مقاله ICDL

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

مقاله آشنایی با اصول ICDL

این مقاله با عنوان  آشنایی با اصول ICDL توسط مرکز آموزش مجازی پارس جمع آوری و منتشر شده است . هدف کلی برنامه ICDL بهبود و پیشرفت در سطوح پایه فناوری اطلاعات و لایه‌های بالاتر آن در استفاده از کامپیوتر شخصی در سطح اروپا و بین‌الملل است.این استاندارد توسط بنیاد ICDL گسترش پیدا کرد. نقش این بنیاد، تشویق و هماهنگی توسعه مفاهیم ICDL است. بنیاد ICDL بر شیوه آموزش و ارزیابی این الگو در اروپا و سطح بین‌المللی نظارت دارد.
بنیاد ICDL یک سازمان غیرانتفاعی است که با هدف هماهنگی مفاهیم پایه ICDL در اروپا تشکیل شده و کشورهایی که عضو جامعه اطلاع‌رسانی حرفه‌ای اروپا CEPIS هستند، بر این گواهینامه صحه گذاشته‌اند و در محدوده اروپا برای هرکدام از این کشورها معتبر است. در خارج از اروپا لازم است سازمانهای گواهی‌دهنده توسط بنیاد ICDL ارزیابی‌شده و گواهی صلاحیت برای آنها صادر شده باشد.
الف)اهداف:

1- ترویج و پرورش سواد کامپیوتری برای همه
2- افزایش سطح دانش فناوری اطلاعات و سطح صلاحیت فنی استفاده از کامپیوترهای شخصی و کاربردهای عمومی آن برای همه شهروندان در سطح اروپا و بین‌الملل.
3- تضمین این امر که کاربران کامپیوتر در استفاده از کامپیوتر شخصی مهارت کافی را دارند.
4- افزایش بهره‌وری همه کاربرانی که در کارشان، نیاز به استفاده از کامپیوتر دارند.
5- بهتر نمودن بازگشت سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات.
6- مهیا نمودن یک شرایط پایه برای اینکه همه مردم ، فارغ از نوع تحصیلات و تجربیات قبلی‌شان بتوانند عضو یک جامعه اطلاعاتی باشند.
ب) ویژگیها و فواید ICDL :

امروزه، مهارتهای کامپیوتری اهمیت روزافزونی برای مردم در کلیه امور زندگی پیدا کرده است. ICDL یک گواهینامه فناوری اطلاعات برای همه شهروندان است و برای همه کسانی که به آن نیاز دارند (و یا علاقه‌مند به آن هستند) دانش فنی استفاده از کامپیوتر شخصی را می‌آموزد. این گواهینامه برای همه مردم - در هر کاری که انجام می‌دهند - و افراد جویای کار در هر سنی که هستند مناسب است. بعضی از ویژگیهای مفید ICDL را چنین می‌توان برشمرد :
1- گواهینامه مهارت برای استفاده از فناوری اطلاعات برای همه
2- یک روش ابتکاری و ملموس برای اندازه‌گیری و تایید مهارتهای هر فرد
3- یک الگو برای آموزش و یادگیری در جامعه اطلاعاتی
4- یک مدل بسیار موثر برای ارزیابی فارغ‌التحصیلان آموزش فناوری اطلاعات
5- اطلاع‌رسانی به عموم مردم برای مشارکت فعال در تولید و توزیع اطلاعات
6- یک صلاحیتنامه منعطف و قابل دسترسی که امکان تحرک و پویایی دارنده آن را افزایش می‌دهد.
ج‌) مخاطبان ICDL :

مخاطبان ICDL عموم افرادی است که می‌خواهند به شایستگی از کامپیوتر شخصی استفاده ببرند: از جمله کارکنان و کارمندان، دانش‌آموزان و شهروندان. این گواهینامه مدرکی برای احراز صلاحیت آنها در استخدام ، ارتقاء و بهبود شغل می‌باشد ( براساس مهارت موردنیاز در استفاده از کامپیوتر). با این تعریف ICDL محدوده وسیعی از جمعیت یک جامعه را برای آموزش و ارزیابی مدنظر قرار دارد.
د‌) استاندارد ICDL :

یکی از ویژگیهای اصلی ICDL استاندارد کردن آموزش و ارزیابی استفاده کنندگان کامپیوتر شخصی در سطح عموم مردم است. این استاندارد در دو بخش جلوه پیدا کرده است:
1- سیلابس استاندارد که شرح کاملی از محدوده دانش و مجموعه مهارتهای لازم -که توسط این استاندارد پوشانده می‌شود - را نشان می‌دهد.
2- مجموعه سؤالات و تستهای استاندارد که در ارزیابی این استاندارد استفاده می‌شود.

ICDL

این دوره را به کلیه علاقمندان و فعالان این عرصه توصیه می نماییم.

مقاله ای که مطالعه کردید در مورد آشنایی با اصول ICDL بود که توسط مرکز آموزش مجازی پارس گردآوری شده است .

ثبت نام دوره آموزشی icdl

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.