‌ی نمایندگان صورت گیرد، نمایندگی دسته‌جمعی محسوب می‌شود.
همچنین هرگاه نماینده در امری بدون تصریح اینکه نمایندگی انفرادی یا دسته‌جمعی است به‌چند نفر اعطا شده باشد، در این‌صورت می‌توان با استناد به ماده 669 ق.م. گفت که هیچ‌یک از آنها نمی‌تواند بدون دیگری دخالت در آن امر بنماید مگر اینکه هر یک مستقلاً وکالت داشته باشد. در نمایندگی قراردادی چنانچه شخص اصیل اختیار انجام یک عمل حقوقی را به دو یا چند نفر نماینده تفویض نماید باید همه آنها از وجود همدیگر مطلع باشند.
چنانچه اصیل برای انجام دادن عمل حقوقی واحد به چند‌نفر نمایندگی مستقل و انفرادی تفویض کند هر یک از نمایندگان که آن عمل را انجام دهند کلیه اعمال حقوقی انجام شده له و علیه اصیل واجد اثر حقوقی خواهد بود. برای مثال، اصیل وکالت فروش خانه خود را به دو نفر مستقلاً یا منفرداً بدهد و هر یک از آن دو نفر خانه را بفروشند، در این‌صورت معامله مقدم معتبر و معامله مؤخر به‌علت فقدان و نبود مبیع در زمان وقوع معامله، باطل است (ماده361ق.م.). با این حال، اصیل مسؤول جبران خسارت وارده به خریدار معامله مؤخر خواهد بود. البته اگر معامله‌ی مؤخر با علم به‌فروش خانه توسط وکیل دیگر این اقدام را انجام داده باشد مسؤول جبران خسارت اصیل است.
اگر اصیل یکی از نمایندگان را عزل نماید، نمایندگی سایر نمایندگان نیز خاتمه می‌یابد مگر اینکه از قرائن معلوم شود که مراد اصیل حفظ نمایندگی سایرین بوده است مانند اینکه موکل پس از عزل یکی از وکلایش، وکیل دیگری را به‌جای او منصوب نماید.
نکته دیگر در‌خصوص نمایندگی قراردادی وضعیت توکیل وکیل به‌غیر است که به‌صراحت در قانون مدنی ذکر شده است. طبق ماده 672 ق.م.: «وکیل در امری نمی‌تواند برای آن امر به‌دیگری وکالت دهد مگر اینکه صریحاً یا به‌دلالت قرائن وکیل در توکیل باشد.» بنابراین ماده مرقوم صریحاً وکیل را از توکیل در موضوع وکالت منع کرده است مگر اینکه موکل صریحاً حق توکیل به‌غیر را به وکیل اعطا کرده باشد یا از قرائن و شواهد وجود چنین اختیاری برای وکیل و نماینده محرز باشد.
به‌طور کلی « اغلب مصادیق نمایندگی ارادی به‌‌نوعی مبتنی بر اذن بوده که ممکن است به‌طور مستقل انشا شود یا در قالب عقدی مانند وکالت درآید. در این موارد نیازی نیست که اراده اذن‌دهنده مبنای اختیار تصرف در امور شخص آذن باشد بلکه در مواردی می‌توان اختیار تصرف در امور را با اذن غیر کسب کرد. فی‌المثال اذن ولی قهری به‌دیگری جهت تصرف در امور مولی علیه یا حق توکیل وکیل نمونه‌هایی از این مورد است»

مقاله ای که مطالعه کردید در مورد دوره آموزشی نماینده فروش بود که توسط مرکز آموزش مجازی پارس گردآوری شده است .

ثبت نام دوره نماینده فروش

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.