حسابداری مقدماتی

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

حسابداري چيست ؟

حسابداري به زبان بسيار ساده عبارتست از علمي که به بررسي کليه اوضاع مالي يک شرکت اعم از ورودي ، خروجي ، سود ، زيان ، بدهي ها و طلب ها مي پردازد . با توجه به اهميت بسيار زياد اين مباحث در کليه سازمان ها و شرکت هاي توليدي ، تجاري و غيره و غيره علم حسابداري در زمره پر کاربردترين و پر اهميت ترين رشته علوم و رشته هاي دانشگاهي قرار مي گيرد . 
به دليل نيازم مبرم و غير قابل اجتناب کليه مشاغل ، سازمان ها ، ارگان ها ، کسب و کارهاي کوچک و بزرگ به کارشناسان حسابداري و تخصص حسابداري ، رشته حسابداري در سال هاي اخير با استقبال بسيار زياد مخاطبان مواجه شده است . رشته حسابداري در سطوح مختلف شامل ديپلم حسابداري ، فوق ديپلم حسابداري | کارداني حسابداري ، ليسانس حسابداري | کارشناس حسابداري ، فوق ليسانس حسابداري | کارشناسي ارشد حسابداري  و در نهايت دکتراي حسابداري در دانشگا ها و موسسات آموزشي معتبر ارائه مي شود . 
رشته حسابداري در گرايش هاي بسيار مختلفي ارائه مي شود که در ادامه به مهمترين و پر کاربردترين هاي آن ها اشاره خواهيم کرد .

حسابداري مقدماتي  با گرايش مالي | حسابداري عمومي 

رشته حسابداري مقدماتي  با گرايش مالي پيشنياز لازم براي ادامه تحصيل در  کليه رشته هاي حسابداري به شمار مي رود ، اين رشته که به عنوان پايه و اساس ساير گرايش هاي حسابداري محسوب مي شود براي افرادي که در ساير رشته ها تحصيل کرده اند و در حال حاضر در پست هاي مديريتي در کليه سازمان ها و ارگان هاي دولتي و خصوصي مشغول به کار هستند و همچنين کليه افرادي که داراي کسب و کارهاي کوچک و بزرگ ، کارخانه هاي توليدي ، شرکت هاي تجاري و غيره هستند بسيار لازم است . زيرا اين افراد با اخذ مدرک حسابداري مقدماتي آشنايي و تسلط لازم براي پيگيري مباحث مالي از تيم حسابداري خود را به دست خواهند آورد . 
در ادامه درباره حسابداري مقدماتي توضيحات بيشتري ارائه خواهيم کرد . 

حسابداري دولتي 

اين گرايش از علم حسابداري علم ثبت و نگهداري صورت هاي مالي و حساب ها در کليه موسسات ، شرکت ها و ارگان هاي دولتي است . از آن جا که کوچکترين ميزان خطا و اشتباه در سيستم حسابداري اين سازمان ها مي تواند منجر به بروز خسارات جبران ناپذير و لطمه خوردن به موقعيت آن ها شود موقعيت شغلي حسابداران دولتي بسيار حساس و حائز اهميت است از اين رو علاقه مندان به ورود به اين حرفه مي توانند پس از گذارندن دوره هاي حسابداري مقدماتي بريا شرکت در دوره هاي آموزشي حسابداري دولتي اقدام نمايند . 

حسابداري صنعتي 

اين گرايش از علم حسابداري که با نام حسابداري قيمت تمام شده نيز شناخته مي شود به محاسبه قميت تمام شده محصولات توليدي در واحد هاي توليد مي پردازد . براي تحصيل در رشته حسابداري با گرايش صنعتي نيز علاقه مندان ملزم به گذراندن دوره حسابداري مقدماتي هستند . 

حسابداري مالياتي 

اين گرايش از علم حسابداري به بررسي و تعييم ميزان ماليات بر در آمد شرکت ها و موسسات مي پردازد . از ويژگي هاي بارز اين گرايش کسب آشنايي و کسب تسلط بر قوانين مالياتي کشور مورد نظر مي باشد . با توجه به اين که مبحث ماليات امروزه در بسياري از کشورهاي دنيا مطرح شده و به مرحله اجرا در آمده است اخذ مدرک حسابداري مالياتي مي تواند در بازارکار منجر به افزايش موقعيت هاي شغلي و همچنين ارتقا موقعيت شغلي افراد شود . علاقه مندان به تحصيل در اين رشته مي بايست در ابتدا دوره هاي آموزش حسابداري مقدماتي را با موفقيت پشت سر گذاشته و سپس براي ادامه تحصيل در اين گرايش اقدام نمايند . 

آموزش حسابداری مقدماتی می تواند زمینه ورود به این حوزه را فراهم نماید.

 حسابداري بودجه اي 

اين گرايش از علم حسابداري به بررسي ، تهيه و تنظيم بودجه مالي سازمان ها ، بررسي نتايج فعاليت هاي اقتصادي و ميزان مطابقت آن با برنامه هاي ارائه و و پيش بيني بودجه براي برنامه هاي آتي مي پردازد . اين گرايش در شرکت هاي توليدي ، ساختماني و غيره بسيار مورد نياز است .

حسابرسي

يکي ديگر از گرايش هاي رشته حسابداري ، حسابرسي است و اين گرايش به بررسي مدارک و اسناد مالي ، گزارش هاي مالي و دفاتر مالي شرکت ها مي پردازد و در مورد صحت اطلاعات ارائه شده اظهار نظر مي کند . ادامه تحصيل در اين گرايش نيز مستلزم گذراندن دوره هاي آموزشي حسابداري مقدماتي و اخذ مدرک حسابداري مقدماتي است . 

