پیام علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مناسبت هفته ملی مهارت

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای متن پیام مذکور به شرح زیر است

«به‌نام خالق مهارت»  

مهارت در غربت، جهان به ضرورت ‌انقلاب در مهارت می اندیشد

با‌ سلام و تحیت

امروز، جهان آن‌گونه اهمیت مهارت را لمس کرده‌ است که کشورهای پیشروی صنعتی «انقلاب مهارت» را  به عنوان ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر برای باقی ماندن در عرصه قدرت و رقابت جهانی همگام با تحولات سریع دانش و تکنولوژی، تلقی می‌کنند.     

این در حالیست که در کشور ما با وجود اقبالی که از سوی برنامه ریزان و سیاست‌گذاران به ضرورت مهارت آموزی و مهارت افزایی به عنوان عنصر اصلی توسعه کشور در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... شکل گرفته است، هنوز مهارت در غربت بوده و از جایگاهی شایسته در اذهان و باور عمومی برخوردار نیست.

هفته ملی مهارت (1400/4/31 ( تا 1400/5/6)؛ هفته منتهی به «ششم مرداد ماه؛ روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای» فرصتی ارزشمند برای تجمیع سرمايه ها و جلب توجه جامعه فعال به ارزش مهارت با حداکثرسازی نقش گروه های مرجع، نخبه و جریان سازِ دارای موقعیتِ تأثیرگذار است.

در ابتدای سخن بر خود فرض می‌دانم از دیدگاه بلند مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکیدات مکرر ایشان به موضوع مهارت به عنوان ضرورتی مهم در مسیر اشتغالزایی پایدار و همچنین حمایت‌های ارزشمند و ارتقای جایگاه مهارت در نگاه مجلس شورای اسلامی و دولت، نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آورم.

روی سخنم در ادامه با همکاران ارجمندم در دو بخش دولتی و خصوصی است که به طور حتم، هریک از شما همکاران توانمند به عنوان گرانبهاترین سرمایه‌های سازمانی در مقام «هر همکار؛ یک تریبون مهارت» با نقش آفرینی خودجوش و اثرگذارتان در ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و کارِ مبتنی بر توانمندی و مهارت، می‌توانید خوش درخشیده و دستاوردهای ارزشمندی را در ارتقای جایگاه مهارت و تعالی سازمانی محقق نمایید.

در ادامه  «هفته ملی مهارت» را به تمامی سیاست گذاران، تصمیم گیران،  ذیربطان و  کنشگران حوزه مهارت آموزی به ویژه مربیان و همکاران گرانقدر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دو بخش دولتی و خصوصی که  تحولات ارزشمندی را در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی رقم زده اند، تبریک و تهنیت عرض نموده و همراهی همیشگی تان را ارج می نهم.

اکنون که کشور بیش از هر زمانی نیازمند امیدآفرینی و خودباوری است، انتظار می‌رود کنشگران مهارتی به ویژه نخبگان و اصحاب رسانه‌های ارتباط جمعی با همتی افزون  به عنوان سفیران  مهارت با تشکیل «ما»ی مشترک،  «مهارت» را به عنوان عنصر اعتباربخش اجتماعی، مطرح و  تغییر در نگرش، باور و رفتار اجتماعی جامعه به ویژه خانواده ها  را محقق سازند.

امیدوارم با استعانت از درگاه حضرت باری‌تعالی، ماحصل نگاه مسئولانه و هم‌افزایی ملی، گسترش امیدآفرینی و خودباوری در افکار عمومی باشد و در راستای شناساندن ارزش واقعی مهارت به جامعه، توفيق روزافزون حاصل شود.  

تو يکي نه‌ای، هزاری، تو چراغ خود برافروز 

علی اوسط هاشمی 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

فنی حرفه ای

 

منبع :

http://www.irantvto.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=9692&newsview=86477

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.