مقاله معرفی پردیس دانشگاه صنعتی شریف

کاربر گرامی ،‌توجه داشته باشید ، مقالات موجود در وبسایت ، از بستر اینترنت و جستجو در سایت های اینترنتی ( بصورت خودکار) جمع آوری شده اند، لذا لطفا جهت یافتن منابع اصلی انتشار دهنده از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله معرفی پردیس دانشگاه صنعتی شریف را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است . دانشگاه صنعتی شريف بر اساس مجوز های اخذ شده از وزارت علوم و تحقيقات و فناوری ،در پرديس تهران برای مقطع کارشناسی ازسال91در رشته های مهندسی مکانيک ، مکاترونيک ، نفت ، فناوری اطلاعات و عمران از طریق کنکوری سراسری اقدام به پذيرش دانشجو کرده است.

پذیرش
پردیس بین الملل تهران دانشگاه صنعتی شریف دارای 5 رشته مهندسی در مقطع کارشناسی میباشد. این پردیس از فارغ التحصیلان ریاضی فیزیک در رشته های مهندسی عمران، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک و مهندسی نفت در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. داوطلبان با دارا بودن دیپلم متوسطه و اتمام دوره پیش دانشگاهی در رشته ریاضی فیزیک می توانند اقدام به ثبت نام نمایند. پذیرش دانشجو در این مرکز از طریق کنکور سراسری بوده و مدرک رسمی کارشناسی براساس مجوزهای اخذ شده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران خواهد بود، ضمناً برای دانشجویان ذکور ایرانی مطابق قوانین نظام وظیفه عمومی معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.
همچنین مقررات آموزشی این مقطع شامل قوانین کلی آموزشی مطابق آیین نامه های وزارت علوم و قوانین خاص آموزشی نیز براساس مصوبات آموزشی دانشگاه صنعتی شریف می باشد. محتوای آموزشی نیز مطابق برنامه های دانشگاه صنعتی شریف و در مدت 4 سال برای هر رشته اجرا می شود که تا 2 سال قابل تمدید خواهد بود.

مقاله معرفی پردیس دانشگاه صنعتی شریف

انجمن علمی
انجمن علمی‌ دانشجویان پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی‌ شریف در تابستان سال ۹۲ با پیگیری جمعی از دانشجویان ورودی 91 تشکیل شد. این انجمن در اسفندماه سال ۹۲ اقدام به عضوگیری از بین دانشجویان پردیس نمود. در فروردین سال ۹۳، انتخابات شورای مرکزی انجمن علمی برگزار گردید و اولین اعضای شورا مشخص شدند و بدین ترتیب انجمن علمی به صورت رسمی به عنوان یک گروه دانشجویی در پردیس بین الملل تهران ثبت گردید.
انجمن‏هاي علمي دانشجويي به عنوان نهادي علمی امكان فعاليت جمعي دانشجويان علاقمند و داوطلب مشاركت در اين فعاليت‏ها را در زمينه ‏هاي گوناگون علمي با همراهی اساتيد فراهم مي‏سازد و به عنوان نهادي كه عهده‏ دار پويايي و شكوفايي استعدادها و پديدآورنده و تقويت‏كننده روحيه پويايي علمي و در نهايت توسعه علم كه همان رسالت دانشگاه مي‏باشد عمل می‏نماید و در مسیر دستیابی به اهداف مشخص که مهم‏ترین آن ایجاد روحیه خودباوری و موفقیت اعضا فعال می‏باشد، حرکت می‏نماید.
این انجمن با هدف ايجاد نشاط علمي و تقويت آن در ميان دانشجويان و حمايت از فعاليت‏هاي جمعي و خود‏جوش پژوهشي و راهنمايي و مشاركت دانشجويان مستعد در جهت بالندگي علمي تشكيل شده است و قصد آن از انجام این فعالیت‏ها، کمک به دانشجویان جهت ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و نقش آفرینی مؤثر در زمینه تحصیلی در آینده می‏‏باشد.

برنامه های انجمن
برگزاری کلاسهای کمک آموزشی
برگزاری کلاسهای رفع اشکال، حل تمرین جبرانی، و سایر کلاسهای کمک آموزشی در دروس اصلی و پایه رشته های مختلف یکی از فعالیتهایی است که توسط انجمن علمی پردیس انجام خواهد شد.
برگزاری کلاسها و کارگاههای فوق برنامه
کلاسهای فوق برنامه شامل دوره هایی است که جزو دروس اصلی رشته ها نبوده اما یادگیری مطالب آنها در هر رشته ضروری و کاربردی خواهد بود. از آن جمله می‌توان به کلاسهای برنامه نویسی، رباتیک، نرم‌افزارهای تخصصی و کاربردی اشاره کرد. همچنین برگزاری کارگاه های یک روزه آموزشی از دیگر فعالیت های انجمن علمی است. کارگاه های مقاله‌نویسی ، رباتیک ، دوره های مدیریتی و … از جمله این کارگاه ها است.
این انجمن با هدف ايجاد نشاط علمي و تقويت آن در ميان دانشجويان و حمايت از فعاليت‏هاي جمعي و خود‏جوش پژوهشي و راهنمايي و مشاركت دانشجويان مستعد در جهت بالندگي علمي تشكيل شده است و قصد آن از انجام این فعالیت‏ها، کمک به دانشجویان جهت ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و نقش آفرینی مؤثر در زمینه تحصیلی در آینده می‏‏باشد.
بازدیدهای علمی
اردوهای یک روزه با عنوان بازدیدهای علمی در هر رشته به منظور آشنایی عینی با محتوای رشته های مختلف و همچنین ایجاد انگیزه برای دانشجویان برگزار می شود.
همایش‌ها و کنفرانس ها
از دیگر فعالیتهای انجمن علمی برگزاری همایش‌های مربوط به کنکور کارشناسی ارشد ، معرفی‌ رشته‌ها و گرایشات آن، توضیح در مورد آینده هر رشته و مناظره‌های علمی‌ نیز از جمله برنامه‌های انجمن خواهد بود.
پشتیبانی از گروه های علمی‌
تشکیل گروه های علمی‌ در هر رشته جهت فعالیت ‌های علمی‌ و شرکت در مسابقات درون و برون دانشگاهی امری ضروری برای هر دانشگاه است. ایجاد گروه های رباتیک، برنامه نویسی و تحلیل سیستم، مدیریت استراتژیک، گلایدر، ساخت پل ماکارونی‌، گروه مصالح و بتن سازی از جمله گروه هایی است که با حمایت انجمن علمی پردیس شکل گرفته و یا در حال تشکیل هستند.
کتابخانه انجمن
کتابخانه انجمن شامل کتاب ‌ها ، جزوات و سایر اقلام آموزشی است که از شما دانشجویان محترم دریافت و در اختیار خود شما قرار می‌گیرد. در کتابخانه مجازی انجمن، لیست کتابهایی که دانشجویان در منزل دارند به صورت یکجا آمده است و دوستانی که علاقه به استفاده از هر یک از کتابهای این لیست را دارند، با مدیریت و هماهنگی مسئول این کتابخانه، کتاب را از دوست خود دریافت کرده و پس از دو هفته، آن را باز می گردانند. بدین تربیت بدون نیاز به یکجا جمع کردن همه کتابها، مجموعه ای غنی از کتابهای مختلف که در خانه همه دانشجویان وجود دارد، گردآوری شده و در اختیار همه قرار می گیرد.
مقاله معرفی پردیس دانشگاه صنعتی شریف توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است .
منبع : کانون دات آی آر

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.