معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: پیوست مهارت در اجرای پروژه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گنجانده می شود

حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین انعقاد تفاهم نامه توسعه فرصت های اشتغال فارغ التحصیلان دوره های فنی و حرفه ای، بر تدوین پیوست مهارت تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تفاهم نامه همکاری سه جانبه سازمان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و کمیته امداد خمینی (ره) با موضوع اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به‌کار، راهبرد توانمندسازی جوامع میزبان در نظام‌نامه صنعت نفت و افزایش شانس اشتغال کارجویان دوره دیده(آزاد و تحت پوشش) کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) 4 خرداد ماه سال جاری منعقد شد.

بنا براین گزارش، در این مراسم فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با اشاره به این نکته که در آموزش های مهارتی، توسعه و توانمندی نیروی انسانی یک ضرورت است، گفت: مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی در مناطقی که زمینه و ظرفیت تولید ثروت در کشور را دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

فیروزی ادامه داد: سرمایه گذاری و توزیع متوازن نیروی ماهر باید به گونه ای باشد که نیروی کار مورد نیاز از مردمان بومی هر منطقه تأمین شود، تا علاوه بر آموزش مهارت به نیروهای بومی، عدالت اجتماعی و اشتغال پایدار نیز تحقق یابد.

وی تأکید کرد: بررسی پروژه های توسعه ای و زیرساختی نشان می دهد استفاده از نیروی غیر بومی به نوعی هدررفت سرمایه و ثروت را به دنبال دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیان کرد: تخصصی بودن حوزه مشاغل مرتبط به نفت و فرآورده های آن، الزام پیمانکاران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را به جذب نیروی کار مشاغل تکنسینی و از کارجویان مهارت آموخته فنی و حرفه‌ای ضروری می کند.

فیروزی گفت: نیازسنجی، برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی و ارزشیابی شرکت‌کنندگان در دوره‌های مهارتی برای تأمین نیروی کار ماهر در حوزه فعالیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، با توجه به نیازسنجی مشترک سه دستگاه و نیازهای اعلام شده از سوی پیمانکاران آغاز می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، آمادگی سازمان را برای تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز شرکت نفت، همکاری در استقرار، به‌کارگیری، نظارت و ارزیابی چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای نیروهای شاغل در پیمان‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با پیمانکاران و اجرای آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای مشاغل تکنسینی مورد نیاز در پیمان‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با پیمانکاران را اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب: نیروی ماهر بومی، عامل توسعه و اشتغال پایدار

در ادامه، احمد محمدی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در استان های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، بوشهر، فارس و لرستان گفت: امروز جغرافیای فقر به سمت توانمندسازی و درآمد با ثبات سوق پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: این نکته بیش از هر زمان دیگری الزام مهارت آموزی به ویژه در مناطق دارای ذخایر طبیعی را نمایان می کند.

محمدی ادامه داد: سه ضلع توسعه پایدار در کشور، توجیه طرح های اقتصادی، ملاحظات زیست محیطی و اصلی ترین آن نیروی انسانی ماهر و توانمند است.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت های مراکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به خوبی می توان رکن اساسی توسعه پایدار یعنی انسان ماهر را محقق ساخت.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: اگر جوامع محلی و حاشیه نشینان در استان های دارای ذخایر نفتی توانمند شدند و در همان محل به اشتغال دست یابند، رضایت، عدالت اجتماعی و معیشت با عزت را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

محمدی این مهم را در گرو الزام پیمانکاران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به جذب نیروی کار مشاغل تکنسینی از کارجویان دوره‌دیده فنی و حرفه‌ای و ارتقای دانش فنی نیروهای کاردان (تکنسین) شاغل در شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد در پیمان‌های جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

 

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره): اعطای امتیازات ویژه به فراگیران مهارت تحت پوشش کمیته امداد با هدف کاهش فقر مهارتی

این گزارش می افزاید: حجت اله عبدالملکی، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با اشاره به اینکه یک سوم از جمعیت بیکار کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: تا کنون توانسته ایم با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مهارت آموزی به این تعداد افراد، برای بیش از نیمی از آنان اشتغال ایجاد کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: در مناطق نفت خیز جنوب کشور، بکارگیری نیروی محلی و بومی، خرید ملزومات اولیه از همان منطقه برای کمک به ارتقای سطح گردش مالی منطقه و رونق معیشت مردم بومی و در نهایت استفاده از پیمانکاران از میان نیروهای بومی در کاهش آمار بیکاری و فقر بسیار موثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: افزایش کمی و کیفی فرصت‌های اشتغال، برای کارجویان عادی و تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به ویژه در استان های هدف (خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، بوشهر، فارس و لرستان) و اعطای  امتیازات ویژه به فراگیران مهارت تحت پوشش کمیته امداد در این تفاهم نامه به صورت قابل ملاحظه ای آمار فقر معیشتی نیروی انسانی در این مناطق را کاهش می دهد.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین خواستار اجریی شدن اختصاص 10 درصد از  ظرفیت دوره‌های رایگان آموزش دولتی به فراگیران معرفی شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و  الزام پیمانکاران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به جذب 10 درصد از نیروی تکنسین دوره‌دیده فنی و حرفه‌ای از بانک اطلاعاتی کارجویان کمیته امداد در تفاهم نامه مذکور شد.

منبع:

http://irantvto.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=9692&newsview=86266

برچسب ها : انتشار دهنده:
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.