حسابداري سيستم 

حسابداري سيستم ها يکي ديگر از گرايش ها پرکاربرد علم حسابداري است . اين گرايش از علم حسابداري به به ارائه يک سيستم حسابداري مناسب با روند کار و فعاليت هاي هر سازمان مي پردازد . علاقه مندان به ادامه تحصيل در اين گرايش از علم حسابدراي بريا ورود به اين گرايش بايد ابتدا دوره آموزشي حسابداري مقدماتي را پشت سر گذاشته و پس از اخذ مدرک معتبر حسابداري مقدماتي براي ورود به دوره آموزشي حسابداري سيستم اقدام نمايند .

حسابداري موسسات غير انتفاعي

هدف اصلي اين گرايش از علم حسابداري طراحي و ارائه  نوعي سيستم حسابداري است که مديريت سازمان ها را ملزم به پيروي از قوانين و خط مشي هاي مالي سرمايه گذاران ، سهام داران و  تامين کننده گان مالي سازمان مي کند . حسابرس موسسات غير انتفاعي نيز يکي ديگر از گرايشات علم حسابداري است که از بازار کار خوبي برخوردار است . علاقه مندان به ادامه تحصيل در اين رشته نيز مي بايست دوره آموزشي حسابداري موقت را با موفقيت پشت سر گذاشته باشند و پس از اخذ گواهينامه معتبر حسابداري مقدماتي براي ورود رشته حسابداري موسسات غير انتفاعي اقدام نمايند . 

حسابداري اجتماعي 

حسابداري اجتماعي  از گرايش هاي جديد علم حسابداري به شمار مي رود . اين گرايش به ارزيابي هزينه ها و نتايج و فوايد اجتماعي آن که در زمان قبل قابل ارزيابي نبود مي پردازد ، با استفاده از اين گرايش مي توان زمان و  ميزان بازگشت سرمايه پروژه هاي اجتماعي  را پيش بيني کرد. با توجه به اين که اين گرايش از علم حسابداري در مراکز دولتي ، شهرداري ها و غيره بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد از بازار کار بسيا رخوبي برخوردار است . علاقه مندان ورود به رشته حسابداري اجتماعي نيز ملزم به گذارندن دوره آموزشي حسابداري مقدماتي به عنوان پيشنياز اين رشته هستند .

 

دوره حسابداری مقدماتی دوره ای بسیار مفید است.

دوره آموزشی حسابداری مقدماتی

با توجه به نياز سازمان ها ، ارگان ها ، شرکت هاي توليد و تجاري و حتي کسب وکارهاي کوچک به شاخه ها و گرايش هاي مختلف علم حسابداري ، کليه گرايش هاي رشته حسابداري از بازار کار خوبي برخوردار هستند . 
به دليل بازار کار مساعد اين رشته کليه گرايش هاي رشته حسابداري با استقبال چشمگير متقاضيان مواجه شده است ، در اين ميان دوره آموزشي حسابداري مقدماتي به دليل اين که بعنوان پايه و اساس و پيشنياز ورود به ساير گرايش ها به شمار مي رود نسبت به ساير گرايش ها با  استقبال بيشتري مواجه شده است و به همين جهت بسياري از مراکز معتبر دانشگاهي و آموزشگاهي اقدام به برگزاري و ارائه دوره هاي آموزشي حسابداري مقدماتي کرده اند . 
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است که با ارائه دوره هاي آموزشي حسابداري مقدماتي شرايط تحصيل در اين رشته و کليه گرايش هاي آن را براي علاقه مندان فراهم آورده است . 
علاقه مندان به رشته حسابداري پس شرکت در دوره هاي آموزشي حسابداري مقدماتي مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت و قابليت هاي لازم موفق به اخذ مدرک معتبر حسابداري مقدماتي خواهند شد و ادامه مي توانند در هر يک از گرايش هاي مورد نظر به ادامه تحصيل بپردازند .

 

کسب مدرک حسابداری مقدماتی می تواند زمینه ورود افراد به سایر دوره ها را فراهم نماید.

بازار کار حسابداري مقدماتي 

رشته حسابداري به طور کلي از بازار کار خوبي برخوردار است اما هرچه تعداد گرايشات و ميزان تخصص و تجربه افراد در اين زمينه بيشتر باشد به طور حتم موقعيت هاي شغلي بيشتري براي آنها فراهم خواهد شد ، ميزان درامد شاغلان اين حرفه نيز با توجه به ميزان تخصص و ساعات کاري آن ها نتغيير خواهد بود اما به صورت کلي از نظر ميزان در امد در سطح قابل قبولي قرار دارند . 
با توجه به بازار کار پويا و مطلوب حرفه حسابداري و همچنين سطح در آمد مطلوب آن گذراندن دوره هاي اموزش حسابداري را به کليه علاقه مندان اين رشته توصيه مي کنيم . از آن جا که رشته حسابداري مقدماتي به عنوان پايه و اساس ساير گرايش هاي حسابداري و به عنوان پيش نياز آن ها به شمار مي آيد گذراندن دوره حسابداري مقدماتي يکي از ملزومات ورود به اين حرفه است و گذراندن آن به کليه علاقه مندان توصيه مي شود .

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.